Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

bobbelmans schreef: 13 sep 2018, 23:48 Ik mis de matching headstock Sjors. Spijtig.

Desalniettemin een pracht bas.
ja, ik vind 't ook wel een beetje jammer aan een kant , maar ik heb geen keuze wil ik op safe gaan :|

Maar goed , ...deze gaat wel voor toppert door van Fender in het normale segment ,
...wil je nog een stappie "beter" , dan ga je custom-shop centjes neertellen :|

( Ik vind 't voorlopig effe welletjes zo ,...als zijnde een "hobby-bommert" :D )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 14 sep 2018, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Strabel schreef: 14 sep 2018, 00:15 Mooie bas ook die Elite.
Dat "haakje" (STEALTH BASS CHROME STRING GUIDE)zoals jij dat noemt heb ik ook zelf geinstalleerd op mijn Fender jazz standard USA .
Kost+/- €15,- dus €20,- totaal met verzending.
Ik stoor mij ook aan dat soort "tekort komingen",en waarom dat niet standaard geinstaleerd?
Een J-Bass van Fender kent wel meer gezeik wat redelijk vaak ( te ) heftig voor kan komen :

De welbekende dead-spot op C of Cis op de G-snaar is ook zoiets om eventjes goed te controleren.
Dit kan zo erg zijn dat 'r amper geluid uit wil komen.
-
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het J-bas topic.

Bericht door BassAgent »

Tof Sjors! Verstandig dat je 'm hebt teruggegeven. Het is een enorm mooi ding maar je moet je niet gaan ergeren aan zo'n rammelende snaar, en idd, voor die prijs moet je niet nog moeten modificeren. Maarehm, rosewood, maken ze die nog bij Fender met alle CITES-regelementen enzo? Volgens de site doen ze alleen aan ebben? :roll:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hans58 »

Zal wel een "ingesleten foutje" :oudezak: zijn; bij de specs op de site van Bax staat ook ebben.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Pedullist »

Als je bij de export van je product maar kunt aantonen wanneer de rosewood is gekocht. Dat kunnen ze bij Fender vast wel. Bij Ishibashi geeft aan dat je een paar maanden bij de verzendtijd moet rekenen, zodat zij de papieren kunnen regelen.

Was toen een heel gedoe met de cocobolo in mijn gitaar.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

BassAgent schreef: 14 sep 2018, 08:02 Tof Sjors! Verstandig dat je 'm hebt teruggegeven. Het is een enorm mooi ding maar je moet je niet gaan ergeren aan zo'n rammelende snaar, en idd, voor die prijs moet je niet nog moeten modificeren. Maarehm, rosewood, maken ze die nog bij Fender met alle CITES-regelementen enzo? Volgens de site doen ze alleen aan ebben? :roll:
Oh ,....daar zou je best wel 'ns gelijk in kunnen hebben hoor :D .
Ik scheld het zelf maar iedere keer voor "rose-wood" uit ,...ik bedoel er eigenlijk alleen maar zo'n donkere opgelijmde toets mee.
Bij Bax had ik die zwarte uitvoering met een "maple-toets" uitgetest ( speelt overigens ook prima ) , maar m'n voorkeur ligt al zo'n 25 jaar bij bassen met een donkere toets. ( in dit geval "ebben" ) :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Hans58 schreef: 14 sep 2018, 08:28 Zal wel een "ingesleten foutje" :oudezak: zijn; bij de specs op de site van Bax staat ook ebben.
sorry ! :facepalm: :D
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Basvarken »

Overigens ben je met ebben nog steeds niet automatisch uit de CITES ellende. Bepaalde soorten ebben zijn okee. Maar er zijn er ook die op de CITES lijst staan.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Er hangt bij Bax A'dam overigens ook nog zo'n bruin-transparante Fender "Elite" uitvoering.
Daar was ( voor mij althans ) niet op te spelen , ...dat klonk zo vals door foute intonatie.
Ik snap eigenlijk niet dat men dat zo aan de muur wil ophangen , het zijn notabene de duurste basgitaartjes uit het normale segment. :roll:
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het J-bas topic.

Bericht door JohnBoy »

Het blijft een prijsknaller hè.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

....ik loop alvast wat vooruit ( ben namelijk een beetje ongeduldig :facepalm: ) ,...en heb alvast maar een originele "white pearl"-slagplaat van Fender besteld :D
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Mach1 »

Heerlijk die voorpret!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Het J-bas topic.

Bericht door AmericanIdiot »

MR. LEE schreef: 13 sep 2018, 20:59 Had gekund ,....maar ik wil niet 1880 euries gaan uitgeven om direct daarna de boel te vertimmeren en met loze zichtbare gaatjes achter in de headstock te blijven zitten omdat het volgende type tuners mogelijk andere montage afmetingen hebben.

( ook dan vervalt garantie )
Ik geef je gelijk, het is best slecht dat Fender op zo'n dure bas niet gewoon een string-retainer monteert. Dat doen ze wel op hun 5 snaren, waarom dan niet op de 4 snaar?

Overigens heb ik zowel op mijn Hotwire als Marleaux Jazz zelf enkele mods moeten doorvoeren, waaronder een string-retainer. En dan te bedenken dat die bassen nieuw over de 2k gaan, dat is best bedroevend. Ik heb ze beide gebruikt gekocht, dan is het niet zo erg maar voor zo'n nieuw exemplaar vind ik het ondermaats.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

Strabel schreef: 14 sep 2018, 00:15 Mooie bas ook die Elite.
Dat "haakje" (STEALTH BASS CHROME STRING GUIDE)zoals jij dat noemt heb ik ook zelf geinstalleerd op mijn Fender jazz standard USA .
Kost+/- €15,- dus €20,- totaal met verzending.
Ik stoor mij ook aan dat soort "tekort komingen",en waarom dat niet standaard geinstalleerd?
Waar koop je zoiets? Ik heb ook last van een rammelende A snaar. De oplossing bij de Elite is perfect.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Strabel »

Feeling the groove is everything.
Plaats reactie