TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door Steeferdesteef »

Beste bassisten,

Mijn combo TC-Electronic BG250-2x8 kraakt, of rammelt eigenlijk. Als ik wat luider speel en in de lage frequenties trilt er iets mee.
Ik heb niet het idee dat er iets echt kapot is maar meer dat er wat los zit vanbinnen. Dat lijkt het uitzoeken waard. Maar nu, hoe kom ik in de kast?
Iemand ervaring met dit type? Ik vind aan de achterkant nergens schroeven. Wel aan de voorkant, van het frontje, geeft ook geen toegang.
Moet de head er af? Iemand een idee?
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door ejp »

Kan je niet de speakers eraf schroeven als het frontje eraf is, of zitten ze vanaf de binnenkant geschroefd wat niet aannemelijk is als de achterkant niet gezchroefd zit... ik vermoed via de voorkant.misschien alleen schroefje los of de extra speakeraansluiting aan achterkant

Heb zelf de bg250 112. Binnenkant via de voorkant bereikbaar na verwijderen grill en speaker.

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door MR. LEE »

grilletje er af ,.... speakertjes los-schroeven en verwijderen .
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door ejp »

en... rammeltje gevonden?

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door Steeferdesteef »

Tijd gehad er even naar te kijken. Er zat niks los in voor zover ik kan zien.
Alle schroeven goed vastgezet. Lijkt nu beter te zijn. Gisteravond geen gerammel gehad thuis.
Nog niet op hoog volume geprobeerd. Vandaag even mee spelen. Wat langer en luider en zien wat er gebeurt.

Ik heb ook de schroeven gevonden waarmee de head vastzit. Kan misschien nog handig zijn in de toekomst.
Is best lastig de head los te maken. De koppen van de schroeven zitten vastgelijmd lijkt het wel.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door Muziekschuur »

Soms zijn aansluit snoertjes lang en tikken tegen de speaker? Kan ook dat de voicecoils vervormd is vanwege langdurige band practice. Soms vormt het terug. Als de ohmage van cabinet en combo niet matched dan gaat er kittige stroom lopen en kunnen je 8 inches beschadigd raken.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door Rdatema »

Dit hebben wij ook gehad, met een litzedraad die onder de conus zit. Kwam net tegen de conus bij grotere uitslag, en dit bij minimaal 40x per sec klinkt dat als geratel. Even met een soldeerbout de aansluitingen op de korf verhit en ietwat meer naar buiten gebogen en laten afkoelen. Nooit meer last van gehad.

Maar volgens mij is dit TC cabje één uit de categorie 'zelfreparerend'. Soms heb je dat het probleem vanzelf verdwijnt.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: TC Electronic BG250-2x8 kraakt/rammelt

Bericht door Muziekschuur »

Toch even de ohmage van beide cabinetten nameten en goed de gezamelijke ohmage berekenen. ALs die gezamelijk onder de 4 ohm duikt en de individuele 8 ich duikt er onder. Dan krijgen die de grootste stroom. Staat de 15 ich te relaxen en de 8 inches hebben het zwaar. M.a.w. ff goed nakijken.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie