Bas-equalizer of budget multi-effect?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Strabel »

Ok,duidelijk.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door rensbass »

Dan misschien de behringer bass e.q. of de behringer bdi21, wat een sansamp bassdriver clone is.
Kosten allebei even duur. (ongeveer 2 tientjes nieuw)
Met de bdi21 kan je ook nog wat buizensim aan je sound toevoegen.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Inderdaad, ik vindt vooral de D.I.-functie interessant van die bdi21 maar naar het schijnt vreet ie batterijen :-)
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door MaartenV »

Gerth schreef: 10 apr 2019, 19:32 Inderdaad, ik vindt vooral de D.I.-functie interessant van die bdi21 maar naar het schijnt vreet ie batterijen :-)
Klopt, die van mij ging er supersnel doorheen. Adaptertje is zo terugverdiend.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Thx voor de bevestiging! :-)

Edit: toch iets te snel geweest... de bdi heeft enkel bass en treble dus niet optimaal om wat mids terug te draaien...
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door rensbass »

Ik heb er zelf geen, maar als t klopt en hij lijkt op de sansamp, dan cut hij de mids behoorlijk. Zijn ze beroemd/berucht om. Ik speel al jaren over de sansamp rackversie.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Thanks voor de info maar als het cutten van de mids de hoofdreden voor de aankoop heb ik toch liever een toestel waar ik dat zelf kan beheren. Als ik met mijn basje in de buurt van een Mark King-tone wil komen moet dat al vrij extreem gebeuren gezien de plaats van de single coil... :-)
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Bolobass »

Danelectro fish and chips. Minder ruis dan de Boss en minder dan 50 eu. Thank me later 😉
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Haico

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Haico »

Gerth schreef: 12 apr 2019, 09:55 Thanks voor de info maar als het cutten van de mids de hoofdreden voor de aankoop heb ik toch liever een toestel waar ik dat zelf kan beheren. Als ik met mijn basje in de buurt van een Mark King-tone wil komen moet dat al vrij extreem gebeuren gezien de plaats van de single coil... :-)
Is dát het doel? Dan is misschien een multi-effect geen gek idee. Dan heb je gelijk een compressor (als je die nog niet had).
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Haico schreef: 15 apr 2019, 12:19
Gerth schreef: 12 apr 2019, 09:55 Thanks voor de info maar als het cutten van de mids de hoofdreden voor de aankoop heb ik toch liever een toestel waar ik dat zelf kan beheren. Als ik met mijn basje in de buurt van een Mark King-tone wil komen moet dat al vrij extreem gebeuren gezien de plaats van de single coil... :-)
Is dát het doel? Dan is misschien een multi-effect geen gek idee. Dan heb je gelijk een compressor (als je die nog niet had).
Voilà, vandaar mijn initiële vraag gezien de prijzen van instap-multi-effecten belachelijk laag liggen en de kwaliteit naar mijn bescheiden mening toch wel meevalt...

Als het een eq wordt zal het (voorlopig) een Behringertje zijn (écht budget) maar als ik méér uitgeef dan die twee tientjes wordt zo een multi-bakje toch wel héél aantrekkelijk.

Voor mensen die op dit moment ettelijke honderden of duizenden euro's kunnen spenderen aan basgerief lijkt deze discussie waarschijnlijk nogal van de pot gerukt... :facepalm:
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nee hoor, ieder heeft zijn budget. We leven gelukkig in een tijd dat er voor (bijna) iedereen een passende en betaalbare is oplossing is.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Sjtevel 1984 schreef: 15 apr 2019, 12:29 Nee hoor, ieder heeft zijn budget. We leven gelukkig in een tijd dat er voor (bijna) iedereen een passende en betaalbare is oplossing is.
Da's een warme reactie, thx!
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Lacertus »

Mark King sound op een P-bas...? Dat is een uitdaging...
Kijk anders eerst eens of je een EQ of MultiFX kunt lenen van iemand, voordat je je budget spendeert aan spullen die je mogelijk niet gaan brengen wat je zoekt.

Buiten dat, bij eq-ing niet alleen naar mid-cut kijken, maar ook naar bass-boost en high-boost.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Gerth »

Ik wil geen pure Mark King sound hoor, ik merk alleen dat mijn bas klinkt hoe ik wil met een mid scoop (wat natuurlijk verre van origineel is... :-) maar soit :-)) op beide van mijn combo's (logisch... ) en ik wil voor mijn sound niet afhankelijk zijn van een combo maar ook bij rechtstreekse PA-versterking of studiowerk zelf voor die scoop kunnen zorgen gezien het een passieve bas betreft. Dus geen Mark King sound op een P maar wel een relatief moderne slapsound. Op het kleine combootje is de bas- en high-boost nodig, op de 4X10 niet... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Bas-equalizer of budget multi-effect?

Bericht door Rieno »

Is die keuze voor een mid scoop ook binnen een band uitgeprobeerd? Want eigenlijk is dat per definitie vragen om moeilijkheden. Op je zolderkamer klinkt het vaak wel lekker (vind ik ook), maar tussen alle gitaren val je zonder mids best snel weg.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie