Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door BassEnders »

Ik zit te denken om bij wish.com 1 (of meerdere) setjes Elixir snaren te bestellen (14077)
Beetje google en je komt uit op 40 euro. Hier boden ze hem aan voor 6 euro + 3 euro verzendkosten maar nu voor 8 + 4=12.
Wordt wel over mininaal 4 weken geleverd. Is dit iets ?
86388ae1-cf02-4685-9d15-6369ebab45fe.jpg
86388ae1-cf02-4685-9d15-6369ebab45fe.jpg (97.18 KiB) 1551 keer bekeken
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door CaptainSlow »

Dat lijkt te mooi om waar te zijn.

Chinees, als Elixer in China fabriceert kan deze handel via de achterdeur lopen.
Anders vermoed ik namaak.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door blablas »

:stupid:
Onwaarschijnlijk goedkoop, geloof nooit dat het 'the real deal' zal zijn.
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door BassEnders »

Ach ja even verder op google en je ziet dit

usa elixir vs china elixir https://www.youtube.com/watch?time_cont ... nz4JwiO7Ww

en op de trust pilot https://nl.trustpilot.com/review/www.wish.com?

Kortom slechte winkel met nep.
Ik ga weer verder aan het bier om mijn hoofd koel te houden.
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door AmericanIdiot »

Als ik het tenenkrommende taalgebruik al zie...

'AS SHOW' en 'Zie onze retourneringsbeleid'

dan haak ik al af. Voor zo'n prijs weet je gewoon dat je genept wordt.

If it seems too good to be true...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Strabel »

Ik heb ooit een setje gekocht,de verpakking ziet er origineel uit maar daar is alles mee gezegt,pure nep ,er zat zelfs een soort "aanslag" op de G snaar en
ze klonken ook nergens naar.
Ik dacht ook , (ik geloof toen €10,-)kan me hier geen bult aan vallen,maar het is echt niks.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

[preek]
Winkels als Blokker en Hema zijn ooit opgericht om Jan en alleman de gelegenheid te geven mooie en nuttige dingetjes te kopen binnen hun budget. Veel van de rommel van Blokker komt ook uit China, maar daar zit nog iets van een kwaliteitscheck op. Inmiddels hebben we de Action en de Primark. Nóg goedkoper en over kwaliteit hoef je het al amper meer te hebben. Gelukkig hebben ze nog een servicebalie. En dan is er de onderkant van de samenleving waar Alibaba en Wish opereren. Zij flikkeren meuk op de markt voor de doelgroep van snaaiers die sowieso voor de goedkoopste deal gaan. De materialisten die vergaren omdat het kan zonder enig oog voor kwaliteit en humaniteit. De race naar de bodem.

Als kwaliteit en vakmanschap je aan het hart gaan, blijf dan weg van die race. Je hoeft echt niet het luxepaard uit te gaan hangen, maar het is een feit dat dat waar liefde in een product is gestopt, er ook centen mee zijn gemoeid. Als je een setje normale Elixer te duur vindt, koop het dan niet en neem genoegen met een setje coated d'Addario, die ook prima kunnen wezen. Of geef die paar rotcenten uit en beroer die snaren vervolgens met je hele ziel.
[/preek]
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Strabel »

@Unlord.
Wel een beetje vreemd betoog,want het gaat hier niet om kwaliteitscontrole maar gewoon pure oplichting.
Er worden dingen nagemaakt op ook nog eens een hele slechte manier.
Ik heb er ook wel eens andere "zaken"besteld en niet alles is nep of slecht en voor sommige dingen is niet altijd de "hoogste"kwaliteit noodzakelijk.
Bij Action bvb kun je ook gewoon Philips led-verlichting kopen voor zeer schappelijke prijzen die elders soms het dubbele kosten.
Wil je kwaliteit dan moet je daar voor gaan,maar soms mag het iets minder.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door SpcMnk »

Unlord schreef: 07 aug 2018, 08:38 [preek]
.... En dan is er de onderkant van de samenleving waar Alibaba en Wish opereren. Zij flikkeren meuk op de markt voor de doelgroep van snaaiers die sowieso voor de goedkoopste deal gaan. ..
[/preek]
Wish is een tussenhandelaar die via Ali en JD koopt om vervolgens in Europa door te verkopen. Opportunisten en ik blijf er bij weg.

