Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Ik weet nog niet of ik kom, ik heb er nog niet over nagedacht......
Ik ben normaal nooit zo van meetings, ik heb nooit geen zin in muzikale krachtpatserij waar iedereen wil laten zien wat ie kan. Wat vaak gebeurt dat op dit soort bijeenkomsten.
Maar ik begrijp uit de reacties van vorig jaar dat dat hier totaal niet aan de orde is en dat er een relaxte sfeer hangt. Ik zal er dit keer dus zeker eens over denken. 8)
kickshaw
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:56

Bericht door kickshaw »

Ik zal deze week proberen een foto van mijn Linkshandige Wal te sturen, helaas heb ik het een beetje druk maar morganavond moet lukken
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik breng mijn Wal MkI mee, mijn fretless Lefay en ik wou nog een derde bas meebrengen maar ik twijfel tussen één van mijn Fenders of een fretless Wal...Ik ga straks even checken wat de bachbloesems me aanraden..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

RonC schreef:Zo dat was de aftrap, dus Geert, Barend, Pushifier, Edje en Charlie, nu is de beurt aan jullie!

Ik ben dus Kickshaw en Lefty J vergeten.... (of zijn er nog meer Wal spelers?) :)
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2868
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

RonC schreef:Ik weet nog niet of ik kom, ik heb er nog niet over nagedacht......
Ik ben normaal nooit zo van meetings, ik heb nooit geen zin in muzikale krachtpatserij waar iedereen wil laten zien wat ie kan. Wat vaak gebeurt dat op dit soort bijeenkomsten.
Maar ik begrijp uit de reacties van vorig jaar dat dat hier totaal niet aan de orde is en dat er een relaxte sfeer hangt. Ik zal er dit keer dus zeker eens over denken. 8)
Er was naar mijn idee inderdaad geen enkele krachtmeting, en ik heb als (op zijn hoogst) middelmatige bassist geen enkel probleem om te komen, zal me nergens voor schamen..

En trouwens, je hebt al een keer van mij gewonnen in een bandwedstrijd, dus als ik kom, heb jij natuurlijk geen enkele reden om niet te komen..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Lonnystingray schreef:
RonC schreef:Ik weet nog niet of ik kom, ik heb er nog niet over nagedacht......
Ik ben normaal nooit zo van meetings, ik heb nooit geen zin in muzikale krachtpatserij waar iedereen wil laten zien wat ie kan. Wat vaak gebeurt dat op dit soort bijeenkomsten.
Maar ik begrijp uit de reacties van vorig jaar dat dat hier totaal niet aan de orde is en dat er een relaxte sfeer hangt. Ik zal er dit keer dus zeker eens over denken. 8)
Er was naar mijn idee inderdaad geen enkele krachtmeting, en ik heb als (op zijn hoogst) middelmatige bassist geen enkel probleem om te komen, zal me nergens voor schamen..

En trouwens, je hebt al een keer van mij gewonnen in een bandwedstrijd, dus als ik kom, heb jij natuurlijk geen enkele reden om niet te komen..

Ik ben niet bang om mijn (on)kunde te tonen hoor en ik schaam me absoluut nergens voor, het irriteert me alleen als er mensen zijn die als een dolle op een instrument tekeer gaan om alleen maar te laten zien hoe goed ze wel niet zijn...
(maar zoals je al zegt, dat speelt hier gelukkig niet dus wie weet....) ;)
Gebruikersavatar
Dniel
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:37

Bericht door Dniel »

Laat ik nou nog nooit van Wal gehoord hebben, vind mij stom, wereldvreemd of bultuur carbaar maar ben blij dat ik nu weet wat een Wal is. Een retemooie basgitaar, ik kom graag even bij de eigenaar(s) kijken die `m mee hebben in Schijndel.

