AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Ik vermoed dat

a) De Ampegs er geen spat goedkoper van worden
b) De 'vintage' Ampegs nog duurder worden
c) Ik liever wacht op de nieuwe Peavey full-tube tops 8)
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Vintage Ampeg nog duurder worden... ik moet eerlijk zeggen dat ik ze relatief goedkoop vind. Vergeleken bij nieuwe Ampeg that is! Je hebt er een voor 1800 ekkies...koop daar maar eens een nieuwe Classic voor.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Thunderstruck schreef:Vintage Ampeg nog duurder worden... ik moet eerlijk zeggen dat ik ze relatief goedkoop vind. Vergeleken bij nieuwe Ampeg that is! Je hebt er een voor 1800 ekkies...koop daar maar eens een nieuwe Classic voor.
Hmja, dat hangt natuurlijk ook deels van de staat van 't beestje af (buizen, condensatoren, optische staat) en wat je interpretatie van 'vintage' is.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Nou, bij Georges Bracke in Belgie koop je 70's SVT's, helemaal nagekeken met 6 maanden garantie. Voor 1800/1900 ekkies.

Ik heb er twee en de duurste was 1650. Dus op zich... als je een beetje zoekt.

Vintage is wat mij betreft voor 1980
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Thunderstruck schreef:Vintage Ampeg nog duurder worden... ik moet eerlijk zeggen dat ik ze relatief goedkoop vind. Vergeleken bij nieuwe Ampeg that is! Je hebt er een voor 1800 ekkies...koop daar maar eens een nieuwe Classic voor.
Een nieuwe classic voor 1800? No problem hoor!

Check HIER bijvoorbeeld.

De VR-variant is wel wat duurder, die kost bijna 2400 bij Musik Produktiv.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ow, een wijsneus.

Nou goed. Je hebt er dus een Classic voor, terwijl de VR veel duurder is. Ik bedoel meer te illustreren dat die prijs wel meevalt.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Thunderstruck schreef:Ow, een wijsneus.

Nou goed. Je hebt er dus een Classic voor, terwijl de VR veel duurder is. Ik bedoel meer te illustreren dat die prijs wel meevalt.
Hee, wijsneus, typ dan tenminste iets dat klopt, dan zal ik dit niet als een offense opvatten okeej? :wink: Laten we het wel gezellig houden!

Ik vind de prijs tegenvallen eigenlijk, zo zeldzaam en bijzonder zijn de 70's classics nou ook weer niet toch? Of heb ik nou gewoon zoveel mazzel gehad met de deal van mn eigen top? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

De prijs in verhouding tot de nieuwe Ampegs vind ik meevallen.

De 70's SVT's zijn toch best zeldzaam, maar als je er een wilt hebben kun je er wel eentje vinden. Ik weet er zo 3 te koop.

Mijn conclusie: waarom een VR kopen als je de real deal kunt hebben voor pakweg 800 E minder?

Mijn vraag: Hoe goed is de VR?

@WouterN: Wat is je eigen top en wat was je deal?
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Thunderstruck schreef: Mijn conclusie: waarom een VR kopen als je de real deal kunt hebben voor pakweg 800 E minder?

Mijn vraag: Hoe goed is de VR?

SPIJKER ---> KOP!!
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Thunderstruck schreef: Mijn conclusie: waarom een VR kopen als je de real deal kunt hebben voor pakweg 800 E minder?

Mijn vraag: Hoe goed is de VR?
In that, I agree! :D De oude Ampeg's zijn zeker wel gaver dan de nieuwe. Ik vraag me alleen af hoeveel ze nog waard zouden moeten zijn..
Thunderstruck schreef:@WouterN: Wat is je eigen top en wat was je deal?
Koch KB2500 Limited Edition. 300W fulltube, 16 van gemaakt in totaal en van binnen exact hetzelfde als de Eden VT300b.
Volgens mij zou een VT300b nieuw iets van 2200 a 2400 moeten kosten (afhankelijk van de dollar) en ik heb 1400,- voor de mijne betaald. Maar, ik kreeg 'em met nieuwe buizen, de oude buizen die nog niet helemaal op waren en 6HE Roadready flightcase (kost toch ook al zo'n 200,-).

Hij zal wat cleaner en strakker klinken dan een SVT, maar hij doet er qua power en warmte helemaal niets voor onder. Ik speel 5snarig, dus een strakke b is wel prettig voor mij. En voor mij persoonlijk is het ook wel belangrijk dattie een heel stuk lichter is (28,8kg met case ipv meer dan 40kg zonder case bij de SVT)

Goede deal toch? :D
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Thunderstruck schreef:Yo Riotriot,

kun je wat meer vertellen over de verschillen tussen de VR en de OG.
Ik heb de og nog niet, dus kan er nog weinig over zeggen!
Zodra ik 'm binnen heb laat ik het weten!

