Basbouwers/Luthiers - aanvullingen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Jack schreef:mmmm :roll: Robberts heeft meer verstand van gitaren, ik heb nog nooit een Robberts bas gezien..
Heeft ie wel gemaakt hoor in het verleden, de bassist van BZN speelde er geloof ik geregeld op.

* klik *

Waarom moet IK dat nou weer weten :lol:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Jack

Bericht door Jack »

nou da's dan de eerste die ik zie, ben wel vaak in hoorn bij hem geweest heeel lang terug, maar heb hem nog nooit over bassen gehoord.

jij bewijst dus mijn wrong...dat heb jij dan ook weer. :D :wink:
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ik heb ze vroeger wel eens voorbij zien komen in muziekprogramma's. Toen Robberts nog wat extremere vormen maakte gebruikte hij een tijdje een Muziekprogramma (Countdown Café?) voor zijn promotie doeleinden. O.a. de Time Bandits zag je toen ook steevast met Robberts gitaren playbacken. En die knakker van BZN.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

Bas, de luthier van basextravaganza.nl (Barendrecht) bouwt zo goed als geen bassen meer, dus is het verstandig om hem in de lijst te hebben staan zonder vermelding hiervan?
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Hangt ervan af wat de reden is denk ik. Als hij niet bouwt omdat er geen vraag is moet ie blijven staan, als ie niet bouwt omdat hij eerst van z'n huidige voorraad af moet is het mogelijk wat anders.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Is het geen idee om die lijst te sorteren, op plaatsnaam of provincie?
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

Oh en Knooren zit in Schimmert, niet in Maastricht. Hij doet volgens mij nog maar heel weinig als luthier.
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

BPCH schreef:Oh en Knooren zit in Schimmert, niet in Maastricht. Hij doet volgens mij nog maar heel weinig als luthier.
Check.

@ Yuomay: Geografisch ordenen zou inderdaad een goed idee zijn. Kost alleen wat tijd (Waar ligt Weurt in vredesnaam?). Ik hoop er binnenkort aan toe te komen....
Of RUIS natuurlijk?
Hans?
Haico?
Niels dan?
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

Google maps :whistle:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Weurt ligt bij Nijmegen in de buurt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Yuomay schreef:Is het geen idee om die lijst te sorteren, op plaatsnaam of provincie?
Check.
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Netjes,

Alleen blijven die Belgen wel erg slecht vertegenwoordigd..... :(
jazzbass
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 mei 2004, 13:45

Bericht door jazzbass »

Zouden jullie het leuk vinden als ik al deze links een keer op https://bass.startkabel.nl/ plaats?

gr. Philip
Altijd handig is https://bass.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Het is meer aan die basbouwers om te bepalen of ze het leuk vinden om op die startkabel gezet te worden.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Kent iemand Jan Verweij uit Zaandam? Bouwt ook zelf. Voorzover ik in de etalage kan zien vooral acoustisch.

Adresgegevens:

Sav. Lohmanstraat 6
1501 NH Zaandam
Telefoon/fax : 075-6156141

Ik denk er hard over om binnenkort daar de neck van mijn Klira eens te laten resetten.
Plaats reactie