Wal topic
Wal topic
Alles over deze geweldige engelse bassen, post het hier!
Wal links:
Officiele Wal site:
https://www.walbasses.co.uk/
Wal history:
https://walbasshistory.blogspot.nl
Wal database:
http://www.nedcom.nl/WAL/
Wal Yahoo newsgroup
https://launch.groups.yahoo.com/group/w ... naturally/
Wal Facebook (official)
https://www.facebook.com/Wal-Basses-213481238693004/
Wal Bass owners of the world Facebook
https://www.facebook.com/groups/2413094311/
Wal links:
Officiele Wal site:
https://www.walbasses.co.uk/
Wal history:
https://walbasshistory.blogspot.nl
Wal database:
http://www.nedcom.nl/WAL/
Wal Yahoo newsgroup
https://launch.groups.yahoo.com/group/w ... naturally/
Wal Facebook (official)
https://www.facebook.com/Wal-Basses-213481238693004/
Wal Bass owners of the world Facebook
https://www.facebook.com/groups/2413094311/
Laatst gewijzigd door RonC op 12 jan 2021, 10:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Niet voor tere zieltjes:
Deze Wal heb ik voor weinig kunnen bemachtigen;
Toen ik mijn MK3 ruilde tegen de MK1 kreeg ik een extra hals erbij (de MK1 heeft nl. origineel deze rosewood fretless hals maar ik prefereer ebben). Aangezien de eigenaar van de 4 snaar nog een extra nek met ebben toets had gaf hij deze erbij.
Later ben ik me pas gaan afvragen of er ook nog een bas bij deze nek hoorde. Dat bleek zo te zijn, een vorige eigenaar van deze bas vond de body te zwaar en heeft er stukken vanaf gezaagd....erg jammer want dit was een bas met zeer unieke body.
Ik heb het hele spul kunnen kopen met de bedoeling een nieuwe body te laten maken voor deze bas.
Helaas ligt deze bas al 2 jaar zo in de kast wachtend tot ik de financien heb een body te laten maken. Toen ik hem kocht dacht ik een nederlandse bouwer dit te laten doen maar nu de kans bestaat dat Paul Herman weer gaat bouwen wacht ik dat nog effe af.
Deze Wal heb ik voor weinig kunnen bemachtigen;
Toen ik mijn MK3 ruilde tegen de MK1 kreeg ik een extra hals erbij (de MK1 heeft nl. origineel deze rosewood fretless hals maar ik prefereer ebben). Aangezien de eigenaar van de 4 snaar nog een extra nek met ebben toets had gaf hij deze erbij.
Later ben ik me pas gaan afvragen of er ook nog een bas bij deze nek hoorde. Dat bleek zo te zijn, een vorige eigenaar van deze bas vond de body te zwaar en heeft er stukken vanaf gezaagd....erg jammer want dit was een bas met zeer unieke body.
Ik heb het hele spul kunnen kopen met de bedoeling een nieuwe body te laten maken voor deze bas.
Helaas ligt deze bas al 2 jaar zo in de kast wachtend tot ik de financien heb een body te laten maken. Toen ik hem kocht dacht ik een nederlandse bouwer dit te laten doen maar nu de kans bestaat dat Paul Herman weer gaat bouwen wacht ik dat nog effe af.
Wat een moois allemaal, daar wordt een mens blij van! Die eigenaar die de stukken van de bas heeft gezaagd, leeft die nog?
Hierbij een Wal toonsetting zoals die op aantal amerikaanse sites circuleerden. Zullen we een ding afspreken? We praten over de oude typeaanduiding zoal jullie dat doen en geen Mach huppeldepop zoals die amerikanen dat plotseling gingen doen. Dat vond Pete ook niks trouwens.
Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - pretty good rocky, fingerstyle sound
Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active"/poppy sounding
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - rounded but punchy soul, fingerstyle sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active" / forward sounding
(on the above push the neck tone back down for a more traditional, passive sounding version)
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - rounded soul/ballad fingerstyle sound
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - pluck strings over 20th fret for a pseudo upright/string bass sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 2 (pulled up), Bridge tone 8 - sort of dubb-y sound but retaining definition
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone (pulled up) - sweeping through range from 0-10, Bridge tone X - hammer on rhythmically while sweeping tone control for a pulsing pseudo sequenced wah/synth bass sound.
Have fun!
