Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dr. Bassvibes »

Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje eng.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Even advocaat van de duivel, maar wat is er mis met iemand die probeert met een beter-dan-gemiddelde tekst en iets-boven-marktconforme prijzen ouwe bassen te verkopen?

Als hij niet liegt in zijn ad teksten is hij wat mij betreft gewoon een handelaar en doet hij niets verkeerd. Zijn z'n prijzen te hoog, dan verkoopt hij niks, zijn verlies.

Wij - als fanatiekelingen - verwachten op marktplaats vooral hobbyisten en onwetenden die spullen te goedkoop aanbieden.

Maar marktplaats is niet meer dat whalhalla van 10 jaar geleden. Grote verkopers als Bax en Max mogen ook op marktplaats. Dan mag Bjorn dat ook.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door HNZ »

JUIST!

Mits hij geen onjuistheden verkoopt..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door SpcMnk »

dr. Bassvibes schreef: 11 sep 2018, 13:51 Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje eng.
:stupid:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door padawatje »

Steeferdesteef schreef: 11 sep 2018, 08:53 Is dit een beetje OK? Lijkt me wat veel voor een '76er P.
https://link.marktplaats.nl/m1311863063
Hij heeft het over "76-era". Bedoelt ie: "Het is 76" of bedoelt ie:
"bouwjaar vermoedelijk ergens in de buurt van 1976 als het goed is"
Fender Precision in Purple Sparkle Custom Shop worden verkocht voor meer dan het dubbele. Deze échte vintage Fender precision gaat voor de helft minder weg!
:-|

Méér dan het dubbele is > 200%. Trek daar dan de helft vanaf zit je nog altijd met > 100% van de vraagprijs. bedoelt hij nu dat je méér dan de vraagprijs moet bieden alvorens hij hem wil verkopen ? :lol:
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7412
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Basvarken »

SpcMnk schreef: 11 sep 2018, 15:46
dr. Bassvibes schreef: 11 sep 2018, 13:51 Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje eng.
:stupid:
Net zoals John Falstrom op Facebook. Word doodziek van die zelfingenomen kwast die allerlei groups vervuilt met zijn zelfverheerlijking.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door JohnBoy »

Maar met originele frets! :cheer:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18687
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

dr. Bassvibes schreef: 11 sep 2018, 13:51 Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje eng.
Pedullist weet niet wat hij daarvan vindt
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door aap »

dejohan schreef: 11 sep 2018, 14:24 Even advocaat van de duivel, maar wat is er mis met iemand die probeert met een beter-dan-gemiddelde tekst en iets-boven-marktconforme prijzen ouwe bassen te verkopen?

Als hij niet liegt in zijn ad teksten is hij wat mij betreft gewoon een handelaar en doet hij niets verkeerd. Zijn z'n prijzen te hoog, dan verkoopt hij niks, zijn verlies.

Wij - als fanatiekelingen - verwachten op marktplaats vooral hobbyisten en onwetenden die spullen te goedkoop aanbieden.

Maar marktplaats is niet meer dat whalhalla van 10 jaar geleden. Grote verkopers als Bax en Max mogen ook op marktplaats. Dan mag Bjorn dat ook.
Ik heb totaal geen probleem met handelaren. Wim uit Assendelft handelt ook maar zijn prijzen zijn scherper. Ik word geïrriteerd door zijn manier van schrijven en absurde prijzen. Hij heeft van een forumlid eens een bas gekocht voor 700 en die ging voor ruim drie keer zoveel op marktplaats.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door CaptainSlow »

Het mag allemaal, maar de Captain vindt dat die muzikant zich verlaagt tot het nivo van de gemiddelde makelaar.

De captain hoopt maar dat niemand er in trapt.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 11 sep 2018, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Hagen »

Hij mag het allemaal. Gelukkig hebben we hier genoeg kennis aan boord om dit soort prijzen te duiden. Dat mag gezegd worden.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18687
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Ik verkoop graag aan liefhebbers. Als ik een instrument weg doe, vind ik dat hij bespeeld moet worden. Liefst door iemand die het kan waarderen. Dat spel speelt Björn goed. Het lijkt echt of hij een liefhebber is. Als je dan je instrument 1 dag later weer op Markplaats ziet staan met een lulverhaal voor 3x zo duur, dan is dat jammer. Als hij zichzelf Björn's Gitaarshop noemt, prima. Maar hier zit wat deceptie bij, en dat is hinderlijk. Ik had hem mijn gitaar graag aan iemand anders verkocht.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door CaptainSlow »

Pedullist schreef: 11 sep 2018, 22:27 Ik verkoop graag aan liefhebbers. Als ik een instrument weg doe, vind ik dat hij bespeeld moet worden. Liefst door iemand die het kan waarderen. Dat spel speelt Björn goed. Het lijkt echt of hij een liefhebber is. Als je dan je instrument 1 dag later weer op Markplaats ziet staan met een lulverhaal voor 3x zo duur, dan is dat jammer. Als hij zichzelf Björn's Gitaarshop noemt, prima. Maar hier zit wat deceptie bij, en dat is hinderlijk. Ik had hem mijn gitaar graag aan iemand anders verkocht.
hmmm, de mooie verhalen gebruikt hij dus ook richting inkoop.

verkopen gaat om gunnen. dat je je netjes en vriendelijk gedraagt om de gunfactor niet te laten zakken ligt binnen de grenzen van het betamelijke, maar dit lijkt op het planmatig bewerken van de verkoper.

bah, ik heb er een hekel aan, en ik vind het vervelend dat ik door dit soort lui ook bij eerlijke kopers een vleugje wantrouwen mee moet nemen.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Tsja, blijft moeilijk. Ik ben ook niet zo voor MP handelaren en zal er niet snel iets van kopen. Maar als ze een eerlijke prijs vragen en eerlijke informatie geven zie ik geen probleem. Dat is bij deze verkoper op of zelfs over het randje denk ik (ik heb me verder niet zo verdiept in hem).

Maar eigenlijk doen we het allemaal een beetje. Je bent natuurlijk zo eerlijk mogelijk als je iets verkoopt maar wil het aan de andere kant wel verkopen en er niet te veel verlies op leiden. Als een instrument je echt 100% bevalt dan verkoop je het ook niet denk ik dan. Tenzij je echt om geld verlegen zit. Dus er is dan altijd iets aan dat je niet goed vindt en dat zet je meestal niet in de advertentie, tenzij het echt gebreken zijn natuutlijk.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Wat voor prijs je ook vraagt of hoe je ook inkoopt; als je het op een oneerlijke manier doet (met lulverhalen dus), dan ga je al scheef. Ik heb persoonlijk niks tegen handelaren en als ze hun geld op die manier kunnen verdienen...heel knap, ik kan het niet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie