GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Madmac schreef:Crossposts !!!
Nee hoor, het gaat enkel over het onderwerp waar ze in staan :). :mrgreen:
Haico

Bericht door Haico »

Ben ik de enige met een GK zonder ovaal rooster?

Ultiem gaaf:

Afbeelding

Zo sober en lelijk, dat het mooi is.
Roro92 schreef:Stoer Haico! Deed GK dat zomaar, dat ombouwen?
Tuurlijk! Zonder te vragen... Het was niet gratis, maar ik had mijn GK toen wel nog binnen voor een lagere prijs dan een nieuwe zou kosten in de Duiste webshops. Ze waren toen wel duurder in Europa... dat wel.
Roro92 schreef:Wat me opvalt is dat zo'n beetje iedereen de beugels op de rackoren eraf haalt (Ik zelf ook). Waarom bij jullie, ik zie dat bijvoorbeeld Haico dat niet gedaan heeft.
1. luiheid
2. makkelijker in-/uitbouwen van de top
3. ter bescherming van de knopjes
4. staat wel goed met de chromen grille van mijn SWR cab
Roro92 schreef:Kabels erdoorheen halen is niet handig. Ik heb wel eens gelezen dat iemand die zo z'n kabel lockte bij z'n amp z'n stack wel eens omgetrokken heeft...
:lol: Ha! Daar zijn ze ook niet voor!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

G&K, zijn dat 'rock' amps met veel treble enzo ? Erg 'modern' klinkend? of haal je d'r ook wel een warme, vintage sound uit?
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

met de boost functie maak je m behoorlijk wat warmer en wolliger
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

HEEL warm, laag en wollig :).
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

hey fanboys, ik gas al jaren op een 800rb, nu kan ik het kleinere broertje 400rb (ook zo een oude) kopen. Is die ook zo vet? en 200w in een 640w cab,..... ken net? of ken niet?
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Volgens de handleiding kun je met de contourknop (of was het nou de presence, nouja het linker knopje) helemaal naar rechts dezelfde voicing krijgen als de 800 rb. gescooped dus of dat in de praktijk ook zo is dat weet ik dan weer niet :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb een 400RB-III. De derde serie... en hij is heel vet. Ik heb mijn ampje een tijd gebruikt met een SWR Goliath SR. Die is 1000 watt. Heulemaal geen probleem hoor. Nu gebruik ik hem met een 480 watt SWR Henry 8x8". Afgelopen zondag stond ie op een 500 watt Ampeg SVT410HE. Geluidsman: "Haico, zou je nóg een stukje zachter kunnen? Anders heb ik helemaal niets uit te versterken hier!" :lol:

Ik weet niet hoe die 400RB verhoudt met de oude 800RB. Verschil in features is dat de 800RB een bi-amp functie heeft. Voor de rest: GK! 8) Old-skool GK ziet er ZO tof uit. Trouwens, volgens mij wort de 800RB altijd nog gemaakt en nieuw verkocht. Waarom neem je geen contact op met de importeur?
https://www.wils.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

André_84 schreef:Volgens de handleiding kun je met de contourknop (of was het nou de presence, nouja het linker knopje) helemaal naar rechts dezelfde voicing krijgen als de 800 rb. gescooped dus of dat in de praktijk ook zo is dat weet ik dan weer niet :roll:
De 800Rb heeft knoppen met low-cut, mid-contour en hi-boost. De laatste 2 kan je met, repsectievelijk de contour en de presence op een moderne GK na-bootsen door de knoppen op 0 of voluit te zetten. Op een modernere GK heb je dus geen low-cut, en kan je contour en presence traploos instellen.
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Haico schreef:Trouwens, volgens mij wort de 800RB altijd nog gemaakt en nieuw verkocht. Waarom neem je geen contact op met de importeur?
https://www.wils.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij wordt nog steeds gemaakt, maar mag het land niet meer in.
Ik wou er ook één, maar heb uiteindelijk noodgedwongen gekozen voor de 700RB.
Nog geen 2 dagen nadat ik die had, stond er een 800 op marktplaats, altijd zo....

Citaat van de importeur:

"Ik heb lang met G&K onderhandeld om de RB800 ROH en CE complient te maken maar dat lukt hun niet. Als ik hem in de huidige vorm importeer bestaat het risico dat bij controle door de douane het apparaat in beslag wordt genomen. Verder is het zo dat degene die het apparaat in omloop heeft gebracht ( wij dus ) aansprakelijk is voor letstel dat zou kunnen ontstaan door apparatuur die niet aan de CE/ROHs normering voldoen."
Gebruikersavatar
Shenanigan
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2008, 15:06

Bericht door Shenanigan »

André_84 schreef:Volgens de handleiding kun je met de contourknop (of was het nou de presence, nouja het linker knopje) helemaal naar rechts dezelfde voicing krijgen als de 800 rb. gescooped dus of dat in de praktijk ook zo is dat weet ik dan weer niet :roll:
Die oude (eerste) 400RB heb ik (ja,ik ben ook een GK fanboy :mrgreen: ), en heeft alleen een boost knop (naast de high, high/mid, low/mid en low en uiteraard volume en Gain), maar geen contour of presence knop.
(Maar het oldskool GK geluid zit er zeker in! :jam: )

Gaat best hard hoor, die 200 watt. Maar hard is een nogal subjectief begrip.

Zo'n 800RB is trouwens duur zeg!! Heb je een 1001RB II voor...
GAS ik ook op, die 800RB :worship:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik vind het maar raar. Toen ik 'm net had en ik had de output van m'n ATK vol open (actief) begon bij harde aanslagen het clip LEDje te branden als ik niet de -14 dB knop indrukte. Nu doet 'ie dat niet meer.


Maar zonder die 14 dB is het nog steeds hard :D. Ik kom niet voorbij de 2 of drie...
Haico

Bericht door Haico »

Lijkt erop dat de batterij van je ATK begint op te gaan...
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

Beste fanboys,

met plezier volg ik dit topic aangezien ik ook een fanboy ben...
Ik heb de 10Db cut zowiezo ingedrukt omdat ik een actieve bas heb maar ik moet wel flink wat aan de knoppen draaien vooralleer ik op bandvolume hoorbaar ben ( volume halfweg en woofer iets over de helft)

Nu zit ik te denken dat ik mss beter de 'actieve cut' zou uitlaten en de volumeknop gewoon opendraaien tot wanneer hij net niet clipt.
Maar hoe zit het dan met de woofer knop? moet die dan omlaag? en doet die boostknop iets als je niet kan bi ampen?

Ik heb de laatste weken het heel druk gehad met school en heb dus niet kunnen repeteren...
Deze vrijdag wil ik dus wat experimenteren met de top, daarom dat ik deze vragen stel...

Ik had er graag een soort growl in mijn geluid gekregen hierdoor... zoals bij sommige nummers van nirvana goed te horen is.

mijn grootste bekommernis is de relatie tussen die volumeknop, boost en wooferknop en de 'actieve cut'. Hoe stel je deze best in?
Ik wil niets gaan oversturen of verminken binnenin (zowel top als mijn peavey 410) want hou echt van dit geluid.
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Haico schreef:Lijkt erop dat de batterij van je ATK begint op te gaan...

Klopt! Die heb ik vorige week vervangen! Morgen eens testen of de LED nu weer gaat branden!
Plaats reactie