Het grote wat is dit nog waard topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

BassAgent schreef:Wat zou dit nog waard zijn? :lol:
ik bied 2 kwartjes voor dat dekbedovertrek!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Wat zouden jullie vragen voor een linkshandige stagg met een tokai element en een carvin element, zelf (hier en daar vrij lelijk door te ver doorschuren) naturel afgelakt? Nieuwprijs was 180 euro.
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

ik denk er heel voorzichtig over om mijn Ibanez Musician 8-string te koop te zetten. enig idee wat ik ervoor zou kunnen vragen? volgens mensen bij Serlui (Ibanez importeur) is-ie best veel waard, want het is één van de best gebouwde 8-strings, en er zijn er niet zo veel van.

doordat ik naar de 12-string ben overgestapt, staat-ie al bijna 2 jaar werkloos in zijn koffer in de kast.

specs:
8-string
32" scale
neck-through
actieve electronica
in originele staat
bouwjaar 1980

foto's (niet die van mij, maar wel dezelfde):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Dju die ibanez is mooi! 8)
Gebruikersavatar
Nefron
Berichten: 589
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:02

Bericht door Nefron »

2 Dimarzio model one bass pickups dp-120, nieuw te koop voor rond de 100 euro per stuk, wat zou het nu nog waard zijn?
Ibanez sr765, Ibanez sr705, stagg heavy metal knutselbasje.
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Met pijn in mijn hart ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn ouwe set ga verkopen, de Ampeg SVT 3 Pro begint toch teveel aan mijn gedachten te knagen tot op het punt dat ik er bijna over begin te dromen. Dit moet natuurlijk wel gefinancierd worden en in alle eerlijkheid, aan twee half stacks heb je nou eenmaal niet zo heel veel.

Het betreft een Ampeg SVT 150H, een 150 watt @ 4 ohm transistor bak in de klassieke behuizing. Gebruikelijke Ampeg features zoals 3-band parametric eq, 9-band graphic eq die je kunt footswitchen en een drive control. Apparaat is in uitmuntende staat, zit geen krasje op.

Daarnaast een Laney DP410 kist, 4 Ohm en maximale belasting van 240 watt. Zitten vier 16 ohms Fane speakers in en de kast heeft R 'n R marks zeg maar. Gebruikte staat maar niet te erg om nog uitstekend te kunnen functioneren.

Vraag is nu natuurlijk, wat kan ik hiervoor terug verwachten? Zowel losse verkoop als set.

Afbeelding
Helaas geen betere foto op dit moment maar ik denk dat jullie het zonder goeie foto ook wel kunnen beoordelen. Als de reacties positief genoeg zijn verschijnt ie vanzelf in het aangeboden/gevraagd topic.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Bericht door anavrin »

ff in het algemeen, zoals al velen hebben gezegd, is wat de gek ervoor geeft een goede richtlijn :D

Als ik iets wil verkopen, wat ik zelf nieuw in de winkel heb gekocht, dan reken ik meestal de helft van de nieuwprijs van toen, en dan naar boven afgerond... Zo heb ik laatst m'n 19" flightcase (die ik zelf voor 90 euro heb gekocht) voor 55 euro verkocht (incl 10 euro verzendkosten).

Het is natuurlijk ook een kwestie van waar je tevreden mee bent... Mijn ervaring is, dat als je iets anders wil hebben, wat duurder is, dat je dan vaak te hoge vraagprijzen neerzet. Mensen die van hun spullen af moeten, omdat ze de huur moeten betalen, zijn vaak tevreden met weinig. Zo heb ik ongeveer 4 jaar geleden 425 euro betaald voor m'n Ibanez ATK100+Flightcase+Trace Elliot 715 combo: die jongen deed er niks meer mee, en was blij dat ie er vanaf was. Ik ook :lol:
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Heb het spul allemaal 2e hands gekocht :D, heb geen idee van wat de nieuwprijs er van is om heel eerlijk te zijn.

Edit, de top heeft destijds 1.450,- gulden gekost.
Gebruikersavatar
Pipedown
Berichten: 580
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:30

Bericht door Pipedown »

Wat is een Fender American Precision bass uit 1978 nog waard?
en nu alsjeblieft ff niet van, wat de gek er voor geeft ofzo.

ff wat foto's
https://img62.imageshack.us/my.php?image=pc050155om8.jpg
https://img73.imageshack.us/my.php?image=pc050160qy9.jpg
https://img530.imageshack.us/my.php?imag ... 159ss5.jpg

Squier Vintage Modified Precision Bass
Ashdown MAG300 Top.
Ashdown 4X10 MAG Deep Cabinet.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

1500? Gokje.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

picturit schreef:ik denk er heel voorzichtig over om mijn Ibanez Musician 8-string te koop te zetten. enig idee wat ik ervoor zou kunnen vragen? volgens mensen bij Serlui (Ibanez importeur) is-ie best veel waard, want het is één van de best gebouwde 8-strings, en er zijn er niet zo veel van.
Ik denk dat je er meer voor zou kunnen vangen, maar ikzelf zou er niet meer voor over hebben dan voor de 8 snarige dean die ze op de website van feedback hebben staan voor 499,-. En dat zou ik er pas voor over hebben als aan wat andere urgentere GASsen voldaan is. ;-)
Maar je kan hem natuurlijk op ebay zetten alleen om te polsen waar het heen gaat qua bedrag.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

en een Fender Telecaster MIM "midnight wine" mint condition??

Afbeelding
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

BassAgent schreef:1500? Gokje.
Ziet er nog prima uit, dus zo'n gekke gok vind ik het niet. Als ik heb geld had en een P zocht zou ik het er wel voor neerleggen.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Als-ie toppie is, is 1500 wel haalbaar (frets in goede conditie e.d.). Gemiddeld gaan ze uit die jaren vanaf zo'n 1200 (Paul Sips heeft er momenteel een paar op de site staan).
(Ik ben nog op zoek naar een mooie P met palissandertoets, maar heb daar nu geen euri's voor beschikbaar kwa prio :? )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Dirk schreef:en een Fender Telecaster MIM "midnight wine" mint condition??
Zo een heb ik ook gehad. Ik schat zo'n €350,-.
Plaats reactie