Ibanez AFR105. Had ik hem maar nooit weggedaan...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Ibanez AFR105. Had ik hem maar nooit weggedaan...

Bericht door Robert Homan »

Was een aantal jaren geleden de trotse bezitter van een (vrij zeldzame) Ibanez AFR105 bas. Deze Ibanez was een projectje van een één of andere Zwitserse kerel. Ik had die bassen nog nooit gezien in Nederland en zag er toevallig eentje tweedeands staan voor verrekte weinig geld (2200 gulden ofzo...). Volgens mij kostten ze destijds meer dan 4000 piek en zijn er maar een paar van gemaakt.

Ik zoek me het apelazer naar foto's op het Internet en heb helaas ook geen enkele foto van het ding (heb hem destijds particulier verkocht om een vijfsnarige Stingray te kopen).

Kent iemand deze bassen? Ik baal als een stekker dat ik hem destijds niet heb gehouden, want dit was me een béést van een bas (vijfsnarig, piëzo's in de brug, mega-actief!). Vooral de stringspacing was erg fijn. Je moet er van houden, maar die hals was net zo breed als mijn zessnaar nu!

Mocht iemand iets weten, of heb je er eentje (nog beter!), laat het me weten...
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

Verrek, waar Google al niet goed voor is!!!

Afbeelding

https://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/ibanez-afr.htm
Æ

Bericht door Æ »

Vet ding! :D
Helaas nog nooit op gespeeld, maar het uiterlijk heeft 'ie alvast mee. En inderdaad, zo'n brede hals speelt prettig.
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Iemand had er zo één toch op marktplaats gezien pas? Voor belachelijk weinig geld toen dacht ik.
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

AUW, dat doet pijn...
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Hier komt de trap na....dat ding ging weg voor 250 euro oid.... :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Beestmens schreef:Iemand had er zo één toch op marktplaats gezien pas? Voor belachelijk weinig geld toen dacht ik.
Dat was net een wat andere volgens mij:
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=321
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

was hetzelfde ding, alleen met 4 sanren en een d-tuner ;)
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Bericht door Robert Homan »

Nogmaals: AUW!!!

Ik heb die bas (5-snarig dan) ongeveer driekwart jaar gehad. Op een gegeven moment had ik het "licht gezien" en moest er een ietwat conventionelere bas komen. Ik heb toen de keuze gemaakt tussen een Jazz5 USA en een Stingray5. Het werd uiteindelijk de Stingray en ik heb die Ibanez vervolgens voor hetzelfde bedrag verkocht als wat ik er voor betaald had; 2200 gulden...... Volgens mij was die plank tóen al twee keer zoveel waard.

Heb bovendien toen ook nog een zessnarige Ibanez SR6 (de góeie serie!) ingeruild. Dus twee niet misselijke Ibanezjes weg voor een Stingray...

Nu was die Stingray ook top natuurlijk (totdat ik hem kwijtraakte, zie ander topic), maar laten we eerlijk zijn: Die Ibanez was écht een superbas. Daar zat me toch een sound in, vooral door die piëzo's in de brug kon je oneindig klooien met verschillende instellingen. Bovendien was de stringspacing hetzelfde als bij een normale viersnaar, dus de bespeelbaarheid was ook geweldig.

EN DAN WORDT ER EEN VIERSNARIGE VERSIE VOOR 250 EURO VERKOCHT???

Schiet mij maar lek....
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Zal wel een of ander leek geweest zijn die het via via in z'n handen kreeg en ervan af moest.
Plaats reactie