Eden WT400 & D410T (4 ohm)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Wheezl schreef:Eden heeft gewoon BAKKEN met headroom. Dat wil zeggen dat alle wattjes voor een groot deel gebruikt worden om je signaal zuiver en diep te houden. Er komt bakken met bas uit (idd wapperende broekspijpen), treble zonder sizzl, alleen je levert in op volume. Resultaat, een gemiddelde 500 watt versterker met minder headroom gaat soms nog harder, alleen klinken bij lange na niet zo goed.

Verder gaan blastbeats over het algemeen niet zo hard omdat ze snel gaan. Meeste metal drummers die hte niet helemaal onder de knie hebben gaan met blastbeats juist zachter drummen. Ik heb juist een goeie funky drummer, die rims slaat. Een rimshot klint lekker puntig, maar vaak wel wat hard, maar davink juist lekker... Inderdaad moet alles vaak wel een stapje zachter als de zangers mee doen, maar die zijn er niet altijd..

Okay, met 800 watt, de gain zo dat ie af en toe piekt sta ik meestal 3/4 open. Precies genoeg om mijn eindtrappen niet int rood te laten gaan met de EQ vrijwel vlak..

Feit is wel dat ik aan een Eden Metro met extension cab (600 watt ofzo) echt niet genoeg had..
hmm, je heb eigenlijk wel een beetje gelijk :roll:
misschien ook als je wat meer middentonen erin gooit ... dat je dan minder watts nodig hebt.
dat merk ik in ieder geval wel met mn basje, die blijft zeer goed overeind zo...
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

yeps, wheezl heeft helemaal gelijk volgens mij. voor het een offer je het ander op. het geluid is fantastisch, maakt niet uit hoe hard je hem zet. op lagere volumes klinkt het zelfs minder goed. het zal wel te maken hebben met grover geschut en al.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Het was leuk zolang het duurde maar ik ga toch voor de wt550. Hij is dus pleite. oioioioi.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Beestmens schreef:Mijn 100W doet het ook prima in het oefenhok. Snap er niks van die 800W praat. Ik heb mijne nieteens vol open staan.
+1 !!!

Ik heb hem ook maar half open en het werkt prima!
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Zouden we eigenlijk gewoon es voor de leut met onze spullen naast elkaar moeten gaan staan en luisteren naar wat beter klinkt. Ik denk dat we het echt over appels en peren hebben.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Ik een 300 watt combo en aangezien ik in een band zit waar het volume nogal belangrijk is zit ook met het idee om harder te gaan. Ik gooi mijn volume altijd 9/12 en mijn gain op 6 ofzo en dan trek ik het wel. Maar ik zou het liefst willen zien dan mijn versterker niet zo veel "moeite" hoeven te doen om zo hard te gaan. Het overstuurt een beetje.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb mijn 500 watter ook altijd half open staan tijdens repetities. Dan ben ik goed (eigenlijk net iets té :D ) te horen. De gitaristen spelen beide over Marshall versterkers, 100 watt geloof ik. Die hebben ze dan allebei 2/3 (en meer) open staan. Oneerlijk eigenlijk hoeveel vermogen "wij" nodig hebben om er een beetje bovenuit te komen...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

roberto schreef:Zouden we eigenlijk gewoon es voor de leut met onze spullen naast elkaar moeten gaan staan en luisteren naar wat beter klinkt. Ik denk dat we het echt over appels en peren hebben.
Is eigenlijk ook zo, hetzelfde heb je vaak met mensen die computers vergelijken op basis van de processorsnelheid. :? Het gaat dan helemaal nergens over.

Bovendien zijn we ondanks dat we een rockband zijn, heel erg kritisch met het volume. Dat scheelt ook heel erg als je op het podium staat, je hoort elkaar goed en het podiumgeluid overstemd het zaalgeluid niet.
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Baskabouter schreef:k ook zo, hetzelfde heb je vaak met mensen die computers vergelijken op basis van de processorsnelheid. :? Het gaat dan helemaal nergens over.
processors onderling vergelijken op hun kloksnelheid slaat zelfs helemaal nergens op! maargoed...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik kan anders met mijn vt40 (voorloper van de wt400) de band bijna letterlijk wegblazen (gitarist speelt met 50 watt marshall transistor) als ik 2 gs 112's aansluit.
Misschien ligt het meer aan het feit dat de rest van de band ook met grof geschut speelt als je jezelf niet kan horen?
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

RobertoEDB605 schreef:
Baskabouter schreef:k ook zo, hetzelfde heb je vaak met mensen die computers vergelijken op basis van de processorsnelheid. :? Het gaat dan helemaal nergens over.
processors onderling vergelijken op hun kloksnelheid slaat zelfs helemaal nergens op! maargoed...
Is een voorbeeld van hoe het niet moet.......er zijn echt mensen die zo denken !!!! :shock:
Ik zeg toch ook dat het dan nergens over gaat...je pikt een quote maar je leest hem niet :?
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

en ik heb natuurlijk een actieve bas waardoor je sowieso al wat meer power nodig hebt itt passieve bassen. met die fretloze passieve kan ik idd ook aardig blazen maar met die wick verlies ik meteen al 12 db
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

ik had zelf een tijdje geleden een D410T gekocht omdat ik een tweede speaker kon gebruiken op de grote podiums.ik heb momenteel een goliath III en normaal kan je een gebrek aan power oplossen door de monitors te gebruiken, het probleem is dat om een goede bassound te krijgen je goede moniters moet hebben en die zijn er niet altijd . daarom had ik die eden gekocht want hij was niet duur. nou dat viel me tegen. ik had eens een
D410XLT meegenomen en dat was prachtig maar die D410T heeft niet veel power ,het maakte eigenlijk niet zoveel uit of ik hem aanzette of niet dus ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om boven de drummer uit te komen .ik heb hem snel verkocht. de sound was wel lekker maar ik speel veel r&b en dat heb je enorm veel sub-bas nodig en dat trok dat ding niet
found cheap strings
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Mijn eden xlt heeft meer sublaag dan nodig is! echt super veel! Komt denkik ook omdat de xlt baspoorten heeft... Hij kan alles aan wat ik er met mijn fafner in gooi, ookal staat de bas open. Octavider derop, maakt niet uit. Gister gespeeld met de fafner op 7-8 ofzo. T bleef suuuper strak klinken, unbelievable
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Even over Eden versterkers, ze schijnen nogal snel kapot te gaan, iemand daar ervaring mee?

https://www.harmony-central.com/Bass/Dat ... 00-01.html
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Plaats reactie