Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Dat is ook niet helemaal waar: de V3 bestaat nog steeds en zit in de Squier-categorie. Ze hebben de serie gewoon uitgebreid met steeds duurdere instrumenten omdat daar blijkbaar behoefte aan is, maar het is wel een beetje raar als je jezelf eerst als budgetmerk profileert en dan gewoon bassen van bijna 1000 euro uitbrengt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Allemaal psychologie; Eerst even de wereld lekker maken met de goedkope, goede, mooie instrumenten, daarna duurder gaan uitbreiden omdat we allemaal toch ook daar benieuwd naar worden omdat de goedkopere versie zo fijn is, menigeen die verlekkerd is door de Sire's zal ook in de toekomst zo'n duurdere versie willen hebben.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

BassAgent schreef: 22 mei 2019, 09:55 Dat is ook niet helemaal waar: de V3 bestaat nog steeds en zit in de Squier-categorie. Ze hebben de serie gewoon uitgebreid met steeds duurdere instrumenten omdat daar blijkbaar behoefte aan is, maar het is wel een beetje raar als je jezelf eerst als budgetmerk profileert en dan gewoon bassen van bijna 1000 euro uitbrengt.

Het ging mij om de eervolle gedachtengoed die erachter zou zitten. Dat was namelijk een 1-op-1 kopie van de marketingcampagne van Fleabass. "Muziek moet voor iedereen zijn. Oooeeehhh, kijk mij eens iets goeds doen voor de jeugd op deze wereld."

Behoefte? Ik ken weinig markten die zo verzadigd zijn als de instrumentenmarkt. SIRE ziet een kans op marktaandeel te pakken in een hoger prijssegment. En dat doen ze. Dat is geen behoefte. Dat heeft marktontwikkeling. Dat doe je na marktpenetratie. :D

En dat bevestigt het voor mij. Het is gewoon een bedrijf als elk ander. Met een 10-jarig business plan en een marketing afdeling. Het het idee van die afdeling was om via een bekende naam binnen te komen. Marktpenetratie via de low end. Prima. Geld moet rollen. En het is nog gelukt ook. Ook prima! Beter gelukt dan Flea! :)

Alleen dat nobele gedoe... zo verschrikkelijk nep en onnodig. Weerzinwekkend. Ik vind het schofterig om goodwill te kweken op onfortuinlijkheid van anderen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Ik zie het iets minder zwart dan jij, maar ik kan me wel voorstellen waar de gedachte vandaan komt :) Denk dat er ergens echt wel een goeie gedachte achter zit maar dat de populariteit ze (en met name de R&D-afdeling) naar het hoofd is gestegen. MORE MORE MORE lijkt de gedachte te zijn.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Brinkmeister »

Haico schreef: 22 mei 2019, 10:29
Penetratie via de low end.
Als ze maar van mijn low end afblijven.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

BassAgent schreef: 22 mei 2019, 10:41 Ik zie het iets minder zwart dan jij, maar ik kan me wel voorstellen waar de gedachte vandaan komt :) Denk dat er ergens echt wel een goeie gedachte achter zit maar dat de populariteit ze (en met name de R&D-afdeling) naar het hoofd is gestegen. MORE MORE MORE lijkt de gedachte te zijn.

Denk je?

Elk bedrijf is uit op groei en/of winst. Dat is niet erg. :) Maar in dit geval is zo doorzichtig als wat. En dat zei ik 4 jaar geleden ook al: DAME verkocht voorheen al jaren basgitaren in Azië. En Marcus Miller was het vehikel om dezelfde basgitaren aan de man te brengen buiten Azië onder de naam SIRE. Het "budget-instrumenten voor de jeugd" was een onderdeel van de initiële marketingcampagne. Het was als uiteg van Marcus Miller waarom hij van Fender naar SIRE ging.

Ik durf te wedden dat SIRE geen R&D heeft. SIRE wordt gemaakt wordt door Cor-Tek of een andere contract manufacturer. De Product Management afdeling van SIRE zegt tegen de contract manufacturer wat ze ongeveer willen en diens R&D werkt de details uit. Dáár zit de know-how.

Voor Cort maakt het niet uit welk merk op dit moment populair is. En hoe de verhoudingen in marktaandeel liggen. Of ze nou bouwen voor Ibanez, Lakland, Squier, G&L, Sire... Het zijn alleen maar relatieve verschillen. Absoluut zullen ze niet meer of minder bouwen. :D
Laatst gewijzigd door Haico op 22 mei 2019, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Ik snap Haico wel, maar neemt niet weg dat het nog steeds een goed product is voor de prijs die ze vragen...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Maar dat zijn Yamaha's, Squiers, Corts etcetera ook. Ik vind die Sires wel goed hoor, maar echt niet zo wereldschokkend fantastische bang-for-buck.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Klopt helemaal!
Maar als ik mijn V3 naast mijn Squier houdt, merk je toch wel een duidelijk verschil in kwaliteit en je krijgt er gewoon meer voor, zoals de preamp en betere pickups.
Maar dat is mijn newbie mening natuurlijk, ik heb te weinig verschillende bassen in mijn knuistjes gehad om alles naast elkaar te kunnen leggen, dit is puur uit eigen ervaring.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

Spaghettihout schreef: 22 mei 2019, 11:23 Ik snap Haico wel, maar neemt niet weg dat het nog steeds een goed product is voor de prijs die ze vragen...

En dat is ook gewoon zo. Ik heb een G&L Tribute uit dezelfde fabriek. :D

Binnen een Contract Manufacturer kent men ook verschillende prijsklassen en kwaliteiten. Zo wordt bij Cor-Tek ook de Lakland Skylines gemaakt. En dat zijn óók gewoon bassen die gaan tot 1600 Euro. Natuurlijk is dat goed! :D

Ik word alleen een beetje narrig van de wijze waarop SIRE destijds goodwill wilde kweken. Dat ze nu naar een hoger segment gaan, bevestigt dat het toen een wassen neus was.

Wat ik 4 jaar gelden ook schreef:
Haico schreef: 05 mar 2015, 10:42 Mooie basjes of niet, dit hele verhaal rammelt aan alle kanten. Ondertussen lacht de marketingafdeling van SIRE zich de ballen uit de broek. 1 ding weet ik zeker: ik geef mijn centen uit principe niet aan een bedrijf die de consument behandelt als een stelletje lamme honden. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten. :wink:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

Sire heeft het lefty segment van de markt echt wel serieus verrijkt, ik ken op Warwick na geen ander merk dat zoveel verschillende lefties op de markt heeft gezet.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door LeftyJ »

Schecter, maar daarvan is de verkrijgbaarheid hier ruk.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door ejp »

ibanez toch ook wel veel lefties?

wie is er niet op begonnen.. (ik iig wel..)

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

LeftyJ schreef: 22 mei 2019, 14:35 Schecter, maar daarvan is de verkrijgbaarheid hier ruk.
Daarom ken ik die niet. :)
ejp schreef: 22 mei 2019, 14:46 ibanez toch ook wel veel lefties?
Meestal maar 2 of 3 modellen tegelijk, liefst in 'boring black'.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door elrinden »

Haico schreef: 22 mei 2019, 11:33 Ik word alleen een beetje narrig van de wijze waarop SIRE destijds goodwill wilde kweken. Dat ze nu naar een hoger segment gaan, bevestigt dat het toen een wassen neus was.
Wat mij betreft een wassen neus zodra ze het "lagere segment" laten vallen.
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Plaats reactie