f

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

f

Bericht door Pushifier »

f
Laatst gewijzigd door Pushifier op 01 feb 2010, 17:44, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

f
Laatst gewijzigd door Pushifier op 01 feb 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Prachtig!!!!

Hoe ziet die geleiderfrees er uit?
Gebruikersavatar
cedric
Berichten: 439
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:10

Bericht door cedric »

zieter mooi uit!!


heb je pickup cavitys uitgefreesd met een bovenfrees met roelementje?
To Jazz Or Not To Jazz, That Is The Question



°squier vintage upgrade precision°
°zelfbouw fretless jazzbass°
°single cut zelfbouw°

ashdown: MAG c210 t300
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

KvE schreef:Prachtig!!!!

Hoe ziet die geleiderfrees er uit?
Afbeelding

zoiets?
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

f
Laatst gewijzigd door Pushifier op 01 feb 2010, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Zo, dat ziet er mooi uit zeg! Alleen lijkt het wel of het ene elementgat een heél klein beetje scheef zit, tov het andere gat, kan dat kloppen?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

gilles schreef:Zo, dat ziet er mooi uit zeg! Alleen lijkt het wel of het ene elementgat een heél klein beetje scheef zit, tov het andere gat, kan dat kloppen?
komt door foto denk ik, en er zit aan linker opstaande zijde een klein onregelmatigheid(van de mal). Lijkt het zo een beetje denk ik. Wel is het zo dat het ene element net iets kleiner is als de ander(2,5mm in hoogte). Dat is met opzet zo gemaakt zodat de element met de spreiding van de snaren meelopen.
Gebruikersavatar
cedric
Berichten: 439
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:10

Bericht door cedric »

is dat wel de correcte site?

want bij mij werkt die niet..

is het niet https://www.guitarsupplies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?
To Jazz Or Not To Jazz, That Is The Question



°squier vintage upgrade precision°
°zelfbouw fretless jazzbass°
°single cut zelfbouw°

ashdown: MAG c210 t300
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

cedric schreef:is dat wel de correcte site?

want bij mij werkt die niet..

is het niet https://www.guitarsupplies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?
Ja dat is em, sorry ik wist het niet meer uit mijn hoofd. je hebt ook https://www.guitar-parts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (crap winkel; slechte ervaringen mee) En deze https://www.voxhumanawebstore.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (goeie winkel) en de allerbeste is https://www.bassparts.de" onclick="window.open(this.href);return false; (alles voor bassgitaar)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Die frees ziet er erg uit als de exemplaren die ik op eBay in china heb gescoord, ik had er alleen nodig met het lager aan het uiteinde, en heel lang (om de body en hals te frezen, volgens mij heb ik 2,5 en 3,5inch lang). Je hebt dan alleen wel een verloopje nodig (die dingen zijn 1/4"), en die heb ik bij guitarsupplies.nl gekocht (kennis van mij uit zeuveberrege).

Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Jarno schreef:Die frees ziet er erg uit als de exemplaren die ik op eBay in china heb gescoord, ik had er alleen nodig met het lager aan het uiteinde, en heel lang (om de body en hals te frezen, volgens mij heb ik 2,5 en 3,5inch lang). Je hebt dan alleen wel een verloopje nodig (die dingen zijn 1/4"), en die heb ik bij guitarsupplies.nl gekocht (kennis van mij uit zeuveberrege).

Groeten,

Jarno.
Die van mij zit ook zo'n verloop stukje 1/4. En inderdaad bij guitarsupplies vandaan, erg aardige behulpzame gasten daar. Ik heb echt stad en land afgezocht bij gereedschapwinkels voor zo'n frees waar geleider boven aan zit. Nergens te vinden of zo 70 euro. Die frees is niet supper kwaliteit, maar goed voor die prijs is ie prima (echt goede frezen kosten zo 70 euro). Dan maar eens in de zoveel tijd een nieuwe kopen.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Als ik ooit zelf een bas zou gaan maken, zou dit toch wel mijn voorbeeld worden, denk ik 8)
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Het is verstandiger om de diepte niet in één keer te frezen, maar telkens een paar millimeter dieper. Voorkomt verbranden of wegslaan van materiaal (vraag eens hoe ik dat weet :roll: )
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

gilles schreef:Als ik ooit zelf een bas zou gaan maken, zou dit toch wel mijn voorbeeld worden, denk ik 8)
Hey dank je wel man! Beter compliment kun je niet geven :jam:
(als je weet dat ik soms op het punt heb gestaan helemaal overnieuw te beginnen, is deze bevestiging wel tegek!)
Plaats reactie