Queen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Haico schreef: 22 nov 2018, 15:53 Maar beetje overplayed. Niet?
:lol: :cheer:
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

JohnBoy schreef: 22 nov 2018, 16:14
:lol: :cheer:
Dan ken je lachen en het allemaal mooi en prachtig vinden, maar dit is geen Something. McCartney had Deacon nog wel een lesje kunnen geven over dynamiek.

:wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Dynamiek! Naast timing toch het meest onderschatte element van een goede baspartij.
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

Zeker!
Paul trok een een half orkest uit zijn Ric. Groove, melodie, dynamiek... alles. Zonder de andere instrumenten zouden de nummers ook blijven staan. Bizar.

Maar John Deacon kon er best ook wat van. :)
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

https://youtu.be/r_tnvKxeWKs

De bas en drums van Bicycle Race... Dat is dan juist weer het mooie van Deacon, hij laat alle ruimte en speelt toch heel veel. En elke noot, elk grapje voegt iets toe aan de song. Geen noot teveel maar zeker niet te weinig!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Queen topic

Bericht door Brinkmeister »

Danny Miranda, who has toured all year with Queen + Paul Rodgers, stepping in for the retired and reclusive Deacon: As for Deacon? "Grossly underrated. His bass parts are like little stories, yet he never gets in anyone's way. With all the guitars and vocals going on, he finds the spaces and plays basically what he wants. He's loose, fluid, and quite busy at times, but I can't find one song where he stepped on the vocal or guitar parts."
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

En rocken konden ze ook, natuurlijk:

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Queen topic

Bericht door rich13 »



Ik vind dit wel leuk.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Queen topic

Bericht door badastronaut »

ik vind het ook wel geinig eigenlijk haha best goed gedaan. Lijkt ook nog echt op SOAD af en toe.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Queen topic

Bericht door Hagen »

Ik kende SOAD niet. (Wel de Muppet versie. https://youtu.be/tgbNymZ7vqY )
Vind dit goed gedaan.

Over Dead on Time: ik was dit nummer al vergeten. Thanks Johnboy.
Natuurlijk rockt Queen, dat was ik niet kwijt! Ook Bohemian Rhapsody heeft een pure rockpassage. Tie Your Mother Down Is een van mijn favo's, vooral in een live uitvoering.
Laatst gewijzigd door Hagen op 07 dec 2018, 05:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Queen topic

Bericht door bazz59 »

tjoepatjoep schreef: 18 nov 2018, 21:41 Waanzinnige film. Aanrader voor eenieder die ooit iets van Queen heeft gezien. Los van alle (nep-)feiten en (on)waarheden, heb ik veel waardering voor hoe de acteurs zich hebben ingeleefd in de personages en zelfs alle maniertjes en dingetjes zich eigen hebben gemaakt.

Ik hoorde overigens dat Marc Martel ook nog wat stukjes heeft ingezongen, klopt dat?
idd zeer leuke film en de moeite om gezien te hebben .
de acteurs gelijken ook nog sterk op de bandleden ook .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

bazz59 schreef: 05 dec 2018, 09:50 de acteurs gelijken ook nog sterk op de bandleden ook .
Bizar goed gecast.

Ligt het aan mij of was Rami Malek behoorlijk aan het stoeien was met zijn tandprotheses en de praatstem van Freddie? Ik ben niet zeer bekend met de praatstem van Freddie, maar ik had niet verwacht dat deze zo zijig en krakend was.

Toffe film. Uiteraard geromantiseerd om het meer filmig te maken, en minder een docu. Waardig eerbetoon aan een oh-zo-belangrijke band/persoon!!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Queen topic

Bericht door rich13 »

Het is volgens mij vooral de stem van Malek zelf, wellicht wat vervormd. Ik zag pas een andere film van hem (weet even niet welke) en daar klonk hij eigenlijk hetzelfde.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Queen topic

Bericht door LemmyNL »

Wat ik wel tof vind is dat 'ie de grens goed bewandelt.... in de film accepteer je hem als Freddie, maar hij blijft er ver genoeg vandaan dat hij het beeld van Fred zelf niet verandert. Sinds die film kijk ik nog net zo naar Queen clips als ervoor, wat bij sommige andere biografische films niet zo eenvoudig is. Blij toe.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 906
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Queen topic

Bericht door evertalbers »

Ik heb niet veel met Queen, maar ik heb laatst wel met plezier naar een docu over hun eerste US tour gekeken, dus misschien ook leuk voor de mensen hier. Ik weet alleen even niet meer of het nu op NPO was of op NetFlix.
Plaats reactie