Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door High Camp »

Hoi allemaal,
Laat ik maar weer eens wat posten, aangezien de laatste keer in 1972 was.

Altijd heb ik al een Lake Placid Blue Fender Jazz Bass, matching headstock, pearl block inlay, binding met witte slagplaat en duimsteun willen hebben.
Nooit te koop (1 exemplaar in de 4 jaar) en/of veel te duur (eentje in Londen stond voor 8500 Britse pond te koop).

Dus....uiteindelijk voor een refin gegaan, en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf.
Door De Haar uit Ijsselstein laten doen, echt kwaliteit leveren ze daar.
En omdat het lot mij tartte, heb ik in een keer niet een, maar twee Lake Placid Blue bassen!
thumbnail_20190611_203551.jpg
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door High Camp »

De rechter is in 1965 stijl, de linker in 1974/1975 stijl.
Denk aan de decal, tuners etc.
De rechter is een MIJ Squier bij Fender Jazz Bass uit 1993. Origineel was ie fiesta red
Originele hardware, klinkt en speelt goddelijk;
De linker is een MIM Fender uit 2008 (oorspronkelijk sunburst) en speelt ook erg lekker, de pickups zijn weliswaar al een upgrade, maar mogelijk laat ik die toch door Paul Hendrikx herwikkelen (dat heb ik al bij twee andere bassen laten doen, je weet niet wat je meemaakt...)
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door High Camp »

Nog even de logo's van dichtbij: de gele is periodecorrect met 1965, de de zwarte met gele rand op zijn beurt met 1974/1975.
thumbnail_20190611_203612.jpg
thumbnail_20190611_203603.jpg
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door LeftyJ »

Lekker! Die mogen er allebei wezen. Ik heb een zwak voor blocks & bindings, dus vooral die MIM spreekt mij erg aan 8)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door Mach1 »

Leuk dat je ze post! Ik heb ze beiden gezien en gehoord en ze zijn heerlijk! Ik ben ook gek op blocks en binds maar ik ben een beetje verliefd op de rechtse...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door Spaghettihout »

Wauw, zien er allebei fantastisch uit! Ben wel een beetje benieuwd hoe die klinken tegenover elkaar :jaaaaa:
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door High Camp »

De Pearl Block bas klinkt relatief mellow, een lekker warm jazz geluid, waarbij je ineens zin krijgt in een Scottish finest single malt whiskey, de dots bas heeft een natuurlijke growl in zich, niet te bruut (Japanners zijn beleefd), maar superlekker in de mix, waardoor je spontaan zin krijgt in een Noord- of Zuid-Brabants genot (bij voorkeur uit de abdij), geschonken in bijpassend glas.

Tijdens optredens komt er dan nog eens de factor "show-steler" om de hoek kijken, bij beiden, maar bij de pearl block nog net iets meer.
Kan ook niet anders, de pearl block bas is in mijn ogen de basgitaar versie van Marilyn Monroe, in-your-face mooi!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door Spaghettihout »

High Camp schreef: 12 jun 2019, 23:03 De Pearl Block bas klinkt relatief mellow, een lekker warm jazz geluid, waarbij je ineens zin krijgt in een Scottish finest single malt whiskey, de dots bas heeft een natuurlijke growl in zich, niet te bruut (Japanners zijn beleefd), maar superlekker in de mix, waardoor je spontaan zin krijgt in een Noord- of Zuid-Brabants genot (bij voorkeur uit de abdij), geschonken in bijpassend glas.

Tijdens optredens komt er dan nog eens de factor "show-steler" om de hoek kijken, bij beiden, maar bij de pearl block nog net iets meer.
Kan ook niet anders, de pearl block bas is in mijn ogen de basgitaar versie van Marilyn Monroe, in-your-face mooi!
...Amen :worship:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Fender Jazz Bass Lake Placid Blue refin (niet 1, maar...)

Bericht door Mach1 »

Prachtig omschreven en helemaal eens t/m Marilyn!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie