Trace Elliot GP12X (series 6) top

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Trace Elliot GP12X (series 6) top

Bericht door Lazy B. »

Gisteren in een opwelling deze Trace Elliot GP12X (series 6) top gekocht.

Afbeelding

Eigenlijk weet ik er niks van. Wie praat me even bij?
Laatst gewijzigd door Lazy B. op 25 nov 2004, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Als hij technisch in orde is, dan is het inderdaad een koopje! Het is volgens mij wel een wat oudere uitvoering, maar dat mag de pret niet drukken!

Wat wil je er van weten? Aan de voorkant kun je zelf zien wat hij aan boord heeft... (pre-shape, 12-band graphic EQ, balanced out, effects loop...)

Ik heb ook wel wat vragen:

Hoeveel vermogen heeft ie?
Waar is die slider voor tussen de EQ en de balanced out?
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Venomer schreef:Als hij technisch in orde is, dan is het inderdaad een koopje! Het is volgens mij wel een wat oudere uitvoering, maar dat mag de pret niet drukken!

Wat wil je er van weten? Aan de voorkant kun je zelf zien wat hij aan boord heeft... (pre-shape, 12-band graphic EQ, balanced out, effects loop...)
Ik heb ook wel wat vragen:
Venomer schreef:Hoeveel vermogen heeft ie?
weet ik niet (echt niet)
ik hoopte dat iemand op 't forum dat zou weten
Venomer schreef:Waar is die slider voor tussen de EQ en de balanced out?
als je 'em omhoog schuift krijg een dikke wollige sound
als je 'em omlaag schuift een harde puntige sound
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Nu wil ik je niet aan het schrikken brengen en kan ik het mis hebben, maar volgens mij is het slechts een pre amp. De gp12 valt wel op andere trace versterkers terug te vinden ook als geïntegreerd geheel. Het is vooral bedoelt voor mensen die het leuk vinden om een trace elliot geluid te krijgen en wat met een 12-bands eq te spelen.
De prijs is goed, al worden ze wel vaker voor dit soort bedragen aangeboden.
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Een zoekopdracht op Google leverde mij op dat de GP12X een rackmount preamp is. Klopt dat met jouw apparaat, of heb je een "volledige" amp? Staat er niet nog ergens zoiets als "RAH-300" ofzo?

Staat er bij de speaker-uitgangen geen vermogen? (Als ie al speaker-uitgangen heeft, natuurlijk...)
als je 'em omhoog schuift krijg een dikke wollige sound
als je 'em omlaag schuift een harde puntige sound
Dat heeft mijn Trace ook, alleen dan uitgevoerd met een draaiknop.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Q. schreef:Nu wil ik je niet aan het schrikken brengen en kan ik het mis hebben, maar volgens mij is het slechts een pre amp.
Huh? Begrijp je niet helemaal. Als je zo'n preamp op een kabinet aansluit ben je toch klaar?
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Een pre-amp is toch geen versterker. Das toch alleen maar om je geluid nog meer mee te kleuren of niet?
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Beestmens schreef:Een pre-amp is toch geen versterker. Das toch alleen maar om je geluid nog meer mee te kleuren of niet?
Ik ben hier niet zo in thuis omdat ik altijd combo's gebruik. Maar ik dacht dat je deze preamp gewoon op een kabinet aan kon sluiten?
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

In combinatie met een versterker. Nu weet ik niet of dat ding nou een versterker of een pre-amp is. Ik zou even wachten tot de proffesionals reageren hehe.
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Beestmens schreef:In combinatie met een versterker. Nu weet ik niet of dat ding nou een versterker of een pre-amp is. Ik zou even wachten tot de proffesionals reageren hehe.
Nou, 't is zéker een preamp dus ik heb blijkbaar iets anders gekocht dan ik dacht dat ik kocht. :oops: Gelukkig heb ik meer verstand van...eeeeh...

Is overigens geen punt verder, want ik denk dat 'ie zijn geld wel waard is (goed merk toch?) en ik gebruik hem voornamelijk om thuis met koptelefoon op te repeteren. Zo, lul ik me mooi uit deze stommiteit of wat? 8)
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Nou, toch nog wel een ander vraagje aan de pro's. Vaak sleep ik mijn combo mee naar optredens en eenmaal aangekomen vraagt de geluidsman als eerste of er een DI-uitgang opzit. Zo ja, dan prikt 'ie hem daar in en ben ik klaar. Op die preamp zit ook een DI-uitgang. Betekent dit dat ik bij optredens waar ze daarom vragen kan volstaan mijn preamp in het handschoenenvakje van mijn auto te gooien (uiteraard als er verder goede monitoren zijn)?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Nou ja, een topmerk preamp voor EUR 150 is nog steeds niet slecht.

Ik denk trouwens dat je nog steeds iets van een mengpaneeltje ofzo moet hebben om via een koptelefoon te kunnen luisteren.

Of je koopt een vette poweramp en je hebt een perfecte rig!
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Lazy B. schreef:Nou, toch nog wel een ander vraagje aan de pro's. Vaak sleep ik mijn combo mee naar optredens en eenmaal aangekomen vraagt de geluidsman als eerste of er een DI-uitgang opzit. Zo ja, dan prikt 'ie hem daar in en ben ik klaar. Op die preamp zit ook een DI-uitgang. Betekent dit dat ik bij optredens waar ze daarom vragen kan volstaan mijn preamp in het handschoenenvakje van mijn auto te gooien (uiteraard als er verder goede monitoren zijn)?
Dat kan inderdaad, onder de voorwaarde die je zelf al aangaf. Er moet dan wel voor ieder bandlid een monitor zijn, zodat je jezelf extra bas kunt geven zonder dat de anderen boos worden.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Venomer schreef:Ik denk trouwens dat je nog steeds iets van een mengpaneeltje ofzo moet hebben om via een koptelefoon te kunnen luisteren.
Neuh, ik kan 'em er wel gelijk inprikken dus dat is geen punt verder.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Lazy B. schreef:Op die preamp zit ook een DI-uitgang. Betekent dit dat ik bij optredens waar ze daarom vragen kan volstaan mijn preamp in het handschoenenvakje van mijn auto te gooien (uiteraard als er verder goede monitoren zijn)?
In principe kan je ook alleen je bas meenemen en 'kaal' over de pa spelen ;), nog minder werk, bas in een DI kastje pluggen (die liggen vaak wel ergens), snoertje naar de mengtafel en klaar. Ik heb het weleens gedaan bij het oefenen (we oefenen in een sociëteit met pa) en het resultaat was wel oke.
Als je je voorversterker als DI gebruikt zal deze het geluid op een bepaalde manier kleuren (en heb je ook wat aan je 12 band eq). Je moet een voorversterker als smaakversterker/bepaler zien.
Plaats reactie