'Knor-instellingen'

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Sander: eigenlijk hangt het wel van je aanslag af ja. Oftewel dat je te hard aanslaat. Probeer je versterker eens een standje hoger te zetten en dan heel rustig aanslaan. Net als het ware heel relaxed aantikken met je vingertoppen. Als je dan een iets hardere aanslag 'pleegt' dan schiet het uit de versterker.

Waarom? Om je spel dynamischer te krijgen, zodat de spreekwoordelijke big veel lekkerder knort... (knort? een leeuw eerder die dan gromt!!! :mrgreen:) Op de site van Gary Willis staat deze tip, Richard Bona vertelt het aan studenten van de master class (vriend van me heeft les van een van de twee gelukkigen dit jaar) en als je het zelf probeert dan klopt het ook echt. Doen dus!

Het kost tijd... ik ben ook nog steeds geneigd om te hard aan te slaan, maar als je het bewust echt gaat bespelen, dan hoor je dat het gelijk een stuk mooier wordt. Meer open zeg maar.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Zondag ga ik weer de oefenruimte in en dan ga ik deze tip eens proberen!
Ontzettend bedankt! :D

Het wordt ook hoog tijd dat ik eens een nieuwe versterker koop met een hoger vermogen, want mijn SWR Basic Black kan mijns inziens niet zo hard. Heb ik weer een excuus om nieuwe gear te kopen :D
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

De Teng schreef:MM is ook wat verwarrend natuurlijk... maar idd... wel de posten eerst ff lezen aub. :)
D'oh.. Crap, sorry je hebt helemaal gelijk.. Sorry dudes. ik zit echt in me pauze als een gek door die posts heen te razen, weinig tijd, dus sorry als ik het soms niet helemaal goed meekrijg..
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Wheezl schreef:
De Teng schreef:MM is ook wat verwarrend natuurlijk... maar idd... wel de posten eerst ff lezen aub. :)
D'oh.. Crap, sorry je hebt helemaal gelijk.. Sorry dudes. ik zit echt in me pauze als een gek door die posts heen te razen, weinig tijd, dus sorry als ik het soms niet helemaal goed meekrijg..
Hahah een soulmate! 8) Tja knor instellingen.......gewoon lekker dicht bij je brug spelen over je brug pu......meer kan ik ook niet zeggen.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Lang leve de knor!!!!!!
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Toch niet rotjeknor? :D
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Sander schreef:Toch niet rotjeknor? :D

nee...zeker niet!!!!
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

:twisted: Viva El Knorro. :twisted:
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Koop een Rickenbacker 4003...oeh wat een heerlijk geluid...aaahhhhhhh :P Lekker knorren....
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Koop een warwick.....of een Zon.............
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hmm, lijkt erop alsof ik de enige ben die niet van Knorren houd :-(
Æ

Bericht door Æ »

Ik ben ook niet zo'n knorpot. Dat is ook de reden dat ik me uit dit topic heb gehouden, maar Wheezl, je! bent! niet! de! enige! :lol:
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

yeah.. ik ben meer een grompot :) kijk maar naar me nieuwe bas.. echt een poppende knor meer.. maarreh.. knorren is lekker :D
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ah, mooi, I'm not alone out there :)

Ik ben meer van de ronk.. Hey, dat is knor andersom!

Wauw, ik ben in een flauwe bui vandaag :oops:
Plaats reactie