Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
BassAgent
de baswâht

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door BassAgent » 28 jun 2018, 20:58

Vier bassisten op een rij is natuurlijk ook wel een garantie op dit soort kakafonie, dat hoor je zelden goed gaan (met twee bassisten is al een ramp). Je hoort elkaar nauwelijks omdat je allemaal in een vrij beperkt frequentiegebied zit, je hebt niet het bereik om totaal verschillende functies aan te nemen en hebt sowieso allemaal een vrij solistische sound. Ik heb het heel snel weer uitgezet.
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde

wombatboter

Bericht door wombatboter » 28 jun 2018, 21:06

Akkoord maar je verwacht toch dat ze elkaars situatie beseffen en de dingen wat verdelen of tenminste een betere compositie kiezen ipv een blues jam die ze ook nog eens op hun beurt verpesten...
what fools these mortals be

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 28 jun 2018, 21:09

Zeker van Cody verwacht ik beter, maar ik heb Manring eigenlijk op 1 keer na nog nooit iets interessants horen spelen eigenlijk.
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter

badastronaut

Bericht door badastronaut » 28 jun 2018, 21:10

iets na 5:50 ofzo gaat Manring er ook behoorlijk naast met dat 'plok' geluidje van hem. Vaag. Manring heeft wel mooie dingen gemaakt vind ik hoor, maar dit hoort daar niet bij.

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 28 jun 2018, 21:13

Dat je zo ver gekomen bent :lol:
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter

basloze fret

Bericht door basloze fret » 28 jun 2018, 23:44

BassAgent schreef:
28 jun 2018, 21:09
Zeker van Cody verwacht ik beter, maar ik heb Manring eigenlijk op 1 keer na nog nooit iets interessants horen spelen eigenlijk.
Gewaagde uitspraak. Ik vind Manring eigenlijk een van de weinige solo bassisten waar ik met plezier naar kan luisteren. Hij breng wel echt iets nieuws en muzikaals dat ik bij veel andere solo bassisten mis. Niet dat ik alles tof vind (dat tapping gebeuren mag hij voor mij overslaan bijvoorbeeld, en drie bassen tegelijk ook), maar zijn rustige fretloze stukken bijvoorbeeld vind ik mooi. Ook qua composities stijgt hij boven de rest uit.

Pellek

Bericht door Pellek » 28 jun 2018, 23:48

Link

Wat een lekker geluid. En dat van zo'n SX basje. Nice.
http://www.youtube.com/sketchysong <- iedere week een nieuw liedje gemaakt met een andere artiest!

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 29 jun 2018, 08:27

basloze fret schreef:
28 jun 2018, 23:44
BassAgent schreef:
28 jun 2018, 21:09
Gewaagde uitspraak. Ik vind Manring eigenlijk een van de weinige solo bassisten waar ik met plezier naar kan luisteren. Hij breng wel echt iets nieuws en muzikaals dat ik bij veel andere solo bassisten mis. Niet dat ik alles tof vind (dat tapping gebeuren mag hij voor mij overslaan bijvoorbeeld, en drie bassen tegelijk ook), maar zijn rustige fretloze stukken bijvoorbeeld vind ik mooi. Ook qua composities stijgt hij boven de rest uit.
Ik heb behoorlijk wat van 'm gecheckt maar ik vind 'm eigenlijk altijd vals spelen als-ie fretless speelt. Zal misschien komen omdat de intonatie van z'n bas continu verandert met die wazige Hyperbass en honderd stemmingen, maargoed. Ik vind The Enormous Room wel heel mooi.
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter

basloze fret

Bericht door basloze fret » 29 jun 2018, 09:22

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, het heeft mij nooit gestoord en ik ken genoeg bekende bassisten met een slechtere intonatie. Dit bijvoorbeeld vind ik mooi, zoet, maar toch mooi en gevoelig gespeeld. En met een mooie toon.
https://m.youtube.com/watch?v=RE9nfi5spE0

wombatboter

Bericht door wombatboter » 29 jun 2018, 09:26

Ik hoor dat vals spelen eigenlijk ook niet echt...
Ik had gereageerd op de video en kreeg vrij snel antwoord van één van de deelnemers : "On this Bb blues, I can say that the tune is supposed to be Ab7 on bars 11 and 12 the first time, and Bb7 the second time around on bars 11 and 12. Playing the high bass, it was out of my hands!!! Haha. I think we all just went with the flow and had some fun."

De perceptie van "fun" varieert toch al eens..
what fools these mortals be

basloze fret

Bericht door basloze fret » 29 jun 2018, 09:34

Deze dan. Wat experimenteler. Ik vind het te gek wat hij hier doet. Tenminste weer eens wat anders. Embedden lukt niet vanaf de iPad.

https://youtu.be/WwJDUeeUG9g
Laatst gewijzigd door basloze fret op 29 jun 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

badastronaut

Bericht door badastronaut » 29 jun 2018, 09:46

Ik vind Michael Manring altijd wel tegek eigenlijk. Zijn geslap van de laatste tijd vind ik wat minder maar zijn fretless werk kan ik wel waarderen. Dat filmpje is natuurlijk gewoon maar een jam, beetje mislukt dat wel...maar ach.... moment opname van een paar erg goeie bassisten.

basloze fret

Bericht door basloze fret » 29 jun 2018, 10:19

Heeft Bassagent niet toevallig per ongeluk de Shred gekeken van Manring? :D

Strabel

Bericht door Strabel » 29 jun 2018, 12:28

Ja mannen ,smaak blijft persoonlijk,ik ben ook geen fan van Manring maar kan wel waardering opbrengen voor muzikanten die iets "eigens" inbrengen in hun spel.
Er is tegenwoordig zo'n keur aan goede bassisten te bewonderen dat je op een of andere manier ook een beetje"gedwongen" word om voor een bepaalde stijl en/of bassist te gaan.
Feeling the groove is everything.

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 29 jun 2018, 15:52

Ik vind Manring een erg goede componist, en dat kun je vooral goed horen op zijn eerste paar platen (alhoewel de stijl wat schmaltzy is).

Ondersteunend spelen doet hij ook mooi, zoals op Fates Warning gitarist Jim Matheos' soloplaat:

Link

Plaats reactie