(ik denk dat het een leerzame dag gaat worden)
member of the Zissou society
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

wombatboter schreef:Ik breng mijn Wal MkI mee, mijn fretless Lefay en ik wou nog een derde bas meebrengen maar ik twijfel tussen één van mijn Fenders of een fretless Wal...Ik ga straks even checken wat de bachbloesems me aanraden..
Ach Wombat, het gaat er vol Fenders lopen maar een fretless Wal...
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

RonC schreef:
het irriteert me alleen als er mensen zijn die als een dolle op een instrument tekeer gaan om alleen maar te laten zien hoe goed ze wel niet zijn...
Dat is een beetje mijn probleem...ik betrap er mezelf steevast op dat ik niet bepaald traag bezig ben maar dat heeft echt niets met "bewijzen" te maken en natuurlijk heeft "snel" niet automatisch iets met "goed" te maken.
Ik vind het gewoon leuk om iets "snels" uit te proberen zonder dat daar snoeverij mee gemoeid is, het heeft ook iets met mijn temperament te maken..
Als je in een Ferrari stapt ga je toch ook geen 50 per uur blijven rijden maar ga je jezelf en het voertuig eens proberen uit te dagen...Als je 5 versnellingen hebt wil je die toch eens alle vijf proberen ?
Ik gruw van het idee dat ik met wat techniek zou zitten pochen maar er lopen inderdaad op de planeet anderen rond die zich daar schuldig aan maken... :?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

k zou niet eens op jullie wal's durven te spelen :roll: "I'm not worthy :worship: "
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ach, er is echt niks speciaals hoor, het zijn gewoon instrumenten en daar moet op gespeeld worden, liefst door zoveel mogelijk mensen, dus ook op de meeting...doe me een plezier en leef je er eens op uit...wie weet bevalt het je wel niet :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

wombatboter schreef:
Dat is een beetje mijn probleem...ik betrap er mezelf steevast op dat ik niet bepaald traag bezig ben maar dat heeft echt niets met "bewijzen" te maken en natuurlijk heeft "snel" niet automatisch iets met "goed" te maken.
Ik vind het gewoon leuk om iets "snels" uit te proberen zonder dat daar snoeverij mee gemoeid is, het heeft ook iets met mijn temperament te maken..
Als je in een Ferrari stapt ga je toch ook geen 50 per uur blijven rijden maar ga je jezelf en het voertuig eens proberen uit te dagen...Als je 5 versnellingen hebt wil je die toch eens alle vijf proberen ?
Ik gruw van het idee dat ik met wat techniek zou zitten pochen maar er lopen inderdaad op de planeet anderen rond die zich daar schuldig aan maken... :?
Wees gerust Geert, bij jou heb ik dat gevoel dus helemaal niet, daar doel ik ook niet op.
Die keer dat ik bij jou ben geweest met m'n Wals was er absoluut geen competitie gevoel, gewoon gezellig ouwehoeren en bassen uitproberen. (ik was stiekem wel erg onder de indruk van je spel hoor maar dat werkte alleen maar inspirerend)
8)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Je hebt nooit iets gezegd over die zelfgemaakte speculaas die ik je heb meegegeven "voor onderweg" :(
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

wombatboter schreef:Je hebt nooit iets gezegd over die zelfgemaakte speculaas die ik je heb meegegeven "voor onderweg" :(

Oh was dat speculaas!! Ik dacht dat ik het moest verkruimelen en in een sigarette draaien..... :shock:
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

wombatboter schreef:Ach, er is echt niks speciaals hoor, het zijn gewoon instrumenten en daar moet op gespeeld worden, liefst door zoveel mogelijk mensen, dus ook op de meeting...doe me een plezier en leef je er eens op uit...wie weet bevalt het je wel niet :wink:
Ik ben eerder bang dat ze teveel gaan bevallen. Ik ben helemaal niet van mening dat je qua spel op een bepaald niveau moet zitten om bepaalde instrumenten "worthy" te zijn. Iedereen moet gewoon kopen wat voor zijn budget het beste klinkt. Toch is dat voor mijn gevoel een heel klein beetje zo bij deze bassen (let op gevoel en verstand zijn 2 heel verschillende dingen ;-)). Je schept voor de kenners misschien toch een beetje een verwachting als je met een dergelijke bas het podium opstapt. Totale lulkoek natuurlijk en het zou me nooit weerhouden een dergelijke bas te kopen, maar voor mijn gevoel is het toch een beetje zo.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Plaats reactie