Alibaba is werelds grootste sales platform. In China hebben ze een aantal online shops. Tmall en Tmall Global zijn de voornaamste. En je raad het al, Tmall Global is in China het populairste, omdat ze daar niet Chinese producten verkopen, die dus wel aan keurmerken moeten voldoen.
Tmall, of zoals wij het kennen, aliexpress, is voor Chinese fabrikanten die daar hun producten kunnen verkopen. Net zoals bijvoorbeeld bij een bol.com of amazone. Om dit de onderkant van de samenleving te noemen ga je veel te kort door de bocht, of ontbreekt het jou in inzicht hoe alibaba functioneert. Je kunt prul voor een paar cent via het portal kopen, maar ook dure luxe producten.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Rieno »

Taobao!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door SpcMnk »

Das oud 😁 maar dat is wel waar de T voor staat in Tmall.
Taobao was de naam van het portaal waar alibaba mee begon ergens in het begin van deze eeuw.

De Chinese ecom markt is echt ongelofelijk interessant.
Er ging vorig jaar een 680 miljard usd doorheen (dat is 2x zoveel als in de US), en 20% daarvan werd besteld op één dag (11-11 oftewel singles day) en alles werd binnen max 5 dagen geleverd. Waanzin!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Sanders »

Je kunt er ook GTX1080i grafische kaarten op kopen voor de prijs van een kratje pils

Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Dommel'd »

@Unlord : totaal off topic maar iedere keer als ik een post van je lees is het puur genot over hoe je de zaken formuleerd, chapeau ik ben een fan :lol:

En ik méén het!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door JohnBoy »

Ik ruik de weeïge geur van ontluikende liefde :cheer:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

Dommel'd schreef: 07 aug 2018, 12:52 @Unlord : totaal off topic maar iedere keer als ik een post van je lees is het puur genot over hoe je de zaken formuleerd, chapeau ik ben een fan :lol:

En ik méén het!
Dank je @Dommel. Waardeer ik enorm. Het komt uit een goed hart, voor zover ik dat zelf mag zeggen.

En @Johnboy, even een rollertje deo over je oksels halen en je illusie verdwijnt als een kinderlokker voor de politie :mrgreen:

@SpcMnk, natuurlijk zijn de zaken altijd genuanceerder, vooral in vergelijking met hoe ik ze formuleer. Het gaat me echter om het punt. In ons land zijn Bol.com en Coolblue óók schuldig aan het fenomeen verwaarlozing van de maatschappij. Ze bieden producten aan die weliswaar kwalitatief aan een zekere norm voldoen (al is dat bij zaken als Bol en Amazon overigens zeer de vraag), maar ook heel makkelijk te verkrijgen. Ze laten ons lonken naar al die mooie troep die we eigenlijk niet nodig hebben. Daar zijn we zelf bij natuurlijk, maar de gemiddelde menselijke inborst is knap zwak. Vergelijk maar eens het gevoel van bezit van 40 jaar terug versus nu. Vroeger hadden mensen één radio in huis. Die had een speciale plek in huis en je moest er naartoe lopen om hem aan en uit te zetten. Het was een bewust proces. Tegenwoordig hebben we minstens 8 apparaten in huis waar muziek uit kan komen, is alles op 3 manieren van afstand aan en uit te zetten en hebben we veel minder oog voor de schoonheid en het vakmanschap van het apparaat, veelal simpelweg omdat het er aan ontbreekt.

Neemt niet weg dat ik keihard aan deze teloorgang meedoe met mijn 2 laptops, 2 iPads, telefoon, 2 draadloze speakers, 4 basversterkers, 4 cabinets, 1 bascombo en 2 Kindles. Echt heel veel gelukkig dan weleer ben ik zeker niet. Wél zorg ik dat ik nog enige kwaliteit en vakmanschap kan vinden in de producten die ik koop. Dat betekent dus dat ik veel winkels, online en fysiek, mijdt in mijn schaarse sterke momenten. Ik ben nog een slaaf van de materie en resideer aan de onderkant van de maatschappij, een term die ik niet wens te schuwen. En gezien jouw GAS verkeren wij in min of meer dezelfde kringen. Gelukkig ontwaar ik ook in jou een grote gevoeligheid voor vakmanschap hetgeen jou voor mij tot een virtueel rolmodel maakt.
Plaats reactie