Boss ME 50 B bass multieffect

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Boss ME 50 B bass multieffect

Bericht door Maarten »

Hey allemaal,

Boss heeft een effectpedaal gemaakt voor de bass.
Dezelfde die ook voor gitaar bestaat.
Een van mijn bandleden heeft de gitaarversie.
Is er iemand die al met dit ding heeft lopen kloten?
Is het wat?
De richtprijs was iets van 300 geloof ik.
Ik zou graag wat meningen horen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

woow,

nooit geweten dat boss een goedkoper multi-pedaal dan de GT6B heeft voor de bass! ik heb er uiteraard nooit op gespeeld, maar boss kennende kan dit gewoon geen rotzooi zijn. Zal vast goed klinken. 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Boss kennende zal dit veel te duur zijn voor wat het kan........sowieso is de Wah van de Boss'en nooit echt goed.....voor dit geld zou ik losse pedaaltjes kopen..........klinkt veel beter....en dan heb je alleen de dingen die je echt wilt......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Bericht door Maarten »

Ja ik heb al een distortion, overdrive, eq en een goede tuner allemaal van boss dus ik zou bijna alles opnieuw kopen. Maar voor de gitaar is het een leuk ding.
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Ik heb de gt6b hier.
Van alle effectenbakken vind ik het qua prijs/kwaliteit-verhouding een erge leuke aankoop.
Ik heb vroeger de gt5 gehad, deze had wel veel vettere presets erin als de gt6b.
De 6b heeft weer vettere op bas toegespitste preamps en speakersimulators aan boord.
De synths zijn niet echt fijn (kan ook aan mij of mijn bas liggen).
Wel kan ik via de hoofdtelefoon precies het geluid krijgen van mijn vroegere ampeg svt.Heb ik toch fijne herrineringen aan.
Ook de uitvoering is erg robuust (bijna geheel metaal).
De bediening is ook makkelijk met de ronde schijf en de direct te bedienen knoppen......
Voor die 450 euro vind ik het toch een erg leuk kastje...voor thuis wat op te nemen enzo issie lekker, zeker op de hoofdtelefoon.
Voor live of jammen gebruik ik geen effecten...
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

ik heb ook n gt-6b en ik vind het een heel fijn apparaat. Maar idd de synt is niet bepaald fantastisch maar de pre-amps klinken fantastisch, deze gebruik ik vooral als ik bij optredens mn stack niet kan meenemen, door de pre-amps kan ik dan toch een vet geluid hebben.
Kan ik mn stack wel meenemen dan gebruik ik een Tc-electronic g-major; deze laat de gt-6b heeeeeeeeeeeel ver achter zich..
Plaats reactie