Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Echt? :-)
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Herman »

Soms
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 07 feb 2019, 00:07 Vanavond de eerste keer met de band gespeeld met mijn nieuwe set.
Het is zijn gewicht in goud waard.
Benieuwd naar je ervaringen. Over wat voor cab(s) speel je en in wat voor bandsetting?
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 10 feb 2019, 13:22
rsint schreef: 07 feb 2019, 00:07 Vanavond de eerste keer met de band gespeeld met mijn nieuwe set.
Het is zijn gewicht in goud waard.
Benieuwd naar je ervaringen. Over wat voor cab(s) speel je en in wat voor bandsetting?
Ok, ik zal een poging wagen.
Ik speel in een hardrock cover band met 2 half stack gitaristen met zelfbeheersing en een drummer zonder en een zangeres.
Mijn cab is een Barefaced big twin 2 en mijn bas is een Dingwall Combustion. De oefenruimte is een betonnen bunker die onderdeel is van de stelling van Amsterdam. Gelukkig is de ruimte grotendeels bekleed om het hoog af te dempen anders was het echt een ecchoput. Met mijn vorige versterker, een Genz Benz streamliner en mijn vorige speakerkast, een 6x10 genz benz xb2 was redelijk onbeheersbaar in het laag. Ook met de barefaced cab die absoluut een verbetering was, was ik nog steeds niet tevreden met mijn geluid. Wanneer ik er genoeg bas in had gedraaid om de hogere snaren lekker te laten klinken was naar mijn smaak de lage B nog veel te vol. Het laag begon dan echt te walmen. Toen ik de Hellborg net had aangesloten en de eerste noten aansloeg merkte ik al veel meer balans in het geluid. Misschien nog wel belangrijker was de "accuutheid" van het geluid, de directheid waarmee de noot reageert op je aanslag en bends en ghostnotes is echt fenomenaal. Wat mijn gitarist tegen mij zei na het eerste nummer was "zit er een compressor ingebouwd?" In de mix is het eerste de me opviel, de manier waarop het laag doorkomt. Het geluid is vet en vol en romig, alsof je over een buizenbak speelt. De dynamiek is er nog steeds en de directheid ook maar als de een noot aanhoudt dan klinkt het als chocola. Dit is voordat ik ook maar iets met de EQ had gedaan, deze stond volledig op bypass. Het hoog is een stuk minder schel dan ik gewend was....zachter zowel in klank als volume. Met de EQ ingeschakeld is deze zeer flexibel. Het laag is echt een kwestie van "a little goes a long way" het word nooit boemerig maar je kan er wel vullingen mee verwijderen. Het mid is heel flexibel en alles klinkt muzikaal, het hoogmid op 5k zouden ze eigenlijk gewoon treble moeten noemen. De treble op 15k is meer luchtigheid dan hoog. Na een beetje rommelen met de eq (ik had niet echt veel tijd om er mee te spelen) heb ik de eq gewoon weer uitgeschakeld. Het geluid is dan gewoon al zo mooi in balans. Kwa volume is die 500 watt echt meer dan genoeg....net zo luid als de 900 watt klasse D die ik er voor had. Maar ik begin wel te geloven dat er echt iets te zeggen is voor uitgangstrafo's op een klasse AB versterker want het geluid klonk gewoon "moeiteloos". Wanneer ik de preamp op licht oversturen zetten kwam er ook nog een heerlijke ronk uit. Het mooiste van de avond vond ik nog wel het feit dat ik mijn Fender Jazz deluxe V (die ik nooit meer speelde wegens boemerige laag en schel hoog) weer eens pakte en het geluid dat er uitkwam echt goddelijk was. Het slappen klonk heerlijk, de lage B was een noot en niet een effect.
Ik ga vananvond nog even jammen en uitproberen, kijken of mijn tweede indruk hetzelfde is.......fingers crossed :lol:

Afbeelding
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 10 feb 2019, 16:13 Ok, ik zal een poging wagen.
Geslaagde poging :jaaaaa: Dank!

Ik heb via een achterdeur nog een preamp weten te vinden - de order is bevestigd en morgen nog even afwachten of deze ook echt samen met een stereo poweramp en de 3U sleeve uitgeleverd gaat worden. Ik ga 'm gebruiken met een 4 Ohm VanderKley 2x12 in twee coverbands waarvan één met een luide gitarist en drummer en de ander met twee gitaristen die zich goed weten te beheersen. Maar 500w in bridge in combinatie met de efficiënte VanderKley moet in beide gevallen méér dan voldoende zijn.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

