Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Hoeveel gigs heb je gespeeld?

1 - 50
20
27%
50 - 250
29
39%
250 - 500
17
23%
500 - 750
3
4%
750 - 1000
2
3%
1000 - 1500
1
1%
1500 - 2000
2
3%
Meer dan 2000
0
Geen stemmen
Ik moet de eerste keer nog meemakenof ik wil de planken liever niet op
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door Concorde »

Zal een keer of 70-80 zijn geweest, met in totaal 6 bands in mijn 'hele bascarrière'.
Momenteel spelen we wat minder met m'n huidige band, maar normaal gesproken zo'n 7x per jaar.
14 juni nog een invalklus bij een 'got talent' begeleidingsband.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6145
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door LemmyNL »

Jeetje, geen idee hoor. Een paar leuke handen vol, maar geen idioot hoge cijfers.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door Muller »

Ik gok op 10-12 optredens per jaar gemiddeld over bijna 15 jaar. Maar ook nog een aantal jaar in 2 bands tegelijk gespeeld. Dus zeg 150+ - mag nog wel veel meer worden :)

Optredens zijn te gek! Je maakt muziek voor de gezelligheid, maar het is ook lekker om te shinen op het podium.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door BassKees »

Ik heb gekozen voor 250-500, maar denk dat ik de afgelopen 35 jaar gemiddeld wel 15 maal per jaar heb gespeeld dus ik kom op 500+ uit. Zal het even veranderen.
Tot nu toe heb ik dit jaar 11 maal gespeeld, dus ik verwacht over heel 2019 rond de 25 keer uit te komen.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door arjen »

Ik ben niet zo'n liefhebber van optreden, ik schat dat ik in totaal zo'n 10 keer heb opgetreden.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door bobbelmans »

Ik vind optreden echt wel leuk.
Op dat podium staan iig.
En erna. Biertjes en lachen met de rest.

Maar dat gesleep, gesjouw, rijden en, het aller ergst, dat wachten.... God wat heb ik daar een hekel aan. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. :D

Gelukkig zijn de positieve aspecten er van genoeg om af en toe toch eens op te treden maar in de afgelopen 10 jaar zit ik denk ik hooguit aan 20 optredens.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
-juliet-
djoe-lie-yet
Berichten: 2764
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:34

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door -juliet- »

Leuk dit! Ik ben niet helemaal zeker wat ik in zal vullen; gaat het specifiek om basgitaar? In dat geval 5 keer in het schoolorkest. Telt contrabas ook mee? Dan zit ik sowieso wel over de 50 in verschillende orkesten als invaller en als vaste bezetting. Ik mis het wel; de laatste keer is 2 jaar geleden, de een na laatste keer 4 jaar. Het musiceren in groepsverband, en dan met name de optredens, zijn echt wat ik het leukste vind aan muziek maken. Oefenen of optreden in mijn eentje is meer een noodzakelijk kwaad :oops: Al zijn van die mini optredens voor de kinderen in de woonkamer dan wel weer echt leuk. 'Mama, kun je ook berend botje?' :jaaaaa: :mrgreen:
Hoewel mijn hart ligt bij de contrabas, was ik daar zonder basgitaar nooit aan begonnen...
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door phoerd »

bobbelmans schreef: 29 mei 2019, 10:54 Maar dat gesleep, gesjouw, rijden en, het aller ergst, dat wachten.... God wat heb ik daar een hekel aan. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. :D
Ik hou juist naast het optreden zelf ook erg van het voorbereiden en opbouwen. Ik doe ook het licht, de monitoring en FOH. Het is fantastisch om een podium zo op te bouwen dat het geluid voor iedereen goed is maar ook het visuele plaatje vanuit het publiek klopt. Het enige wat wel eens frustrerend kan zijn is wanneer je niet vroeg genoeg de zaal in kan. Opbouwen kost tijd en dat wil je liefst niet gehaast moeten doen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door Rieno »

En dat eeuwige wachten op de gitaristen om te soundchecken :facepalm:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door bobbelmans »

phoerd schreef: 29 mei 2019, 14:28
bobbelmans schreef: 29 mei 2019, 10:54 Maar dat gesleep, gesjouw, rijden en, het aller ergst, dat wachten.... God wat heb ik daar een hekel aan. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. :D
Ik hou juist naast het optreden zelf ook erg van het voorbereiden en opbouwen. Ik doe ook het licht, de monitoring en FOH. Het is fantastisch om een podium zo op te bouwen dat het geluid voor iedereen goed is maar ook het visuele plaatje vanuit het publiek klopt. Het enige wat wel eens frustrerend kan zijn is wanneer je niet vroeg genoeg de zaal in kan. Opbouwen kost tijd en dat wil je liefst niet gehaast moeten doen.
Dat opbouwen lijkt me ook prima, dan hoef je iig niet te wachten :wink:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door RUIS »

Ik heb 50-250 gestemd. De allereerste keer op school, met een gelegenheidsformatie. Met de eerste band enkele tientallen keren, met de tweede band meerdere tientallen keren. Met een tussendoorbandje maarliefst 1 x (in de Tagrijn in Hilverusm, die tent wordt nog steeds gemist...). Later met het liedjesduo/trio ook nog een aantal keren. Ook wel eens straatmuzikantenfestivalletjes gedaan. Je speelt dan op 1 middag 4 of 5 keer 15-20 minuten op verschillende plekken. Zijn dat dan 4 of 5 optredens, of eentje met veel pauzes en wandelingen ertussen?
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door JohnBoy »

Van mij mag je er 5 tellen. Tenzij je 1 makkelijker vind.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door Concorde »

phoerd schreef: 29 mei 2019, 14:28
bobbelmans schreef: 29 mei 2019, 10:54 Maar dat gesleep, gesjouw, rijden en, het aller ergst, dat wachten.... God wat heb ik daar een hekel aan. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. :D
Ik hou juist naast het optreden zelf ook erg van het voorbereiden en opbouwen. Ik doe ook het licht, de monitoring en FOH. Het is fantastisch om een podium zo op te bouwen dat het geluid voor iedereen goed is maar ook het visuele plaatje vanuit het publiek klopt. Het enige wat wel eens frustrerend kan zijn is wanneer je niet vroeg genoeg de zaal in kan. Opbouwen kost tijd en dat wil je liefst niet gehaast moeten doen.
Dat heb ik ook! Opbouwen en de bijbehorende stress is toch ook wel een deel van de lol.
En inderdaad, het moet niet in een half uur klaar moeten zijn.... En dan heb je nét een minder fijne kabel ergens achterlangs lopen... :cry:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door bazz59 »

bobbelmans schreef: 29 mei 2019, 10:54

Maar dat gesleep, gesjouw, rijden en, het aller ergst, dat wachten.... God wat heb ik daar een hekel aan. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. :D
Geen gesleep of gesjouw hier , alles staat klaar en wachten duurt ook niet zo lang , je gaat gewoon later , waarom daar veel te vroeg aankomen ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Hoeveel keren heb je live gespeeld?

Bericht door didi »

Ergens tussen de 100 en 200. Sessies niet meegerekend. Valt nog best mee. Of tegen, het is maar hoe je het bekijkt. Een podiumdier zal ik nooit worden.
Plaats reactie