Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

We zullen zien. :D
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

Inderdaad. Je kunt het ook zo zien dat ze het hogere segment nu aan bieden voor mensen die wel wat meer te besteden hebben.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Galvanized schreef: 22 mei 2019, 16:23 Inderdaad. Je kunt het ook zo zien dat ze het hogere segment nu aan bieden voor mensen die wel wat meer te besteden hebben.
Zo zie ik het wel, het blijft voor velen bereikbaar, hoger of lager segment, ze hebben het voor je...
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door pepe1001 »

blablas schreef: 22 mei 2019, 12:20 Sire heeft het lefty segment van de markt echt wel serieus verrijkt, ik ken op Warwick na geen ander merk dat zoveel verschillende lefties op de markt heeft gezet.
Klopt, knal er even een iets betere pickup in die Sire en je hebt een bas voor het leven!
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

Ik ben zelf erg tevreden met de pickups! Zou ze niet snel vervangen.. eerder de stemmechanieken of de brug. Vooral over de stemmechanieken lees ik af en toe wat minder plezierige verhalen. Maar zo lang ze bij de mijne goed werken, zie ik ook geen noodzaak om ze te vervangen.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Dniel
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Dniel »

Ik heb nu een paar maanden de 5 snarige fretloze variant in huis.
Was even wennen aangezien het mijn eerste 5snaar is. Maar ik ben enthousiast. Het was even pielen maar heb er nu wel een lekker geluid uit, beetje knor maar ook lekker vol geluid. De knoppen/electronica die erin zit vind ik wel wat overdreven en heeft een wat cheapskate feel, maar goed..
De hals en verdere bouw van de bas is goed, hangt ook lekker in evenwicht. En naar mijn mening mooi vorm gegeven.
Ja toch.
member of the Zissou society
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

Er zijn nieuwe kleuren on aantocht met matching headstock :jam:
B31CB54D-04DE-4B22-BE57-D2FBBE26F070.jpeg
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Mooi! nu nog een volledig passieve versie. Ik vind die actieve elektronica op dat model niet zo fijn.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Concorde »

Grappig... ik speelde altijd in de actieve stand; veel meer kloten... (vond ik).
Maar ik hoor meer mensen die 'm liefst in passieve stand gebruiken.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Waarom wil je dan een Marcus Miller model? Ik associeer zijn geluid met actieve electronica. Nou snap ik het hele concept 'signature' bas niet (wie wil er klinken zoals iemand anders?), maar goed.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Ik zie het dan ook niet als signature maar meer als "budgetmerk" dat is geïnitieerd door Marcus.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

Ik heb hem niet gekocht om te klinken als iemand anders, maar om een goede bas te hebben voor weinig geld. En dat is t!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Galvanized schreef: 05 jun 2019, 13:29 Ik heb hem niet gekocht om te klinken als iemand anders, maar om een goede bas te hebben voor weinig geld. En dat is t!
Waarheid als een koe
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Kan mij iemand het verschil uitleggen tussen de verschillende Sire jazz bassen? V7, V7 vintage, V3 etc. En dan 1st en 2nd generation? Ik kan niet veel verschil ontdekken behalve prijsverschil en kleuren en op de site staat zeer weinig info. Dus ik snap er niet veel van.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door CaptainSlow »

v7 en v7 vintage

https://www.reddit.com/r/Bass/comments/ ... s_vintage/


Anthony Vitti heeft wel wat info over de V7 , en V7 Gen1 vs Gen2 op youtube staan.

https://www.youtube.com/results?search_ ... vitti+sire
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie