AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Coole amp! Die looks alleen al.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Tja, als je je V8 er al onmiddelijk voor te koop zet... :roll:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Jozy
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:15

Bericht door Jozy »

Hoe zit het eigenlijk met het gewicht??

is zo'n svt cl of vr wel te tillen??? in je eentje??

Jozy
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Jozy schreef:Hoe zit het eigenlijk met het gewicht??

is zo'n svt cl of vr wel te tillen??? in je eentje??

Jozy
Hoe vaak kom je in de sportschool?
Topje weegt zo'n 40 kilo
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Madmac schreef:Tja, als je je V8 er al onmiddelijk voor te koop zet... :roll:
sjjjjjt. dat was maar een verdoken reclame post. =)
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Madmac schreef:Tja, als je je V8 er al onmiddelijk voor te koop zet... :roll:
lees zijn persoonlijke topic.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Jozy schreef:Hoe zit het eigenlijk met het gewicht??

is zo'n svt cl of vr wel te tillen??? in je eentje??

Jozy
Ik heb hem geprobeerd van mijn 2X SVT410 HE + wieltjes (1m30) stack af te tillen en heb toch maar even hulp gevraagd om mijn arme rug wat te sparen...
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

The Fourth Horsemen schreef:ja die... idd hielp ook niet al teveel. Veel te clean en niet echt luid vond ik... heb met zowel gain als volume op 10 zitten spelen...
ff serieus... een 300W buizenhead.. alles op 10... dan wil ik wel weten wat jij er aan hebt gehangen... Want ik ken die dingen maar al te goed, en over een 8x10 zijn die dingen op standje 2 al oorverdovend.

Die VR is een leuk bakkie... heb 'm eens mogen testen, maar ik zeg: voor veel minder, koop je een SVT300 uit eind 70's, dan heb je het origineel, die ook nog eens gigantisch veel beter klinkt.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

fantastik_badr schreef:ff serieus... een 300W buizenhead.. alles op 10... dan wil ik wel weten wat jij er aan hebt gehangen... Want ik ken die dingen maar al te goed, en over een 8x10 zijn die dingen op standje 2 al oorverdovend.
Mwo, valt nog wel redelijk mee moet ik zeggen
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Jozy schreef:Hoe zit het eigenlijk met het gewicht??

is zo'n svt cl of vr wel te tillen??? in je eentje??

Jozy
Nou, ik heb vorige week donderdag mezelf nog maar eens ervan overtuigd dat ik veeeeel blijer ben met mn Koch die half zoveel weegt als de SVT-CL. Met een moat van me was ik bij Musik Produktiv alwaar ik de SVT-CL ook eventjes heb getest. Die vriend die mee was dacht dat ik een grapje maakte toen ik ging proberen de top op te tillen (en niet verder kwam dan een paar cm. :wink:), totdat hij het zelf ging proberen en het ding net kon kantelen... :lol:

Maar wij zijn allebei dan ook van die magere sprieten die veelste weinig spek hebben gegeten... (zoals we hier in Twente zeggen) :roll:

Hint, test ook de Eden VT300b. Klinkt net zo tof, maar weegt de helft! DE HELFT! En ik geloof dat ook de Mesa Bass400+ een stuk lichter is dan de Ampeg.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

WouterN schreef: Hint, test ook de Eden VT300b. Klinkt net zo tof, maar weegt de helft! DE HELFT! En ik geloof dat ook de Mesa Bass400+ een stuk lichter is dan de Ampeg.
Jup de Mesa Bass 400+ weegt ongeveer 25Kg schat ik.(mijne met flightcase iets meer) Een Ampeg SVT weegt al meer rond de 40Kg, als het niet meer is...
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Het is gewoon zo: Als je een echte mannentop wilt gebruiken (lees: SVT300's) moet je niet gaan janken als een meisje over het gewicht.
:P
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

fantastik_badr schreef:Het is gewoon zo: Als je een echte mannentop wilt gebruiken (lees: SVT300's) moet je niet gaan janken als een meisje over het gewicht.
:P
Maar vraag dan ook geen hulp van je bandleden om dat ding te tillen he! Ik geloof niet dat jij in je eentje zo'n ding van het podium terug naar de auto wilt gaan tillen! :wink:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Het gewicht is ook de reden waarom er hier nog geen CL/VR/2 pro heb staan (plus het feit dat hij minimum 4 ohm nodig heeft en ik niet met 1 cab kan spelen wanneer dat nodig is).
Ik ben voorlopig heel blij met de SVT 4 pro. De helft van het gewicht maar natuurlijk qua klank niet helemaal vergelijkbaar.
Deze versterker heeft nogal een leercurve maar eenmaal onder de knie zijn er prachtige geluiden uit te halen.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

fantastik_badr schreef:
The Fourth Horsemen schreef:ja die... idd hielp ook niet al teveel. Veel te clean en niet echt luid vond ik... heb met zowel gain als volume op 10 zitten spelen...
ff serieus... een 300W buizenhead.. alles op 10... dan wil ik wel weten wat jij er aan hebt gehangen... Want ik ken die dingen maar al te goed, en over een 8x10 zijn die dingen op standje 2 al oorverdovend.

Die VR is een leuk bakkie... heb 'm eens mogen testen, maar ik zeg: voor veel minder, koop je een SVT300 uit eind 70's, dan heb je het origineel, die ook nog eens gigantisch veel beter klinkt.
niet alles stond op 10, de knopjes had ik afzonderlijk op 10. Ik had een EBS kast eraan (niet mijn keuze, winkel...) en de buizen waren ook nog niet echt warm... dat zal er allemaal mee te maken hebben gehad.
Plaats reactie