DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: DOCU Topic!

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef: 12 jan 2019, 11:34 Ik wist ook niet dat die Doe Maar platen op een P werden ingespeeld, zo klonk het voor mij niet maar ik heb me blijkbaar vergist
Eigenlijk kun je die reggae klank zo'n beetje met elke bas bereiken in de studio, heb ik gemerkt. Vroeger dacht ik dat zo'n Steinberger van Robbie Shakespeare noodzakelijk was, maar je ziet hem ook met andere bassen en het klinkt altijd hetzelfde. :)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: DOCU Topic!

Bericht door BassAgent »

Die foemp foemp klank van ome Robbie geef ik je gelijk in, maar Hennies sound op bv Doris Day en Andere Stukken is wel vrij specifiek hoor. Als je Doe De Dub luistert hoor je echt wel dat het een Precision is.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Ach wat weten jullie er nou van.

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: DOCU Topic!

Bericht door berth »

Thunder schreef: 14 jan 2019, 16:28
Deinum stond bij mij overigens enkel bekend als bassist van een oud Nederlands bandje van net voor mijn generatie waar ik eigenlijk nooit aandacht aan heb besteed. Maar ik was zwaar onder de indruk van zijn spel op die oude live beelden in die docu.
Ik heb een jaar of 25 geleden Appleknockers Flophouse mogen spelen met Harry Muskee zelf op zang. Sinds die tijd weet ik dat Herman een hele goede bassist is. Die hele plaat vind ik nog steeds geweldig trouwens.

[edit] 30 jaar geleden bedenk ik me. :shock:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: DOCU Topic!

Bericht door Brinkmeister »

Iemand die deze vanavond gaat kijken?

https://www.vpro.nl/programmas/3doc/201 ... rland.html

4 uur is wel een lange zit. Die geruchen lopen al zo lang als ik me kan herinneren, dus ik verwacht eigenlijk geen verrassingen. Maar of ik de weerzinwekkende details wil weten...

Ik kan me ook prima voorstellen dat je de muziek los van de persoon kan zien. Dus het wel een enorme eikel kan vinden maar toch zijn albums blijven luisteren.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: DOCU Topic!

Bericht door Rieno »

Ik vraag me vooral af wat er waar is..er is een rechtzaak geweest, hij is vrijgesproken. Dan vind ik het erg lastig om zo'n verhaal zonder nieuwe feiten en van 1 kant alsnog voor waar aan te nemen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: DOCU Topic!

Bericht door Erelid »

Ik neem m op. Dan kan ik later nog beslissen of ik m wil zien.

Je kunt aan je water voelen dat MJ "heel veel van kinderen hield" en daar zal absoluut wel het een en ander gebeurd zijn. MJ heeft zelf natuurlijk een hele rare jeugd gehad en zal daar zeker schade van hebben ondervonden. Ik denk dat een deel van hem nooit volwassen is geworden.
Maar om dan zijn hele muzikale erfenis op de brandstapel te gooien vind ik onzin. Dan kunnen we nog heel veel kunst in de fik gaan steken ben ik bang.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Erelid schreef: 08 mar 2019, 12:43 Dan kunnen we nog heel veel kunst in de fik gaan steken ben ik bang.
Precies. Ik wil het allemaal niet weten. De man was beschadigd en beschadigingen worden doorgegeven helaas... Zou wel ergens moeten stoppen maar onze wereld zou een stuk begripvoller moeten worden om dat proces in werking te krijgen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: DOCU Topic!

Bericht door bobbelmans »

Vind ik altijd lastig bovenstaande uitspraken.
Want wat nou als jij degene bent die misbruikt is. Dan is elke vorm van bagatalisering een nog go.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Realiteit is 1 ding. Bagatelliseren impliceert een waarde-oordeel. Feitelijkheden versus oordelen daarover. Zijn echt zeer verschillende dingen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: DOCU Topic!

Bericht door rich13 »

Ik ben nu aan het kijken en ik krijg er een heel eng gevoel bij........ van de mensen die vertellen dan.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... land-kijkt
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: DOCU Topic!

Bericht door Erelid »

Als je dingen hebt gedaan die niet kunnen dan velt een rechter daar een oordeel over en geeft een passende straf. In dit geval kan dat niet meer maar dat geldt ook voor de daders in het #metoo verhaal. Eigenlijk niet juist dat daders al door de publieke opinie worden gestraft, nog voor ze bij de rechter zijn geweest
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: DOCU Topic!

Bericht door rich13 »

Daders, daar zit juist het probleem. Vaak zijn het namelijk niet eens daders.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Nou... Leaving Neverland bekeken. Verspreid over 2 avonden. Ik heb oordeelvrij proberen te kijken. Schuldvraag is irrelevant.

Drie dingen blijven mij bij:

1) Een volwassen man die zich omringt met jonge jongetjes. Slaapt met jonge jongetjes. Naïef van de ouders. Naïef van Michael Jackson. Naïef van familie en vrienden. Ervan uitgaande dat het onschuldig was, het is gewoon uiterst onhanding. Niet excentriek... gewoon DOM! Als je zoveel te verliezen hebt, dan neem je geen risico's dat je later claims aan je broek kan krijgen.

2) Los van de schuld/onschuld van MJ. Het is een zeer bijzonder document over hoe misbruik begint, escaleert én verborgen blijft. People... wake up! Dit gebeurt. Pederastie bestaat. Het zijn niet alleen vieze mannetjes achter toetsenborden die plaatjes delen. Het is niet alleen Jos Brech die Nicky Verstappen misbruikt en ombrengt. Misbruik gebeurt vaker dan bekend wordt. Het zijn vaak mensen die erg dicht bij een gezin staan, of zelfs familieleden. Kinderen raken verstrikt in een web van belangen. Het heeft een zeer grote invloed op het verdere leven van de betrokennen. Verschrikkelijk.
Als je de docu op deze wijze bekijkt, dan is het nog steeds zéker de moeite waard.

3) De titel. Pas toen ik vanochtend wakker werd, landde bij mij de dubbele betekenis van de titel. Wade Robson vertelt een paar keer dat hem een paar keer gevraagd werd of MJ hem wat had aangedaan. Hij antwoordde steevast: "No. Never!".
Leaving Neverland. Snappie? Een soort van coming out van het leven in ontkenning.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

Naar verluidt zijn er wat dingen die niet kloppen (iemand postte bvb een foto van één van de jongens samen met MJ terwijl die jongen net gezegd had dat hij na die datum MJ nooit meer gezien had en de foto van 5 jaar later dateerde). Iemand zei ook dat het bizar is dat de moeder zei dat ze blij was toen MJ stierf terwijl de jongen blijkbaar pas na de dood de feiten opbiechtte.
Ik ben alleszins van zijn schuld overtuigd...zoals iemand ook schreef : "Mocht je horen dat Anthony Hopkins met kinderen sliep zou je toch ook raar opkijken".
what fools these mortals be
Plaats reactie