Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Het P bas topic.

Bericht door Dennis »

Hans58 schreef:De BaCH 1954 Precision (al noemt BaCH het een '51). In 2007 gekocht. Mahonie body. De '54 style brug met 2 brugzadels is vervangen door een standaard 4x1 brug voor een betere intonatie. Als extra heb ik er een PU-cover op gezet. Snaren zijn LaBella flatwounds. Deze bas klinkt enorm hard en vet en heeft een veel hogere output dan de '79 Fender. Fijn ding en verrassend goed afgewerkt voor het geld.
Afbeelding
Zo eentje heb ik overgenomen van een forumlid een jaar ofzo geleden. Alle frets zijn bijgewerkt, ik heb de elementen laten vervangen door een "Seymour Duncan SCPB-3 quarter-pound for single coil p-bass®" haha. En de electronica is ook vervangen. Klinkt erg goed. Zit er over te denken om de brug te vervangen net als jij. Waar moet ik dan op letten?

Fototje
Afbeelding

Geluid enigsinds:
https://www.youtube.com/watch?v=eOoHJsFdCSw" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

RUIS schreef:Weinig posts over Hardpunchers de laatste tijd trouwens.
You rang, m'lord?

De enige bas die z'n leven hier in huis honderd procent zeker is:
Afbeelding
Afbeelding
Answers will be questioned
Jack

Bericht door Jack »

De mooiste P die ik ooit zag.

Stond te koop op MP, maar had er geen budget voor helaas.
Wel de verkoper gemaild met de vraag of ik wat Hi res. foto's er van mocht.
Hieronder het resultaat..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kan bijna niet mooier.. :love:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Jawel, dat íe niet fretless is :D.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Jack schreef:Tsja de Yamaha is in weze ook een P copy, maar dan plempt iedereen zometeen z'n yamaha hier neer,,en daar zijn er heel veel van.. :shock:

ik denk dat we het orginele P bas concept maar moeten aanhouden, anders verwatert het topic teveel denk ik..
Wat versta je onder het originele P-bas concept? Alleen een P-bas, dan wel een kopie, met één split-coil? Of gaat het erom dat de body de vorm heeft van een p-bas body?
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Ah, P's! Altijd leuk.

De mijne, Fender USA.
Afbeelding

En een oudje, mijn eerste bas, kopietje van Samick.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Jack schreef:

Wat mij verbaasd is dat nog niemand een Lakland heeft gepost,,,Durven niet zeker. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
:twisted:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dennis schreef: Zit er over te denken om de brug te vervangen net als jij. Waar moet ik dan op letten?
Dat je 'm er goed recht op zet! :P
Zonder dollen, ik heb er een gewone standaard vintage-style P-brug op zitten. Ik heb de 2x2 brug geruild met Martin (Droombolus).
Voordat ik de oude brug er af gehaald heb, heb ik de positie voorzichtig en nauwkeurig met potlood gemarkeerd. Dat was handig, want de bevestigingsgaten van de beide bruggen bleken natuurlijk niet op dezelfde plek te zitten. De oude gaatjes heb ik met vloeibaar hout in dezelfde kleur dichtgemaakt. Daarna de brug op de gemarkeerde positie met tape vastgezet en de nieuwe gaten geboord. Misschien niet helemaal volgens de regelen der kunst, maar de brug zit prima en de bas is volkomen zuiver af te stellen. Niet moeilijk en geen langdurige klus, maar even rustig de tijd voor nemen. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

HNZ schreef:Dit WAS de mijne..... :cry:
Afbeelding
Die is bijzonder smakelijk!! 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

Afbeelding

das de mijne. er komt ooit nog eens een andere slagplaat op (licht roze - licht blauw ik twijfel nog :) )
heeft ooit een tijdje hier te koop gestaan - god dank dat ie niet verkocht is :worship:
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik ben helemaal Precision. Ik heb een Jazz bas gehad (USA 75 RI), maar daar werd ik niet blij van. Te weinig een trap in je reet.
De mijne is een USA uit 83. Heb nog steeds een oogje op een witte 74'er USA. Tortoise slagplaat... wow!

Afbeelding
Jack

Bericht door Jack »

Quasimodo schreef:
Jack schreef:Tsja de Yamaha is in weze ook een P copy, maar dan plempt iedereen zometeen z'n yamaha hier neer,,en daar zijn er heel veel van.. :shock:

ik denk dat we het orginele P bas concept maar moeten aanhouden, anders verwatert het topic teveel denk ik..
Wat versta je onder het originele P-bas concept? Alleen een P-bas, dan wel een kopie, met één split-coil? Of gaat het erom dat de body de vorm heeft van een p-bas body?
P body, split coil, met J element extra mag, P slagplaat..alles in die context kan en mag..ik ga niet zeuren over afwijkende HS..fzo.. :wink:
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 964
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:52

Bericht door reddoortranscendence »

Weer een hele reeks mooi P basjes... krijg weer zin om er een te (ver)bouwen :) :? Maar eerst sparen voor een 2e auto...

"It's too bad she won't live! But then again, who does?" ... Gaff
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:18

Bericht door frakke »

Marthais schreef:
voor wat staat de J en de P voor
wat is het verschil met de 2 weet eigenlijk zelf niet dewelke ik heb

Je zou toch uit de foto's moeten kunnen opmaken wat voor bas een J is

euhhhhhhh nee aan wat kan je het dan zien?????

kan er iemand het verschil beschrijven kwa geluid,bespeelbaarheid enz

alvast bedankt
Grts Frank.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Roro92 schreef:Jawel, dat íe niet fretless is :D.

Dat maakt hem briljant.. Werkelijk :worship:
Plaats reactie