Ik verheug me er iig enorm op!

En waarom ik een VR gekocht heb?
- Je koopt een stack die nieuw is
- Je hoort en leest reacties waarin gezegd wordt dat ze behoorlijk identiek zijn aan het origineel
- op het moment van aanschaf werd er niet veel ouds aangeboden
- stukje onwetendheid

Ik ben er super tevreden mee, maar ik heb nu de kans om een complete oude stack te kopen en die kans doet zich niet elke dag voor, dus ik ga er voor!

Zo simpel kan het zijn!
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

@riotriot: Logisch! Prima beargumenteerd ;)

Heb je die blueline bij George gekocht?
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Weet er iemand trouwens waar dat AMPEG boek te vinden is ?

Ik wil echt wel wat meer weten over die MTI en Skunkworks SVT's.

Die worden meestal over het hoofd gezien. Maar iemand hier 10 km verder heeft er zo 2 staan (skunkworks dan ) en DAMN die dingen klinken echt wel heel erg goed.

Ik heb er heel eventjes over kunnen spelen (over een ampeg 8*10 ). Ze klinken een beetje ruwer en "grindier" dan de "gewone" svt's.

Maar voor de rest heb ik maar zelden iets over kunnen lezen of zien...

Als ik ooit een SVT koop ( die kans zit er heel dik in ) koop ik een skunkworks ( ook Japans ja ... ) of een 70's bak.

Die vintage reissues zijn optisch wel heel cool om te zien, en ze klinken ook ietsje anders dan de gewone SVT. Maar voor zoveel geld ( zouden ze écht niet goedkoper worden nu ze in vietnam zitten ? ) zou ik me de real deal zoeken en vervolgens kopen.


Ik heb bij reissues altijd het gevoel van : " tja ik vind de echte niet en koop zo maar eentje om me te troosten :wink: ..."

En die echte oude SVT's gaan echt alleen maar zeldzamer en duurder worden. Het aanbod wordt maar kleiner en kleiner en de vraag gaat alleen maar stijgen. Zeker sinds Ampeg niet meer voor de volle 100 % Amerikaans is.

Ik vond het overigens ook zeer raar om de nieuwe catalogus binnen te krijgen van de musicstore en de v4b niet meer in te vinden. Die zal dan ook wel ietsje zeldzamer gaan worden... Zou ampeg overigens ook met een nieuwe lichtere tube bassamp gaan komen ?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

jow Kevin

ik weet er niet helemaal het fijne van, maar die skunks gebruikten een iets andere preamp layout dan de 'gewone' vintage ampegs. Maar heb van iemand een verhaal gelezen waarin hij uitlegt dat een goeie tech die wel kan ombouwen naar het origineel. Daar waren ook soundsamples bij met een vergelijking tussen de modded skunk en de hu7idige classic. De skunk klinkt echt strakker! Moet maar eens zoeken op Talkbass.

Het verschil in de preamp zit hem (o.a.) in de buizen. De originele gebruikte 12BH7 (ofzoiets) buizen, dat is een halve 12au7 en een halve 12ax7. De skunk verving die door een gelijk equivalent aan 12au7 en 12ax7. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik hoop btw ook dat ampeg een buizen amp met een lager wattage gaat uitbrengen (en een lage prijs) maar toch wat meer dan 100 watt, 150-200 ofzo.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Yep inderdaad, het zat 'em in de preamp. Merci voor de specifiekere info btw! ik ga e rnog wat meer proberen over te vinden.

Ik vond 'em echt héél erg goed klinken. Alleen er zijn er maar 500 van he ... dus dat wordt hard zoeken vrees ik :wink:

Tja ik ben heel content van de V4b. Hij klinkt goed, kan goed mee, ... etc ( dat zullen sommigen wel kunnen beamen ). Maar ietsje meer wattage kan gene kwaad denk ik. Ik vind het vooral raar dat ampeg dat toch wel echt bekend staat om zijn buizengeluid, nu ineens een van de populairdere amps uit zijn assortiment haalt.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Of door wat dit opgevangen gaat worden.

Want nu is er een behoorlijk gat tussen :

SVT ---> SVT 3 pro ( zeer goeie amp maar hoe je het draait of keert geen full tube :wink: )

of SVT ---> SVT 450 ( En dat vond ik toch niet alles... )
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Plaats reactie