De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

rich13 schreef:
Frankie schreef:Toch lees ik liever een mooi tijdschrift dan artikelen op internet, dus ik zou wel een abonnement nemen denk ik.
Precies! Ik ook, want met een PC op de WC is niet handig....
Daarom heb ik ook een laptop en WLAN. Daar kan je prima mee op het toilet hoor. (Let op: dit is wel heel erg modern dus niet voor iedereen geschikt!!) :lol: :) :wink:
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

wat probeer je daar mee te zeggen? :roll:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Een tijdschrift kan op de wc nog wel 's van pas komen......
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

RUIS schreef:Een tijdschrift kan op de wc nog wel 's van pas komen......
om te lezen of je kont mee af te vegen? :roll:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

HJvK schreef:
RUIS schreef:Een tijdschrift kan op de wc nog wel 's van pas komen......
om te lezen of je kont mee af te vegen? :roll:
beiden.

met een toetsenbord is dat namelijk niet zo handig. Het absorbeert niet zo goed...

Nee nee alle gekheid op een stokje. Moest het een blad zijn dat wat verder keek dan alle "boutique" dingen en af en toe een mooie review van nieuwe gear zou plaatsen. En elk Issue een interview met een bekend bassist of zo. Dan zou ik dat zeker en vast te gek vinden.

Ik mis dat wel heel erg. Eigenlijk mis ik gewoon goeie muziekbladen in het algemeen.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

als het maar geen 12 euro kost, vol advertenties staat en artikelen die de gegevens van een product samenvat als review..
And the silence that followed was louder than a cannon.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Bassplayer, voor 30 euries per jaar ploft 'ie op de deurmat!
Gewoon doen!

Denk dat een NL bass-magazine een stuk duurder zal zijn.

Afhankelijk van de inhoud zou ik het bij losse verkoop houden. Indien het met name vertaalde meuk is, dan is het kansloos. Wat ik bij Bassplayer wel mis, zijn de interviews met Nederlandse bassisten. Er zijn er veel, en er zijn er veel goed! Ik vind het altijd wel interessant om te lezen wat voor gear ze hebben en waarom, speelstijl idem dito. Uiteraard aangevuld met een uitwerking van een smakelijk stukje "groove" (voor mij bij voorkeur middels tabs).

mich
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Het vorige basblad beviel me niet zo.
Deze keer kijk ik eerst even de bas uit de boom...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26346
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

dunic schreef:als het maar geen 12 euro kost, vol advertenties staat en artikelen die de gegevens van een product samenvat als review..
Die laatste opmerking ben ik het helemaal mee eens! Maar een blad zonder advertenties, en dan goedkoper dan 12 euro lijkt me een onmogelijkheid. Die advertentie-exploitatie is (mede) nodig om een blad betaalbaar te kunnen maken en te houden. Daarbij neem ik aan dat je op BM doelde, waarvan de losse edities destijds 10 euro moesten kosten, en ja, dat is erg duur.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

De Bass Player is een goed blad met goede artikelen & zo, maar een groot nadeel vind ik dat er heel veel dure Amerikaanse gear instaat die voor een deel hier in ons Kikkerlandje niet te verkrijgen is en dat er zoveel advertenties in staan. En typisch Hollandsche / Belgische onderwerpen zouden natuurlijk nooit in een Amerikaans blad terecht komen.

[Cruyff modus]Da's logisch (schlp). [Cruyff modus]

Dus om een kort verhaal lang te maken; ik ben voor het invoeren van een Nederlandschtalig basblad. :D
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

+1 :jam:
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

4$ schreef:
Daarom heb ik ook een laptop en WLAN. Daar kan je prima mee op het toilet hoor. (Let op: dit is wel heel erg modern dus niet voor iedereen geschikt!!) :lol: :) :wink:

:worship: :worship: :worship:
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

uw toekomstig redacteur zit te smullen van al deze waardvolle marktinformatie! Ga vooral door!
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Het zou fijn zijn als de toekomstig redacteur ons ook op de hoogte houdt van de voortgang van de het bestaansrecht van het blad, wanneer dat ie uitkomt etc...

Alvast dank :worship: :worship:
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Hans58 schreef:
dunic schreef:als het maar geen 12 euro kost, vol advertenties staat en artikelen die de gegevens van een product samenvat als review..
Die laatste opmerking ben ik het helemaal mee eens! Maar een blad zonder advertenties, en dan goedkoper dan 12 euro lijkt me een onmogelijkheid. Die advertentie-exploitatie is (mede) nodig om een blad betaalbaar te kunnen maken en te houden. Daarbij neem ik aan dat je op BM doelde, waarvan de losse edities destijds 10 euro moesten kosten, en ja, dat is erg duur.
Tsja, ik voel me goed bedrogen als ik een tijdschrift voor een 10tje koop, die voor 1/3de gevult is met advertenties en waarvan de hoofdartikelen gewoon op de website te lezen zijn. De film 'back to the future' zit ook vol sluikreclame van pepsi en jvc, maar die staan ten onder aan de inhoud, en daar gaat het bij BM wel eens mis.
Aan de andere kant, als een europees abo maar 30 euro in een jaar kost dan valt me het weer hartstikke mee..
And the silence that followed was louder than a cannon.
Plaats reactie