Dingwalls

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Dingwalls

Bericht door Nieltse »

Hoi allemaal!

Er is niet aan te ontkomen, de Dingwall bassen.

Fanned frets, uber strakke B's, dikke preamps, kekke kleurtjes, de associatie met Metal de NG series en natuurlijk Lee Sklar.

Er zijn talloze versies natuurlijk! Ben zelf al heuuule tijd aan het GAS voor deze machines ...en volgens mij ben ik niet alleen! :mrgreen:

Lee Sklar
Afbeelding

De NG2 (De NG3 is volgens mij niets meer dan een extra pickup en preamp aanpassingen)
Afbeelding

De standaard Combustion
Afbeelding

De Super J
Afbeelding

De nieuwe D-bird
Afbeelding

Er zijn nog veeel meer uiteraard.

Staat er nu een te koop, das ook een beetje de trigger om wat ervaringen te delen!
De kak is natuurlijk dat deze intrumenten nergens te zijn proberen (ja duitsland).

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de ervaringen, verschillen.

Zijn er Dingwall spelers hier?
:facepalm:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Ik heb er eentje! Ik heb ze heel lang vrij lelijk gevonden en gedacht dat ze vooral geschikt zijn voor heavy muziek maar toen ik ze vorig jaar sprak en de bassen bespeelde op de London Bass Guitar Show was ik verkocht. Wat een te gek gebouwde, makkelijk spelende en top klinkende bassen zijn dit. Ik heb een Combustion 5, een vriend van me gaat dit weekend een AB1 ophalen in Noorwegen (HEUL benieuwd naar). Ik interview binnenkort Rob van der Loo, zal hem ook eens naar z'n D-Bird vragen.
Afbeelding
Ik heb wel het idee dat de nieuwe(re) Combustions, met die afgeronde pickups, wat beter zijn dan die "oudere", met vierkante pickups. Wat smoother ofzo.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Dingwalls

Bericht door Brinkmeister »

Ik heb vorig jaar heel even op die van BassAgent mogen spelen, die fanned frets vielen me honderd procent mee. Leek me op het eerste gezicht ingewikkelder dan het was.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Dingwalls

Bericht door Nieltse »

BassAgent schreef: 15 mei 2019, 11:56 Ik heb er eentje! Ik heb ze heel lang vrij lelijk gevonden en gedacht dat ze vooral geschikt zijn voor heavy muziek maar toen ik ze vorig jaar sprak en de bassen bespeelde op de London Bass Guitar Show was ik verkocht. Wat een te gek gebouwde, makkelijk spelende en top klinkende bassen zijn dit. Ik heb een Combustion 5, een vriend van me gaat dit weekend een AB1 ophalen in Noorwegen (HEUL benieuwd naar). Ik interview binnenkort Rob van der Loo, zal hem ook eens naar z'n D-Bird vragen.

Plaatje

Ik heb wel het idee dat de nieuwe(re) Combustions, met die afgeronde pickups, wat beter zijn dan die "oudere", met vierkante pickups. Wat smoother ofzo.
Poepoeh, istie nou lila-paars? Mooi man!

Ik heb helemaal geen Dingwall, maar ik zeg Dingwall/Warwick meeting! Moet echt een keer zo'n apparaat proberen!
:facepalm:
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Dingwalls

Bericht door rsint »

naast de fanned frets die ik echt heel erg makkelijk te bespelen vindt, is de snaarspanning echt een genot....speelt superlicht.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rsint op 15 mei 2019, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Jep, mee eens. De B-snaar is echt belachelijk strak en klinkt als een dijk.

@Nieltse: hij is wit! Translucent white.
Afbeelding
Je bent van harte welkom om 'm uit te proberen hoor!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Dingwalls

Bericht door rsint »

Nieltse schreef: 15 mei 2019, 13:40
Poepoeh, istie nou lila-paars? Mooi man!

Ik heb helemaal geen Dingwall, maar ik zeg Dingwall/Warwick meeting! Moet echt een keer zo'n apparaat proberen!
[/quote]

Die Lee Sklar signature is er in allemaal hotrod kleuren te krijgen, deze is candy purple.
Ik zou dolgraag een Z3 kopen, maar die zijn een beetje prijzig. :roll:
een Hellborg/Dingwall meetup doen dan maar?
Ik heb wel een oefenruimte in Beverwijk waar dat kan. :jam:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Dingwalls

Bericht door CaptainSlow »

Brinkmeister schreef: 15 mei 2019, 12:46 Ik heb vorig jaar heel even op die van BassAgent mogen spelen, die fanned frets vielen me honderd procent mee. Leek me op het eerste gezicht ingewikkelder dan het was.
Da's een goed businessmodel: terwijl Hidde de gitaren repareert (klaar terwijl u wacht) , kunnen de klanten zich vermaken met Dingwalls etc. :jam:

Dikke hit. :jaaaaa:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Hahahaha ja precies! Dus kom maar langs met je kapotte basje ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Dingwalls

Bericht door Brinkmeister »

CaptainSlow schreef: 15 mei 2019, 17:53
Brinkmeister schreef: 15 mei 2019, 12:46 Ik heb vorig jaar heel even op die van BassAgent mogen spelen, die fanned frets vielen me honderd procent mee. Leek me op het eerste gezicht ingewikkelder dan het was.
Da's een goed businessmodel: terwijl Hidde de gitaren repareert (klaar terwijl u wacht) , kunnen de klanten zich vermaken met Dingwalls etc. :jam:

Dikke hit. :jaaaaa:
:oops:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Dingwalls

Bericht door Michiellll »

Fanned frets speelde naar mijn idee meteen moeiteloos. Ik zou graag eens de Super P proberen, maar kom die nooit tegen.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Dingwalls

Bericht door Joreeeen »

Sinds begin dit jaar ook een Dingwall player! De fanned fret wen je zo aan en ze spelen zo ontzettend soepel.
Ik ben in het bezit van een 'gewone' Combustion en een NG2, beiden 4 snaar. De Combustion gebruik ik voor de nummers waar een bas echt moet klinken als een bas, terwijl ik de NG2 gebruik voor de meer technische nummers!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Heb je wel eens overwogen om van 1 van de twee een NG3 te maken zodat je nog maar 1 bas mee hoeft te nemen?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Dingwalls

Bericht door Joreeeen »

Niet meteen, de Combustion heeft de square pickups, dus die is al wat moeilijker om te zetten, en ik hou van de 2 pickups bij elkaar bij men NG2, zeker in combinatie met de Darkglass pre-amp. Ik GAS momenteel wel op een paarse NG2 5 snaar en een Natural Combistion 5 snaar, met 3 pickups. Een NG zou ik sneller nemen met 2 dan met 3 pickups denk ik 😊
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Dingwalls

Bericht door BassAgent »

Maar als je een extra pickup bijplaatst op je NG2 heb je in feite een NG3, schakeling omzetten en je kunt Combustionnen en NG-en tegelijk, behalve dat je een andere preamp hebt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie