Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

gilles schreef:GIRL van ANOUK
De nootjes kloppen wel zo´n beetje, maar toch vind ik het een slechte tab...geen maatstrepen én geen duur van de noten. Als je zoiets voor jezelf maakt dat moet je zelf weten, maar ik zou zoiets bijna niet op het net durven zetten :shock:
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Het idee van tabs is volgens mij juist de goede noten te geven, timing moet je vaak zelf maar uitzoeken. Maatstrepen valt over te discussieren, maar tijdsduur is mijns inziens geen vereiste voor een goeie tab. Als er geen maatstrepen staan en geen tijdsduur kom ik er meestal evengoed wel uit...
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

Momenteel aan 2 eigen nummers, Don't you forget about me (simple minds ) en Show me how to live (Audioslave)

Dus 4 momenteel. In totaal al zo'n 24 nummertje :) het bolt!
Gebruikersavatar
Iron Maiden
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:29

Bericht door Iron Maiden »

Squire schreef:Rush - Anhtem
Rush - Circumstances
Rush - Freewill
Rush - La villa blabla
Rush - Jacob's Ladder

Rush, grondleggers van de math rock
:worship: Rush is echt briljant. Respect dat jullie die nummers kunnen spelen, kan jullie zanger wel zo hoog zingen?
Blues is easy to play, but hard to feel
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Fix you - Coldplay

onze gitarist vindt de akkoorden "onmenselijk" ..nou wij hebben em maar ff duidelijk gemaakt dat de gitarist van coldplay dat toch echt speelt...

..ik zing trouwens :wink:
Gebruikersavatar
Iron Maiden
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:29

Bericht door Iron Maiden »

Hans58 schreef:Met the Steel Breeze werken we momenteel aan Mother en aan The Great Gig in the Sky (uiteraard allebei van de Floyd)
Te great gig in de sky is mijn favoriete nummer van Pink Floyd, dat uber zingstukje :shock:
Blues is easy to play, but hard to feel
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Iron Maiden schreef:
Squire schreef:Rush - Anhtem
Rush - Circumstances
Rush - Freewill
Rush - La villa blabla
Rush - Jacob's Ladder

Rush, grondleggers van de math rock
:worship: Rush is echt briljant. Respect dat jullie die nummers kunnen spelen, kan jullie zanger wel zo hoog zingen?
Nou ik speel nog niet in een dikke Rush tribute band, maar ben alvast aan het oefenen. Heb op internet wel eens wat coverbands een nummer van Rush horen doen en dan hoor ik wel eens een zangeres. Ik denk dat er maar weinig op deze aardkloot zo hoog als Geddy kunnen zingen :)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Met onze all-chicks deathmetalband ( 8) ) Belle Gunness zijn we nu bezig met 2 covers: Bodycount van Morgoth en Corporal Jigsore Quandary van Carcass, en een eigen nummer, dat de veelzeggende werktitel "Nr. 1" heeft. Met m'n andere half gevormde band die voorlopig This Grave Earth heet gaan we binnenkort voor 't eerst met de gitarist samen spelen en daarvoor hebben we afgesproken de volgende nummers te gaan doen, alleen om iets te hebben om te spelen zodat we niet 2 uur een beetje zitten te zitten in de oefenruimte: For Whom The Bell Tolls van Metallica en The Trooper van Iron Maiden (de standaard metalbandjes-covers dus ;) ).

Dan speel ik nog een nummer (Moral Vulture) mee met Deleterious, een technische death/ blackmetalband, maar dat is echt meer om te proberen, zij hebben nl nog wel een bassist nodig maar ik ben imo nog niet goed genoeg voor dit soort metal. Leuk is het wel, en altijd goed voor de ervaring om mee te spelen met muzikanten die boven je eigen niveau zitten.

Sjeesh, wat een verhaal weer... :?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Iron Maiden schreef:
Hans58 schreef:Met the Steel Breeze werken we momenteel aan Mother en aan The Great Gig in the Sky (uiteraard allebei van de Floyd)
Te great gig in de sky is mijn favoriete nummer van Pink Floyd, dat uber zingstukje :shock:
Precies, en wij zijn in het gelukkige bezit van 2 fantastische zangeressen die dat perfect kunnen doen! 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Smitje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:40

Bericht door Smitje »

The Boss van The Braxtons
Tribute van The Pasadenas

Ze klinken zo lekker, maar met name "The Boss" is best een klein beetje zweten... :oops:
"Cause when the drums stop, it's the bass solo..."
Gebruikersavatar
SURVIVOR
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 sep 2005, 00:43

Bericht door SURVIVOR »

:arrow: Met m'n band Equal Force ga ik me momenteel bezig houden met 't nummer

"Street Life" --> RANDY CRAWFORD

:arrow: Met m'n andere band Coïncidence volgen er nog nieuwe nummers. Eerst even wat optredens. :jam:
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 19 nov 2005, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin Vos
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 okt 2003, 21:07

Bericht door Robin Vos »

AC/DC - Whole lotta rosie
Audioslave - Cochise
Velvet Revolver - Fall to pieces

:jam:
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Ik zal ook maar even ons huidige repertoire opsommen.. We zijn er erg trots op *kuche*:
Anouk - Jerusalem
White Stripes - Seven nation army
Skunk Anansie - Weak
Silverchair - Anthem of the year 2k
Sheryl Crow/GnR - Sweet child of mine
Bush - Swallowed
Anouk - Mood indigo
Nirvana - Smells like teen spirit
Kortom, een hoop bende.. Het is ook niet echt heel serieus, we spelen gewoon lekker samen, en daar zijn dit wel goeie nummertjes voor...

Oh, trouwens, ik vind Great gig in the sky ook een van de betere nummer van Dark side of the moon, en het lijkt me echt tof als je zangeressen in je band hebt die dat aankunnen. Ik kreeg wel kippenvel toen ik The Pink Project het nummer zag spelen in Den Haag een paar maandjes terug. Man man, die zijn goed! Maar ik heb gehoord dat Hans58's bandje het ook aardig doet en al concerten van hun overneemt.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

rael_kid schreef:Ik zal ook maar even ons huidige repertoire opsommen.. We zijn er erg trots op *kuche*:
Anouk - Jerusalem
White Stripes - Seven nation army
Skunk Anansie - Weak
Silverchair - Anthem of the year 2k
Sheryl Crow/GnR - Sweet child of mine
Bush - Swallowed
Anouk - Mood indigo
Nirvana - Smells like teen spirit
Kortom, een hoop bende.. Het is ook niet echt heel serieus, we spelen gewoon lekker samen, en daar zijn dit wel goeie nummertjes voor...

Oh, trouwens, ik vind Great gig in the sky ook een van de betere nummer van Dark side of the moon, en het lijkt me echt tof als je zangeressen in je band hebt die dat aankunnen. Ik kreeg wel kippenvel toen ik The Pink Project het nummer zag spelen in Den Haag een paar maandjes terug. Man man, die zijn goed! Maar ik heb gehoord dat Hans58's bandje het ook aardig doet en al concerten van hun overneemt.
Heb je misschien een tab oid van Anouk - Jerusalem......want op de een of andere manier krijg ik hem er niet lekker uit! :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Nee, ik heb geen tab ervan... Bij ons gaat dat rustige tussenstukje ("Jerusalem, can you help me find my way back, Jerusalem") altijd niet zo goed. Met welk stuk heb jij problemen?
Plaats reactie