Hierbij een Wal toonsetting zoals die op aantal amerikaanse sites circuleerden. Zullen we een ding afspreken? We praten over de oude typeaanduiding zoal jullie dat doen en geen Mach huppeldepop zoals die amerikanen dat plotseling gingen doen. Dat vond Pete ook niks trouwens.
Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - pretty good rocky, fingerstyle sound
Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active"/poppy sounding
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - rounded but punchy soul, fingerstyle sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active" / forward sounding
(on the above push the neck tone back down for a more traditional, passive sounding version)
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - rounded soul/ballad fingerstyle sound
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - pluck strings over 20th fret for a pseudo upright/string bass sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 2 (pulled up), Bridge tone 8 - sort of dubb-y sound but retaining definition
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone (pulled up) - sweeping through range from 0-10, Bridge tone X - hammer on rhythmically while sweeping tone control for a pulsing pseudo sequenced wah/synth bass sound.
Have fun!
Riposa il giorno per dormire la notte.
Doen we, we houden de JG, pro en MK serie aan. e term Mach is gekomen door een telefoongesprek tussen Pete en Steve Chesney, Steve verstond Pete blijkbaar verkeerd, toen Steve de Wal website begon en Wals aanduidde met Mach ipv Mark(MK) is de ellende begonnen
Qua sound settings heb ik op m'n fretloze MK1 meestal brugelement op 6, halselement op 6 en de pan op 70% brug, 30% nek staan.
Op mijn ProIIe: Volume neck 75%, volume brug 100%, beide tone regelaars vol open, beide filterknoppen uit, pickattack aan.
Deze heeft een iets "donkerdere" sound als de MK1 maar wel typisch Wal.
Ik mag hopen dat de Wal vandaal een flink pak slaag heeft gehad of erger nog...
(eigenlijk ben ik hem ook wel weer een beetje dankbaar, andes had ik dit ding nooit in mijn bezit gehad en had ik een rosewood toets op mijn MK1.....
Charlie, heb je foto's van jou Wal's?
Qua sound settings heb ik op m'n fretloze MK1 meestal brugelement op 6, halselement op 6 en de pan op 70% brug, 30% nek staan.
Op mijn ProIIe: Volume neck 75%, volume brug 100%, beide tone regelaars vol open, beide filterknoppen uit, pickattack aan.
Deze heeft een iets "donkerdere" sound als de MK1 maar wel typisch Wal.
Ik mag hopen dat de Wal vandaal een flink pak slaag heeft gehad of erger nog...
(eigenlijk ben ik hem ook wel weer een beetje dankbaar, andes had ik dit ding nooit in mijn bezit gehad en had ik een rosewood toets op mijn MK1.....
Charlie, heb je foto's van jou Wal's?
- Funky Monk
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50
ik vind de headstock van de 5 snarige versies stukken mooier dan de van de 4 snaar. Alhoewel die van de 4 snaar natuurlijk wel mulitfunctioneel is, je roeit er zo mee weg
*duikt weg*
p.s. komen er ook wals naar de meeting ? heb dr nog nooit één irl gezien/gehoord
*duikt weg*
p.s. komen er ook wals naar de meeting ? heb dr nog nooit één irl gezien/gehoord
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
- wombatboter
- Berichten: 22621
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03
ik mis in dit verhaal toch wel deze standen:Charlie schreef: Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - pretty good rocky, fingerstyle sound
Pan: Neck 30/Bridge 70, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active"/poppy sounding
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 - rounded but punchy soul, fingerstyle sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone 8 (pulled up) - similar but a bit more "active" / forward sounding
(on the above push the neck tone back down for a more traditional, passive sounding version)
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - rounded soul/ballad fingerstyle sound
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone 6 (pulled up), Bridge tone X - pluck strings over 20th fret for a pseudo upright/string bass sound
Pan: Neck 70/Bridge 30, Neck tone 2 (pulled up), Bridge tone 8 - sort of dubb-y sound but retaining definition
Pan: Neck 100/Bridge 0, Neck tone (pulled up) - sweeping through range from 0-10, Bridge tone X - hammer on rhythmically while sweeping tone control for a pulsing pseudo sequenced wah/synth bass sound.
Have fun!
1) brug: 100 /nek: 0, brug tone 4 t/m 6, niks geen knoppen uittrekken: super knorrend strak mid geluid
2) elementenbalans in het midden, brug toon: 5, nek toon, 9 of 10, nikt geen knoppen uittrekken: meer rock pop sound met veel defenitie, ook goed voor slappen
naar mijn mening de twee meest bruikbare sounds van een Wal
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl