Stingray voor Jazz en Funk

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Surferboy schreef:
Clunk schreef:ik vind ze beiden gruwelijk.

alleen gaat mijn voorkeur denk uit naar warwick, omdat die veel warmer zijn...

en juist zodra ik RHCP ofzo speel, zou ik eigenlijk wel een MM willen,
omdat die een parametische EQ met mid heeft.. en dat missen sommige warwicks... vooral als je eens hard slappen door een gitaarmuur wil rossen...

vandaar dat ik eind van de maand me bankrekening gaat plunderen, waarschijnlijk met een warwick thuiskom...EN met een parametisch eq pedaal... voor in sommige situaties, dat ik er ff meer mid intrap

peace! :lol:


Wauw, ik wou dat ik mijn bankrekening kon plunderen.............das nu nl. niet echt zinvol :cry:
ehehehe.. als het meezit komt er precies genoeg vanaf :D

jippie!!!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Hahaha, ik ga maar eens sparen voor mijn U-Retro en custom Bassculture Pickup voor mijn Ibanez'je :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik heb ook een ibanezje.. maar die haalt het gewoon niet..

het laag is niet vol maar wollig.. en das heel jammer... en ik ben te bang er bartolinis in te gooien, omdat dat me zo 300 euro kost.. en ik niet zeker ben van een vet basgeluid.. dus koop ik maar wat anders

een ding.. hij speelt wel zalig.. :( alleen de sound bevalt me niet.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Je kunt er toch ook gwoon een bas bijkopen, dan kun je nog es wisselen... en op unplugged technieken te oefenen is het altijd gemakkelijk..
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Clunk schreef:ik heb ook een ibanezje.. maar die haalt het gewoon niet..

het laag is niet vol maar wollig.. en das heel jammer... en ik ben te bang er bartolinis in te gooien, omdat dat me zo 300 euro kost.. en ik niet zeker ben van een vet basgeluid.. dus koop ik maar wat anders

een ding.. hij speelt wel zalig.. :( alleen de sound bevalt me niet.
Als je Ibanez lekker speelt, zou ik er gewoon voor gaan....desnoods zet je hem dan voor veel meer dan nieuwprijs op marktplaats, als het niet helemaal werkt zoals je wilde......als het wel werkt heb je een bas die je gewend bent....door-en-door kent en die geweldig klinkt..........daarom ga ik mijn Ibi'tje ook upgraden......Custom Pickup!!!!! :D 8) *kwijlt al bij de gedachte* lekker je eigen geluid bepalen.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja, maar het is altijd een gok of dure nieuwe elementen/elektronica de verbetering in 't geluid waard zijn. Voor hetzelfde geld is een ander onderdeel van je bass de "bottleneck" in het geluid.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Naja...mijn bas is essen.....en alle "bottlenecks" gaan eruit.....(electronica) brug is perfect.....dus ik gok dat het wel goedkomt........maar ik weet natuurlijk niet wat voor bas Clunk heeft....(uit mijn hoofd iig niet) :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

een ibanez sr705 TB

metteh... par EQ zon 3-band dacht ik enzo...

maar me b-snaar klinkt best ruk :(
tenminste... hij klinkt wel ok,... maar.. ach.. het is de hele sound van die bas.

ik weet eigenlijk niet of ik als ik mn nieuwe bas aanschaf er wel een b-snaar op wil hebben... :?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja.....als je geen 5-snaar meer wilt dan is het idd slimmer om hem te vervangen :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

als je B snaar na wat aanpassingen weer helemaal top zou klinken dan wil je misschien niet anders... ik ben best blij met m'n 5e snaar.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Hoe wou je dat doen dan?? :)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

nieuwe hardware en/of electronica msschn?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja....misschien met een andere brug......maar meestal ligt het aan de te korte hals......34" ipv 35" ...........bij 35" issie gewoon wat strakker en beter te krijgen..........
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

34" + goede brug + niet te dunne snaar = vaak een goed resultaat. En het speelt makkelijker dan 35"... (vind ik dan iig)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Als je een B-snaar wilt oppeppen, kun je dat inderdaad goed met een zwaardere brug beginnen. Dunnere snaren niet lijkt me. Wat je beter kunt doen is de elementen omhoog draaien doet wonderen. Snaar lager is hetzelfde maar dan kan die sleepkabel gemakkelijk aanlopen....

Wat vaak wel het geval is, een zwakke B-snaar krijg je wel beter maar nooit gelijk aan de rest. Als je een strakke B-zoekt, moet je de bas testen. Ik heb een F-Bass en das echt vet die B. Ik heb ook een Keith Roscoe en daar moest ik de elementen OMLAAG draaien zo sterk was die B.
Plaats reactie