Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

basloze fret schreef: 17 jun 2018, 15:41 Valt me trouwens op dat 3/4 van dat high end spul op Reverb en EBay Japanse advertenties zijn. Waarom zou dat zijn?
Ik hoorde van iemand die in Japan woonde dat Japanners over het algemeen niet zo gek zijn op gebruikte spullen, en liever nieuw kopen. Dat was blijkbaar ook de reden dat Ishibashi Music (een van de grotere Japanse muziekzaken) al vrij vroeg een webshop heeft opgezet voor internationale verkoop van hun ingeruilde gebruikte instrumenten. Er was voorheen ook veel aanbod op Japanse marktplaatsen, maar die zijn niet echt gebruiksvriendelijk voor niet-Japanners. Veel van die verkopers hebben nu ook Reverb.com ontdekt als nieuw platform.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Heinz »

Goed gelukte Precision kopie hier op t forum. Dit soort aging is een stuk mooier dan sommige dure custom shop relic jobs..
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Steeferdesteef »

Iets minder goed gelukte Precision kopie. Kost dan ook wat minder:
https://www.bax-shop.nl/elektrische-bas ... r-sunburst
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2868
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Lonnystingray »

Steeferdesteef schreef: 18 jun 2018, 16:14 Iets minder goed gelukte Precision kopie. Kost dan ook wat minder:
https://www.bax-shop.nl/elektrische-bas ... r-sunburst
Wel goed dat Bax duidelijke informatie geeft over het product, en uitleg die handig is voor de beginner.
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door RUIS »

En even eronder staat dat ze er een koffer bij aanbevelen. Die koffer kost €59, dat is maar liefst €1 meer dan de bas. Volgens Bax is €58 + €59 precies €117,14, maar je mag de set hebben voor €117. Dus je krijgt zomaar even €0,14 korting.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Heinz schreef: 18 jun 2018, 10:25
basloze fret schreef: 17 jun 2018, 15:41 Valt me trouwens op dat 3/4 van dat high end spul op Reverb en EBay Japanse advertenties zijn. Waarom zou dat zijn?
Ik hoorde van iemand die in Japan woonde dat Japanners over het algemeen niet zo gek zijn op gebruikte spullen, en liever nieuw kopen. Dat was blijkbaar ook de reden dat Ishibashi Music (een van de grotere Japanse muziekzaken) al vrij vroeg een webshop heeft opgezet voor internationale verkoop van hun ingeruilde gebruikte instrumenten. Er was voorheen ook veel aanbod op Japanse marktplaatsen, maar die zijn niet echt gebruiksvriendelijk voor niet-Japanners. Veel van die verkopers hebben nu ook Reverb.com ontdekt als nieuw platform.
Ok vreemde reden, maar er zit wat in. Dan nog vraag ik me af hoe al dat high end spul in Japan komt in de eerste plaats.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

Moet je maar eens wat Japanse stores bekijken. Vol met bv custom shop warwicks etc. Er Is daar een grote markt voor.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door phoerd »

RUIS schreef: 18 jun 2018, 18:07 En even eronder staat dat ze er een koffer bij aanbevelen. Die koffer kost €59, dat is maar liefst €1 meer dan de bas. Volgens Bax is €58 + €59 precies €117,14, maar je mag de set hebben voor €117. Dus je krijgt zomaar even €0,14 korting.
Met een doosje plectrums is €58,- + €7,95 volgens Bax €66,09 en krijg je €0,09 korting .... of betaal je dan €0,05 meer :mrgreen:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

phoerd schreef: 19 jun 2018, 08:24
RUIS schreef: 18 jun 2018, 18:07 En even eronder staat dat ze er een koffer bij aanbevelen. Die koffer kost €59, dat is maar liefst €1 meer dan de bas. Volgens Bax is €58 + €59 precies €117,14, maar je mag de set hebben voor €117. Dus je krijgt zomaar even €0,14 korting.
Met een doosje plectrums is €58,- + €7,95 volgens Bax €66,09 en krijg je €0,09 korting .... of betaal je dan €0,05 meer :mrgreen:
Bijna geen enkele berekening klopt in die "aanbieding".. Suf zeg.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Het is veel gekker: bijna geen enkele aanbieding klopt, op welk artikel dan ook.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

zomnius schreef: 19 jun 2018, 06:51 Moet je maar eens wat Japanse stores bekijken. Vol met bv custom shop warwicks etc. Er Is daar een grote markt voor.
Maar wat zou dan de reden zijn dat ze geen tweedehands spul willen? Smetvrees of zoiets?
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Zo kun je het wel noemen denk ik, collectieve smetvrees ;) Ze houden van perfectie en vinden dat niet in gebruikte instrumenten. Ik was pas in Japan en de zaken hangen vol met de meest waanzinnige tweedehands instrumenten, vintage en nieuw, maar het verkoopt voor geen meter. Ik was wat aan het zoeken naar leuke oude Japanse bassen maar die vinden ze al helemaal oninteressant. Ze houden van high-end nieuw.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

Waarom zijn de oude vintage bassen op Ebay van Japanse verkopers dan zo belachelijk duur? Willekeurig welke Gibson bas is standaard twee keer de gangbare prijs...
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Vraag en aanbod denk ik, ze zullen het toch wel slijten... alleen niet aan Japanners :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Ze waarderen wel weer de schoonheid van het verval en de imperfecties die daarbij horen (wabi sabi)
Plaats reactie