rsint schreef: 10 feb 2019, 16:13
HaveBlue schreef: 10 feb 2019, 13:22
Benieuwd naar je ervaringen. Over wat voor cab(s) speel je en in wat voor bandsetting?
Ok, ik zal een poging wagen.
Ik speel in een hardrock cover band met 2 half stack gitaristen met zelfbeheersing en een drummer zonder en een zangeres.
Mijn cab is een Barefaced big twin 2 en mijn bas is een Dingwall Combustion. De oefenruimte is een betonnen bunker die onderdeel is van de stelling van Amsterdam. Gelukkig is de ruimte grotendeels bekleed om het hoog af te dempen anders was het echt een ecchoput. Met mijn vorige versterker, een Genz Benz streamliner en mijn vorige speakerkast, een 6x10 genz benz xb2 was redelijk onbeheersbaar in het laag. Ook met de barefaced cab die absoluut een verbetering was, was ik nog steeds niet tevreden met mijn geluid. Wanneer ik er genoeg bas in had gedraaid om de hogere snaren lekker te laten klinken was naar mijn smaak de lage B nog veel te vol. Het laag begon dan echt te walmen. Toen ik de Hellborg net had aangesloten en de eerste noten aansloeg merkte ik al veel meer balans in het geluid. Misschien nog wel belangrijker was de "accuutheid" van het geluid, de directheid waarmee de noot reageert op je aanslag en bends en ghostnotes is echt fenomenaal. Wat mijn gitarist tegen mij zei na het eerste nummer was "zit er een compressor ingebouwd?" In de mix is het eerste de me opviel, de manier waarop het laag doorkomt. Het geluid is vet en vol en romig, alsof je over een buizenbak speelt. De dynamiek is er nog steeds en de directheid ook maar als de een noot aanhoudt dan klinkt het als chocola. Dit is voordat ik ook maar iets met de EQ had gedaan, deze stond volledig op bypass. Het hoog is een stuk minder schel dan ik gewend was....zachter zowel in klank als volume. Met de EQ ingeschakeld is deze zeer flexibel. Het laag is echt een kwestie van "a little goes a long way" het word nooit boemerig maar je kan er wel vullingen mee verwijderen. Het mid is heel flexibel en alles klinkt muzikaal, het hoogmid op 5k zouden ze eigenlijk gewoon treble moeten noemen. De treble op 15k is meer luchtigheid dan hoog. Na een beetje rommelen met de eq (ik had niet echt veel tijd om er mee te spelen) heb ik de eq gewoon weer uitgeschakeld. Het geluid is dan gewoon al zo mooi in balans. Kwa volume is die 500 watt echt meer dan genoeg....net zo luid als de 900 watt klasse D die ik er voor had. Maar ik begin wel te geloven dat er echt iets te zeggen is voor uitgangstrafo's op een klasse AB versterker want het geluid klonk gewoon "moeiteloos". Wanneer ik de preamp op licht oversturen zetten kwam er ook nog een heerlijke ronk uit. Het mooiste van de avond vond ik nog wel het feit dat ik mijn Fender Jazz deluxe V (die ik nooit meer speelde wegens boemerige laag en schel hoog) weer eens pakte en het geluid dat er uitkwam echt goddelijk was. Het slappen klonk heerlijk, de lage B was een noot en niet een effect.
Ik ga vananvond nog even jammen en uitproberen, kijken of mijn tweede indruk hetzelfde is.......fingers crossed :lol:

Afbeelding
Die zwarte bouten doen pijn aan mijn ogen..... Hup, naar de bouwmarkt!!! :wink:

Heb je trouwens nog een van de Hellborg Cabs overwogen?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

Knappe review. Heb je een preamp en poweramp?
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 10 feb 2019, 22:02
rsint schreef: 10 feb 2019, 16:13 Ok, ik zal een poging wagen.
Geslaagde poging :jaaaaa: Dank!

Ik heb via een achterdeur nog een preamp weten te vinden - de order is bevestigd en morgen nog even afwachten of deze ook echt samen met een stereo poweramp en de 3U sleeve uitgeleverd gaat worden. Ik ga 'm gebruiken met een 4 Ohm VanderKley 2x12 in twee coverbands waarvan één met een luide gitarist en drummer en de ander met twee gitaristen die zich goed weten te beheersen. Maar 500w in bridge in combinatie met de efficiënte VanderKley moet in beide gevallen méér dan voldoende zijn.
Ja, die Vanderkley is volgens mij zeer vergelijkbaar met de Barefaced. Dat moet prima lukken.
Waar heb je hem gekocht? Wel bij Thomann?
CaptainSlow schreef: 10 feb 2019, 23:45

Die zwarte bouten doen pijn aan mijn ogen..... Hup, naar de bouwmarkt!!! :wink:

Heb je trouwens nog een van de Hellborg Cabs overwogen?
Nee, ik heb die barefaced net en ik denk niet dat die Hellborgs beter zijn. De club cab is overigens voor dat geld wel interessant maar ik heb hem niet nodig. Mijn barefaced kan alles aan en weegt 21 kilo.....veel beter gaat het niet worden.
DominicMaertens schreef: 11 feb 2019, 08:41 Knappe review. Heb je een preamp en poweramp?
Ja, de pre en de stereo poweramp.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 11 feb 2019, 09:00 Ja, die Vanderkley is volgens mij zeer vergelijkbaar met de Barefaced. Dat moet prima lukken.
Waar heb je hem gekocht? Wel bij Thomann?
Ook bij Thomann. En inmiddels onderweg naar Nederland :cheer: De preamp was niet meer te vinden in de webshop maar zat nog wel in een inmiddels ook uitverkochte bundelaanbieding die je in de kantlijn van de stereo-amp aantreft. Van daaruit doorklikken bracht mij naar de productpagina voor de preamp waar ik 'm besteld heb want nog op voorraad. Daarna overigens 'out of stock' dus naar alle waarschijnlijkheid heb ik de laatste :D
rsint schreef: 11 feb 2019, 09:00 Nee, ik heb die barefaced net en ik denk niet dat die Hellborgs beter zijn. De club cab is overigens voor dat geld wel interessant maar ik heb hem niet nodig. Mijn barefaced kan alles aan en weegt 21 kilo.....veel beter gaat het niet worden.
Ik heb een aantal jaren geleden bij 'die andere muziekwinkel in Duitsland' de Club Cab geprobeerd (i.c.m. met een class-D topje). Natuurkunde blijft natuurkunde en 15" blijft 15" maar dit is een bovengemiddeld goede cab die je niet moet vergelijken met andere 15"-ers. Ik denk dat bij blind luisteren veel mensen 'm aanzien voor een goeie 1x15 met een 2x10 met tweeter erbovenop. Of een 2x12 met tweeter. Beetje op dezelfde manier waarop mijn Barefaced One10 blind prima door kan gaan voor een goeie 1x12 en een 15" Ampeg alle hoeken van de kamer laat zien.

Met een spl van 99dB haalt de Club Cab de geluidsdruk van een Barefaced BTII (133dB) niet maar daar moet je 'm ook niet voor gebruiken. Omdat je voor dit geld hooguit een een instapmodel Hartke of GK koopt vind ik het een absolute no-brainer wanneer je op zoek bent naar een goed gebouwde cab die werelds klinkt en met een goede hoes én wieltjes komt.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Ja ik denk dat die Club Cab wel echt heel veel bang for buck geeft.
Wat voor versterker had je?

Is er binnenkort nog eens een BGF meeting?
Eens luisteren wat het verschil is met de VanderKley en de Dingwall van Hidde met maple fb.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 11 feb 2019, 14:39 Ja ik denk dat die Club Cab wel echt heel veel bang for buck geeft.
Wat voor versterker had je?

Is er binnenkort nog eens een BGF meeting?
Eens luisteren wat het verschil is met de VanderKley en de Dingwall van Hidde met maple fb.
Heb net toch nog een Club Cab besteld. Het zal nooit zo goed worden als in mijn herinnering maar voor dit geld is het gewoon een heel goeie deal.

Ik heb momenteel een Tecamp Puma 900. Erg tevreden mee en blijft als backup. De EQ is nooit van noon af geweest, slechts variëren met de 'Taste' knop. Lekkere amp. En hopelijk gaat de Hellborg daar nog een flinke stap overheen :dance:

Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Die tecamps schijnen verdomd dicht in de buurt te komen.
Ik heb alleen maar ervaring met de streamliner klasse D en die is niet bepaald verlegen in het laag, maar de Hellborg is toch echt de baas en niet in kwantiteit maar in kwaliteit.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

Ik ben zelf ookwel benieuwd naar die club en of hi cab, maar twijfel heel erg wat ik er nu op kan aansluiten.

Heb 2 klasse D amps, de Microtubes 500 en de Warwick LWA1000, die geven wel wat meer watts af dan waar die cabs op ge-rated zijn, sloop ik hier die cabs mee ?
Of kan ik deze amps hier gewoon zonder na te denken op aansluiten?
:facepalm:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Rieno »

Aansluiten kan altijd, zolang je je oren maar gebruikt. Als je oversturing gaat horen, dan is het tijd om even wat terug te draaien! Mijn vaak aangehaalde voorbeeld: ik heb hier thuis een 600W @ 8 Ohm versterker aangesloten op een 175W 8" kastje en dat gaat al jaren prima, ook als ik 'm eens ergens naartoe meeneem om te jammen.

Probeer wel altijd je speakerkast (ongeveer) op oorhoogte te zetten voor betere monitoring.

En anders koop je 2..nog veiliger ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Brinkmeister »

Als ik die review zo lees is het geluid van die versterker echt briljant. Ooit wil ik ook zoiets. Maar om dan nu al grof geld (hoewel een hele mooie korting) te gaan uitgeven is wel een risico. Hoe dichtbij komt Tecamp?
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Plaats reactie