Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

I know i know :roll: .............
Maar als ik dan toch iets anders koop dan wil ik een V8.
Ik zit al een tijdje stiekem te hopen dat Trace een reissue uit brengt.
Ach misschien dat Tombowlus hem ooit verkoopt als ie weer eens van wat gear af moet.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ach, je moet gewoon geluk en tijd hebben. Vroeg of laat duikt er wel weer eens 1 op op MP of Ebay...en dan toeslaan. Zo heb ik mijn V-type preamp ook bemachtigd, stond al 3 maanden op MP zonder biedingen. Gozer gebeld, prijs onderhandeld en deal :yes:

Zo'n V8 komt weleens voorbij...'t is inderdaad wel een gaaf ding en weer eens iets anders als de obligate SVT's.

Overigens is er geluidstechnisch wel een verschil tussen de old-skool Trace amps en de nieuwere buizenbakken a la V-Type.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Ja dat komt toch door de pre-shape op old skool amps en de passieve toon regeling op de V-types.
Ik heb ook wel op de nieuwe serie gespeeld in Musik-produktiv.
Dat was wel even zoeken in het begin.
Als je alles op 12 uur had staan met de Eq uitgeschakeld dan klonk het echt heel erg dun, maar zo gauw als je een beetje met de Eq aan de gang ging dan werd het heel snel heel vet.
Ik heb er toen een tijdje over zitten slappen met een Musicman HH ( en ik kan helemaal niet slappen :lol: ), maar dat klonk wel indrukwekkend. Ik vind alleen de looks van de nieuwe serie een beetje cheapo.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik heb een AH200GP12 serie 6 als backup ampje voor noodgevallen staan.
'T is niet helemaal mijn sound omdat er geen preamp buisje in zit.
Ik mis de openheid van een buisje in het geluid. Verder klinkt ie prima.
Ik heb em 2e of 3e of 4e hands gekocht. Het UV bakje heb ik er ook nog bij zitten.
Moest wel en nieuw buisje in de lamp maar dat maakt niet uit. De rackoren zijn kapot. Daar hebben ze grote bouten doorheen gehad en die zijn dus uitgelubberd. 'K zal een paar nieuwe moeten maken. Ik was wel verbast over de luidheid van die amp.
Klinkt veel luider dan het opgegeven vermogen van 200W.

Ik wil er nog wel een keer een 4x10 trace cab bij hebben. Dat zal, denk ik, het mooist klinken.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Jack

Bericht door Jack »

SnarenPlankPlukker schreef: Ik wil er nog wel een keer een 4x10 trace cab bij hebben. Dat zal, denk ik, het mooist klinken.
Uit het oogpunt van kostenbesparing, een 4 X 10 Peavey doet het ook excellent bij de Trace..is mijn ervaring. :wink:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

heeft iemand van jullie de MP-11 midi-preamp van Trace gehad?
dat apparaat heeft me altijd al enorm geinterresseerd: van een vette fingerstyle knor naar een indrukwekkende slapsound incl bijhorend volume at the touch of a button. in theorie lijkt me dit geweldig maar ik wil wel eens horen hoe dat in de praktijk werkte.
tis dat die krengen altijd zo duur en zeldzaam waren dat ik er nooit eentje heb kunnen proberen...
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

een 4 X 10 Peavey doet het ook excellent bij de Trace..is mijn ervaring.
Dan moet ik dat eens gaan uitproberen want dat scheelt weer een hoop euroooootjes.
Heb je de koffie klaar? :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Marsianus
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2005, 22:17

Bericht door Marsianus »

bizzare ad, maar kan wel interessant zijn: link

Nu weet ik eigenlijk niet wat hij verkoopt, hij denkt een v-type 300h denk ik. Maar hij lijkt mij een V4 te verkopen
Laatst gewijzigd door Marsianus op 06 dec 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" Homer Simpson

Gezocht: Trace Elliot V-type 300H of 600H
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Hij denkt inderdaad dat hij een 300H verkoopt, maar dat is toch echt een buizenbak.
Trace heeft volgend mij voordat ze met de hele V4,6,8 nomenclatuur begonnen, eerst gewoon de V4 als V-type uitgebracht.
Dit is er zo een dus een in principe een V4, 220 Watt buizen.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

hey, de sint is het land nog niet uit. Hij zit op het BGF! of zouden in Spanje ook internet hebben? :D
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Hahaha, nee wanneer mijn verjaardag in het weekend valt dan blijf ik altijd nog even hangen.
Dan ga ik incognito naar Amsterdam, beetje blowen, beetje hoeren en snoeren, je kent dat wel.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik heb een tijdje op een quatra valve + 1048H en 1153? cab gespeeld, wel ok sound. Alleen veel te veel knoppen op die top .. man man .. grafische eq's, ik zie het nut er niet van. 5 of 6 knoppen op een amp is meer dan zat ;)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

rsint schreef:Hahaha, nee wanneer mijn verjaardag in het weekend valt dan blijf ik altijd nog even hangen.
Dan ga ik incognito naar Amsterdam, beetje blowen, beetje hoeren en snoeren, je kent dat wel.
ik dacht al dat ik gisteren een geile oude man met een lange witte baard met een toeter in zijn bek op het Leidsche plein zag lopen. Hij deed overigens net zijn gulp dicht...de sint wil ook wel eens een pleziertje natuurlijk....volgend jaar is het misschien gedaan met de pret als alle plannen van de regering doorgaan.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

yhcmarc schreef:Ik heb een tijdje op een quatra valve + 1048H en 1153? cab gespeeld, wel ok sound. Alleen veel te veel knoppen op die top .. man man .. grafische eq's, ik zie het nut er niet van. 5 of 6 knoppen op een amp is meer dan zat ;)
+1, vind ik ook een probleem... Maar ja, doe het er toch al 16 jaar mee 8)
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

yhcmarc schreef:Ik heb een tijdje op een quatra valve + 1048H en 1153? cab gespeeld, wel ok sound. Alleen veel te veel knoppen op die top .. man man .. grafische eq's, ik zie het nut er niet van. 5 of 6 knoppen op een amp is meer dan zat ;)
Idd, ik plug nu m'n bas in de FX return en gebruik de preamp van de bas. Klinkt best goed!

Maar toch, echt niemand een hexavalve kopen?
Plaats reactie