AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

*geniet*
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

yhcmarc schreef:hehehe, thnx, met omission meerdere malen ruzie over gemaakt, en Cedric van Rise and fall is helemaal koning daarmee .. meerdere malen gezien.

Cedric doet linecheck:
Geluidsman wordt boos en roept dat die gitaar zachter moet:
Cedric loopt naar microfoon en zegt "Nee"
Daarmee is de kous af en uit .. de geluidsman heeft verloren,
Vervolgens komt Pit erbij met een 300watt classic + 8x10 voluit..
Geluidsman wordt boos en roept dat die bas zachter moet:
Pit kijkt Stoicijns rond en doet verder niks

En wederom heeft Rise and fall het beste geluid van de avond, zoals overal waar ze spelen ..
Ghehe, gewoon je versterkers zo hard zetten dat de PA niet nodig is. Nix geen crappy microfoons, goedkope DI's en andere dingen die je geluid minder maken tussen jouw en je publiek. Zo zou het altijd moeten zijn eigenlijk, maja... :roll:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

hmmmm....ik heb een andere mening over zulke situaties, maar aangezien we het nu eigenlijk over ego's hebben zal ik maar niet beginnen over het belang van het "het totaal plaatje" en de samenwerking tussen band en geluidsmensen.... :roll:
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik ben ook uiteraard voor een goede samenwerking, maar die moet van 2 kanten komen .. en uit ervaring weet ik dat ik in sommige situaties gewoon niet moet luisteren naar de "geluidsmensen" en in andere juist wel, ik kan het op zich wel redelijk inschatten. Maar als ik bij het 1e woord al uitgekafferd wordt dat het te hard is, dan slaat de houding snel over naar FU .. wordt er medegedeeld dat het te hard is ben ik bereid tot concessies ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

haha juist zo hoort het, maar ik heb mijn mijn svt classic eigenlijk ook het zelfde probleem.. als ik daarom zacht moet spelen zet ik er altijd een sansamp tussen en die blend ik een beetje in, werkt prima op zacht volume
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik heb Rise & Fall ook gezien met een kutsound. In de Melkweg, trouwens ook met Omission, was het een vaatdoek. Jullie hadden wel een goeie sound trouwens.

Soms sta je gewoon te hard voor een PA/geluidsman/zaal... verder ben ik natuurlijk pro harde shit
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Thunderstruck schreef:Ik heb Rise & Fall ook gezien met een kutsound. In de Melkweg, trouwens ook met Omission, was het een vaatdoek. Jullie hadden wel een goeie sound trouwens.

Soms sta je gewoon te hard voor een PA/geluidsman/zaal... verder ben ik natuurlijk pro harde shit


Toen kwam het idd wat minder goed uit ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Mijn Ampeg SVT-VR en 810AV (een Vietnamees!) gaan de deur uit ivm de aanschaf van een og blueline..
Set is half jaar oud en in nieuwstaat!

Interesse?
xronx24@hotmail.com
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Nog even die verhuis van Ampeg.

Ik lees dit op TalkBass. Hoeveel is hier van waar?
So many discussions about the move of the Ampeg Production from St. Louis to Vietnam/China here on talkbass.

Now it comes down to your hands-on experience:

Ill start with the 810 Cabinet. Yesterday I went to the music store and tested around with some amps/basses. It came that there was an ampeg 810 standing around which looked somehow different to my US made 810. The front mesh looked much more dense - you werent able to see the speakers at all. Could have been anything behind that mesh... The Side-Frames looked thinner and the Tolex had an ugly High-Gloss-Plastic-Look.

Anyway - its all about the sound: Tried a Hiwatt custom 200 with it. Well - First I thought the Tubes were wrong. Couldnt believe how dull it sounded. There was no midrange-Roar like with my 810. No Presence at all. Tweaked the knobs on the amp but still poor sounding. COMPLETELY different animals. This Cabinet sounded just like my 810 covered with a fat woolen blanket.

I tried the Amp with a Hiwatt Cabinet - Just to be shure the amp works fine. Everything was there. Growl and Presence in abundance -

I asked the employee if this is an US Made Cabinet or anything else. I complained about the dull sounds I get out of it and how much this differs from my 810. He said its one of the last US Cabinets and he doesnt know why it would sound different to any other ampeg 810.

I just couldnt believe... I grabbed a chair and peered on the backside of the cab. In very tiny letters it said: Designed in St.Louis USA - Assembled in Vietnam.

My concerns are verified now. No Asian Ampeg for me - Thanks...

There was the fitting Vietnam SVT-CL standing sideways, but somehow I had no needs in testdriving that thing. Looked nice though.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

:(
wat jammer! niks tegen het produceren van producten in andere landen maar het moet er niet minder door gaan klinken. wel gek trouwens, ik neem aan dat ze gewoon dezelfde speakers blijven gebruiken?
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

gothax schreef::(
wat jammer! niks tegen het produceren van producten in andere landen maar het moet er niet minder door gaan klinken. wel gek trouwens, ik neem aan dat ze gewoon dezelfde speakers blijven gebruiken?
Wat ik denk is deze kerel al aan z'n 'test' begonnen met het gedacht van, het is niet amerikaans.

Zijn geluid bij z'n thuis is volgens hem perfect. Het geluid in de winkel niet. Nu het enige wat gelijk is in de 2 setup's (thuis en winkel) is hij als bassist. Want hij zal waarschijnlijk niet z'n eigen bas meegebracht hebben (en de winkelbassen klinken misschien nogal trebelig omdat er verse snaren opliggen? niet goed afgesteld?). Verder heeft hij thuis misschien een resem effecten die hij in de winkel niet heeft. Dan speelt hij ook nog over een head die hij niet kent. En over een nieuwe cabinet (ik kan me indenken dat een 'ingespeelde, lees een met oudere speakers' cabinet anders klinkt dan een nieuwe). + hij zit in een winkel en het geluid is daar altijd anders dan thuis.

Dus echt wetenschappelijk is deze test niet vermoed ik. Maar toch, het zou jammer zijn moest hij gelijk hebben (dan zou de prijs tenminste mogen dalen).
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

wel vaag dat ze de toplijn ook naar vietnam verplaatsen...alsof ze er nog niet genoeg aan verdienden... mja..LOUD he..
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

riotriot schreef:Mijn Ampeg SVT-VR en 810AV (een Vietnamees!) gaan de deur uit ivm de aanschaf van een og blueline..
Set is half jaar oud en in nieuwstaat!

Interesse?
xronx24@hotmail.com
Toegevoegd op msn (als dat werkt met dat e-mail adres)!!!
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Yo Riotriot,

kun je wat meer vertellen over de verschillen tussen de VR en de OG.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

sjaan, ik heb de rest van de thread ook gelezen... hij had wel degelijk zijn eigen bas bij en hij heeft de bas - head combinatie ook op andere cabs geprobeerd om te zien of het niet aan de head lag... het was de cab (volgens hem, en hou rekening mee dat het geen amerikaan is, maar een oostenrijker)
Plaats reactie