Drums

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
CarlosVW
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 aug 2005, 17:22

Drums

Bericht door CarlosVW »

weet iemand waar ik een zooitje mp3s met rustige basic-drums kan vinden om zelf op te spelen zodat ik een basis heb waarop ik kan improviseren??
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Wat ik meestal doe, (ik heb geen metronoom) ga naar www.activebass.com, hier kan je een drumstijl kiezen, je bas loopen,
oefenen in timing, teveel om op te noemen....
Even zoeken en proberen... Aanrader!..
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Er zijn vast ook wel wat drumcomputers te vinden voor op je computer. Ikzelf gebruik wel is het programma Hydrogen maar dat is voor Linux... Volgens mij kan Wilbert je hier wel meer over vertellen... Of gewoon even zoeken via google...
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

reaktor of fruityloops installeren. meer heb je niet nodig.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

rael_kid schreef:Er zijn vast ook wel wat drumcomputers te vinden voor op je computer. Ikzelf gebruik wel is het programma Hydrogen maar dat is voor Linux... Volgens mij kan Wilbert je hier wel meer over vertellen... Of gewoon even zoeken via google...
Dammit... word ik er weer bijgeroepen :P.

Anyway: ik zou Reason installeren en leren ermee te werken. Het is echt doodeenvoudig (zo lang je gewoon de dingen negeert die je niet snap, die heb je namelijk toch niet nodig), en als je vragen hebt wil ik je best helpen. Met Reason bouw je in no time je eigen beats precies zoals je ze wilt hebben. En anders heb ik nog wel een sample bank voor Reason met drumloops van echte drummers.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

hehe reason bedoelde ik inderdaad :oops:
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
Basstard
Berichten: 354
Lid geworden op: 29 mei 2005, 11:52

Bericht door Basstard »

ou est la sortie schreef:Wat ik meestal doe, (ik heb geen metronoom) ga naar www.activebass.com hier kan je een drumstijl kiezen, je bas loopen,
oefenen in timing, teveel om op te noemen....
Even zoeken en proberen... Aanrader!..
Even de komma achter de link verwijderd.....
Dat dacht ik!

"5 snaren op 1 bas is net zo raar als 1 snaar op 5 bassen"

https://www.begtodiffer.nl/
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Wilbert schreef: Anyway: ik zou Reason installeren en leren ermee te werken. Het is echt doodeenvoudig (zo lang je gewoon de dingen negeert die je niet snap, die heb je namelijk toch niet nodig), en als je vragen hebt wil ik je best helpen. Met Reason bouw je in no time je eigen beats precies zoals je ze wilt hebben. En anders heb ik nog wel een sample bank voor Reason met drumloops van echte drummers.
Inderdaad, Reason is de shit! Je hebt alleen wel een beetje een krachtige pc nodig..
-- It's the hat that keeps the funk --
Plaats reactie