Trace Elliot GP12X (series 6) top

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Q. schreef:
Lazy B. schreef:Op die preamp zit ook een DI-uitgang. Betekent dit dat ik bij optredens waar ze daarom vragen kan volstaan mijn preamp in het handschoenenvakje van mijn auto te gooien (uiteraard als er verder goede monitoren zijn)?
In principe kan je ook alleen je bas meenemen en 'kaal' over de pa spelen ;), nog minder werk, bas in een DI kastje pluggen (die liggen vaak wel ergens), snoertje naar de mengtafel en klaar. Ik heb het weleens gedaan bij het oefenen (we oefenen in een sociëteit met pa) en het resultaat was wel oke.
Als je je voorversterker als DI gebruikt zal deze het geluid op een bepaalde manier kleuren (en heb je ook wat aan je 12 band eq). Je moet een voorversterker als smaakversterker/bepaler zien.
Ja, het is wel een beetje eikelig dat ik na ruim tien jaar gitaar en basgitaar spelen nog steeds zo groen als gras ben op het gebied van versterking. Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept. Zoals gezegd speel ik altijd op combo's waar alles "in" zit.

Maar ik begrijp dus dat je idealiter nodig hebt:
1) een pre-amp (voor de sound)
2) een versterker (voor de uitversterking (?) van de sound)
3) een kabinet (voor de power)

Kan iemand eens een plaatje posten van hoe die drie dingen er apart dan ongeveer uitzien?

En wat is verder de functie van een mengpaneel waar Venomer het over had?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Lazy B. schreef: En wat is verder de functie van een mengpaneel waar Venomer het over had?
Ik weet niet of er uit je preamp een signaal komt dat geschikt is om een koptelefoon op aan te sluiten. Een mengpaneel heeft meestal wel een koptelefoonaansluiting. Vandaar.

Een geïntegreerde versterker is een preamp en poweramp in één. Hij ziet er aan de buitenkant eigenlijk hetzelfde uit als jouw preamp.

Als je een aparte preamp en poweramp hebt, dan heb je dus bijvoorbeeld een Trace Elliot GP12X en nog iets uit dit rijtje:

https://www.zzounds.com/cat--Power-Amps--2747
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Venomer schreef:Ik weet niet of er uit je preamp een signaal komt dat geschikt is om een koptelefoon op aan te sluiten. Een mengpaneel heeft meestal wel een koptelefoonaansluiting. Vandaar.
Mijn preamp heeft ook zo'n aansluiting, dus dat zit wel goed.
Venomer schreef:Als je een aparte preamp en poweramp hebt, dan heb je dus bijvoorbeeld een Trace Elliot GP12X en nog iets uit dit rijtje:
Duidelijk verhaal. Thanks!
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Na uitgebreid te zijn flauwgevallen moet ik toch even zeggen dat je een prachtkoopje hebt gedaan lazy b.

Gefeli !
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Baskabouter schreef:Na uitgebreid te zijn flauwgevallen moet ik toch even zeggen dat je een prachtkoopje hebt gedaan lazy b.

Gefeli !
Ja ja, rub it in. :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Lazy, heeft jouw combo een effects loop? Je kunt daar je preamp op aansluiten, zodat je je nieuwe aanwinst ook eens kunt horen.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Venomer schreef:Lazy, heeft jouw combo een effects loop? Je kunt daar je preamp op aansluiten, zodat je je nieuwe aanwinst ook eens kunt horen.
Volgens mij wel. Ik zal 't eens uitproberen. Welke uitgang van de pre-amp moet ik dan hebben?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Hehe, je moet de ingang hebben.. :D

(effects-return)
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Lazy B. schreef: Volgens mij wel. Ik zal 't eens uitproberen. Welke uitgang van de pre-amp moet ik dan hebben?
Geen idee. Heeft'ie dan meerdere uitgangen?
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

zou kunnen zijn dat je twee uitgangen hebt om zodoende twee of meer poweramps aan te kunnen sturen...soort bi-amping :?: :?:
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Om nog eens terug te komen op mijn koop: op gitaarmarkt staat een top? versterker? preamp? te koop die precies hetzelfde is als de mijne, in ieder geval qua looks. En deze wordt toch als versterker verkocht:

https://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct= ... s&id=29492

Dus wat is 't nou?!
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

In die advertentie staat een AH200, dus een 200 W Amplifier Head. Op jouw apparaat staat GP12X. Deze GP12X is in de AH200 geïntegreerd, maar de AH200 heeft ook nog een power amp sectie. Jouw GP12X heeft dat niet.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Venomer schreef:In die advertentie staat een AH200, dus een 200 W Amplifier Head. Op jouw apparaat staat GP12X. Deze GP12X is in de AH200 geïntegreerd, maar de AH200 heeft ook nog een power amp sectie. Jouw GP12X heeft dat niet.
Ah zo...
Gebruikersavatar
fwberg
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2017, 22:54

Re: Trace Elliot GP12X (series 6) top

Bericht door fwberg »

Zit net te lezen.... ik zou willen dat ik er nu 2 van had. Ik heb van ellende nu 2x een tech21 sansamp rbi gekocht. Ik heb vroeger een complete set van TE gehad. De gp12x preamp de 2x300w amp. De 18 inch box en de 2x10 inch box. Heerlijk setje. Wat de meeste mensen niet weten..
Ik wilde de x-over frequentie verlagen omdat ik toen een 5 snarige bas bespeelde. Ik heb toen tel contact gehad met de trace elliot engineer en met veel 5en en 6en wilde hij me de schema's toesturen.
Mijn vader, toen technisch ingenieur bij Philips, boog zich over het schema en zelfs hij vond t een grandioos ontwerp.
Die goede man had voor zijn werk een filterprogramma geschreven voor zijn werk op een p2000t computer en ik heb het schema ingevoerd om te kijken voor de aanpassing voor de x-over. Helaas.... bij wat ik ook probeerde, ik bleef faseverschuiving houden. Ik heb dus toch maar niets aangepast.
Maar als ik deze 2 tech21 zou kunnen ruilen voor 2 gp12x.... ik zou t doen...
stereo Ibanez BTB 1806, Adam Hall 87451 SMART C, Lexicon MX200, 2x Tech 21 NYC SansAmp RBI, DBX 166xs, BBE 882i, DBX 231s, 2x Crown XLS 1502
JBL GTO 509C, Beyma CP22, Bugera BT210TS, JBL JRX218S
Plaats reactie