straplocks

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

straplocks

Bericht door yawl6 »

op mijn bas zitten schaller straplocks "pukkels" zal ik ze maar noemen. het werkt prima, maar mooi vind ik het niet.
met enig zoeken kwam ik erachter dat dunlop zgn "flush mounted" , zeg maar verzonken, straplocks levert. wie heeft hier ervaring mee?
hoe betrouwbaar is dit systeem?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ze zitten in mijn fretless Yamaha TRB. Werkt echt héél goed.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dan moet je boren toch?
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Klopt en als je je geprepareerde strap vergeet ben je de klos...
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Vind die schallers zelf prima, maar koop 2 grolsch beugelbiertjes en gebruik t rode rubbertje zou ik zeggen ^^
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

schaller is ook prima, maar het gaat me om de "estehtiek" . ik vind die knoppen niet zo mooi.
de strap zelf zit standaard in de baskoffer, als je die vergeet ben je toch altijd de klos....?

maar hoe is de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de dunlops?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik vind die dunlops minder betrouwbaar dan die schallers. Bij schallers hangt je riem in een "kommetje", waar deze niet uitkan, bij Dunlop je strap vasthangt aan drie minipennetjes van 1mm² per stuk, en die durven na verloop van tijd wel te gaan verslijten...


Zo iets geen oplossing?

Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

dat kan me idd wel voorstellen, maar na hoeveel tijd? ervaringen?
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

William Sanders schreef:Bij schallers hangt je riem in een "kommetje", waar deze niet uitkan, bij Dunlop je strap vasthangt aan drie minipennetjes van 1mm² per stuk, en die durven na verloop van tijd wel te gaan verslijten...
Fout, ze verslijten niet als je ze goed smeert. Dunlop zegt dit zelf; je moet ze smeren anders worden ze inderdaad onbetrouwbaar.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik ben zelf langzaam af aan't stappen van de bekende Schallers en over aan't gaan op Dunlops: ik vind de Dunlops echt veel makkelijker in het dagelijks gebruik. ze gaan makkelijker los heb ik het idee.
daarnaast ben ik het een beetje zat dat die pinnetjes vd Schallers los schroeven en je weer op zoek kunt naar het pinnetje en het veertje op de grond.
verzonken Dunlops vind ik ook het mooiste uitzien, maar je bent de lul als je je strap vergeet dus daarom heb ik de gewone niet-verzonken Dunlops.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb zelf Schaller straplocks. Die zijn er nog goedkoper van Boston. Ik heb echter één keer meegemaakt dat een Schaller straplock kapotging. Het kogeltje dat aan je riem vastzit was afgebroken. Op zich kun je daar nog 'veilig' mee spelen, maar zogauw je de riem losmaakt, kun je m niet meer vastmaken.

Verder geen negatieve ervaringen mee, denk dat het gewoon veelvuldig gebruik is geweest!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

tis idd veelvuldig gebruik......maar da's toch de bedoeling met straplocks? :D

ik speel al bijna twintig jaar met Schaller straplocks dus ik ben er in principe erg tevreden mee geweest.
tis alleen dat telkens terugkerend akkefietje met die eruit draaiende pin en bijhorende veertje: ik overdrijf niet als ik zeg dat het de laatste jaren toch wel een keer of 10 gebeurd is.
en nu ik er over nadenk kan ik nog wel een nadeeltje bedenken: de strapbuttons slijten ook behoorlijk. ik heb de buttons zelf moeten vervangen op m'n Leader want hij was zo afgesleten dat het pinnetje vd top niet meer kon locken en geen houdvast meer had.
maar mss dat de Dunlops daar naar verloop van tijd ook last van zullen hebben, ik zou er niet vreemd van staan te kijken iig...

op de KS die ik een jaar of wat terug gekocht heb, zaten Dunlops en zo ben ik in aanraking gekomen met "Den Andere" en zoals ik al eerder zei bevalt dat dermate goed dat ik wss helemaal over ga op Dunlops.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Afbeelding
;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
PaulPp
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 feb 2008, 12:31

Bericht door PaulPp »

Ik gebruik zelf de Dunlops nu een jaartje of 2. Ik heb afhankelijk van de bas die ik mee heb flush mounts of de gewone. Ik denk dat ik wekelijks toch wel 10 keer straps los en vast maak (heb maar 2 straps, en iets meer bassen... en de bassen gaan altijd straploos in de koffer met de strap er los bij).

Zo af en toe een pufje WD40 (als ik er aan denk, misschien eens in de 2 maanden ofzo :?), en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

Ervaring met andere systemen heb ik niet. Ik heb ze detsijds op het uiterlijk gekozen, en heb nooit een reden gehad om naar andere te kijken...
Fender, GB Shuttle 6.0, PJB 4B, Eden N2121RS ...
(Te) veel inspiratie!

DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
Gebruikersavatar
Kloffie
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:01

straplocks

Bericht door Kloffie »

De Tune die ik net gekocht heb heeft verzonken straplocks die er een paar eigenaren geleden ingezet zijn, minstens 6 jaar geleden. Ze zien er als nieuw uit, ik zie 0,0 slijtage. Voelt wat mij betreft echt meer dan degelijk genoeg, ook bij zo'n loeizwaar monster als dees... =) Je moet inderdaad wel een strap prepareren, maar ja, die zit toch altijd bij de gitaar in de koffer... Ik ben echt nog nooit een strap vergeten... :?
Plaats reactie