Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Ik werk met Italianen. Het is hun ding. ;)
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Concorde »

Pedullist schreef: 05 feb 2019, 16:40



Leuk dat ie dat streepje in de pickups heeft meegenomen! :)
Best knap, maar ik krijg hier de zenuwen van! (maar dat kán aan mij liggen....)
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassKees »

Dat Paganini stuk heeft idd wel een hoog Malmsteen gehalte (niet echt een aanbeveling wat mij betreft) maar ik vind zijn opvatting van Nuages wel erg fijn. (Geluid wat minder maar dat komt ook door de telefoonregistratie vermoed ik)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Hij speelt ook echt enkel de noten, en maakt er weinig muziek van. Een veelvoorkomend euvel van niet klassiek muzikanten die 'even wat klassiek proberen'. Bach's cello sonates op een basgitaar. Zelden een goed idee. Andersom gaat ook zelden goed overigens. Klassiek muzikanten die proberen te grooven. Brrr.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

The Bassman has left the building. Einde van een tijdperk. Maar het is goed zo.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Concorde »

En doorrrrr met wat ander lekkers! :dance:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

Zo is dat. Kreeg nog een berichtje plus foto van de gelukkige koper met de boodschap dat hij er zeer content mee was ("vette versterker"). Dat was wel leuk natuurlijk (maar wreef het er nog wel een klein beetje in..)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Concorde »

Ik heb m'n Ampeg SVT410 verkocht. Best kans dat ik daar spijt van ga krijgen.
Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar een goede opvolger; ik dacht aan een Markbass STD104HF, maar Hans heeft me aan het twijfelen gebracht met z'n 2x 12' cabs. Ik twijfel nog een beetje of 2x 12" genoeg is om een café vol te pompen. We spelen vrij hard...
De bedoeling is wat lichter spul (qua gewicht).
De Ampeg had een fantastisch geluid, maar ik verongeluk op de trap met zo'n ding....
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door dr. Bassvibes »

Hans58 schreef: 10 feb 2019, 16:37 The Bassman has left the building. Einde van een tijdperk. Maar het is goed zo.
Klinkt alsof je je lievelingshuisdier in hebt laten slapen omdat 't niet anders kon... :wink: :)
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Britsie »

Concorde schreef: 13 feb 2019, 23:13 Ik heb m'n Ampeg SVT410 verkocht. Best kans dat ik daar spijt van ga krijgen.
Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar een goede opvolger; ik dacht aan een Markbass STD104HF, maar Hans heeft me aan het twijfelen gebracht met z'n 2x 12' cabs. Ik twijfel nog een beetje of 2x 12" genoeg is om een café vol te pompen. We spelen vrij hard...
De bedoeling is wat lichter spul (qua gewicht).
De Ampeg had een fantastisch geluid, maar ik verongeluk op de trap met zo'n ding....
Ik heb nog met 2 12" Vanderkley's opgetreden in een rockband met 2 gitaristen (die niet op oorlogsvolume speelden) en dat was geen enkel probleem.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Concorde »

Er staat er een op MP. Ik heb de man gemaild of 2 van die kasten genoeg zijn, maar hij vond 't mager.... :?
Nu is Vanderkley ook wel weer een andere league natuurlijk....
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

dr. Bassvibes schreef: 14 feb 2019, 16:52
Hans58 schreef: 10 feb 2019, 16:37 The Bassman has left the building. Einde van een tijdperk. Maar het is goed zo.
Klinkt alsof je je lievelingshuisdier in hebt laten slapen omdat 't niet anders kon... :wink: :)
Haha, ja, dat realiseerde ik me ook toen ik het zo zag. Maar het voelde wel een beetje bitterzoet. Het was ook een hele toffe set waar ik heel blij mee was en ik kan soms lastig afscheid nemen van dingen. Al wordt dat de laatste tijd wel makkelijker, merk ik. Ik heb tenslotte ook één van de BassBases in de etalage gezet. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hagen »

Dingen zijn dingen
.. waar soms je geschiedenis aan kleeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

Zeker weten! :jaaaaa: :oudezak:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Droombolus »

Hans58 schreef: 13 feb 2019, 14:09 Zo is dat. Kreeg nog een berichtje plus foto van de gelukkige koper met de boodschap dat hij er zeer content mee was ("vette versterker")
Het is te hopen dat hij er over een tijdje nog net zo tevreden over is als jij was, dat verzacht het leed ....... :oudezak:

Zo kreeg ik vandaag een PBtje van Jaap "Thunderstruck" dat hij m'n olde CS 51er P nog steeds heeft en dat die bas al diverse nieuwlichters overleeft heeft. Dat is toch een lekker gevoel omdat ik die bas met bloedend hart verkocht heb damaals ......
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie