Tindampen snuiven met Hvitekrist - P16 19" Line Splitter

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Hvitekrist schreef:hartstikke :yes:
en met die scalloped frets vind ik de vibrato's héél mooi eruit komen (kweenie of ik dit ooit eerder heb gezegd :roll:)
Hvitekrist schreef:opzich wel ja!
het speelt ook best fijn vind ik
met vibrato's vind ik dat het lijkt alsof er meer "leven" in zit
:wink:
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Ik heb beslist om dit héle jaar te gaan sparen voor een zelfbouw bas
Ik zit alles al uit te zoeken wat ik ga gebruiken en waar ik het haal, maar het meeste weet ik al :)
Voor meerdere informatie mag je het uiteraard vragen ^^
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Wat komt er in de zelfbouw bas. Wordt het zo'n Allparts/Fender P zoals hier laatst stond?
Gebruikersavatar
daffe
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 apr 2006, 10:14

Bericht door daffe »

zitten er ook nog nadelen aan "gescallopte" frets??
Het lijkt mij dat het lastiger wordt de toon helder te houden, omdat je niet de hele tijd even hard drukt op de snaar... of heb ik dat mis?
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Roro92 schreef:Wat komt er in de zelfbouw bas. Wordt het zo'n Allparts/Fender P zoals hier laatst stond?
Hoebedoelje wat erin komt?

En ja, alleen dan met enkele aanpassingen nog

enige wat ik me nog moet bedenken is waar ik de neck en body laat maken..
VoxHumana dacht ik eerst aan, maar nu twijfel ik aangezien mijn leraar zei dat hij toch 2 slechte aanvaringen ermee heeft gehad..
aan Warmoth dacht ik ook nog, maar volgensmij maken die niet wat ik wil (precision 6-snaar)
daffe schreef:zitten er ook nog nadelen aan "gescallopte" frets??
Het lijkt mij dat het lastiger wordt de toon helder te houden, omdat je niet de hele tijd even hard drukt op de snaar... of heb ik dat mis?
om de toon helder te houden is het niet veel lastiger
gewoon ff wennen..
wel een nadeel is dat als je het zelf doet, dat je de kans hebt om frets nét wat af te vlakken als je pech hebt met de vijl :lol:
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

zo, weer wat werk aan de winkel
heb vandaag éindelijk de pcb'tjes van de Rat-clone en MXR Phase 90 kunnen boren, dus zit nu as we speak al te solderen :D
en hopen dat ik met met elektronika kennis een schakeling werkend kan krijgen, maar ik verwacht het wel :)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7476
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Had je gematchede FETs gekocht voor die Phase90?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

tuurlijk, anders zal dat niet al te geweldig werken hè :lol:
de pcb'tjes zijn btw al gesoldeerd :D
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7476
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

En? Doen ze 't?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

ik zei dat de pcb'tjes gesoldeerd zijn..
dus hij is nog niet af (zoveel tijd had ik gister avond niet)
ik moet eerst nog de gaten boren in de behuizing, en dan de componenten vastmaken en de bedrading solderen
als dat gedaan is laat ik het wel weer horen ;)
ik verwacht wel dat alles het doet, ik twijfel alleen of dat ik de trimpot goed geplaatst heb bij de Phase 90, maar dat zullen we vanzelf wel merken!
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7476
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Neeeeeejjj!!!! Je _moet_ eerst tijdelijk alles aan die printjes bastelen om te kijken of ze het doen :D Inbouwen kan altijd nog :mrgreen:
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

waarom _moet_ ik alles eerst aansluiten en dan pas inbouwen?
dan zit ik weer met een hoop spagetti in dat bakje waarmee je een complete stam uit afrika kunt voeden..
en als het ingebouwd is en het zou niet werken, dat gaat dat net zo goed..
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7476
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Da's meer geduld dan ik normaal gesproken heb, ik wil altijd eerst even uitproberen :-)
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

godverdomme het werkt niet :x
opzich toch blij dat ik speciaal voor Jarno het eerst uit de behuizing wou maken :lol:
foto 1
foto 2
de diode's staan goed
de elco's staan goed
ik kan geen verbinding aan de achterkant vinden die niet hoort
alles zit op de juiste plek
de bypass schakeling doet het
het ledje ook (jeuj :facepalm: )

maar er komt geen geluid uit..

ik heb de weerstand van de led direct aangesloten op de voeding, en de voeding van het pcb'tje aan het pootje van de weerstand (wel nog vóór de weerstand), misschien hierdoor?

ik heb echter geen zin om hier al te veel over na te denken vandaag, dus mócht iemand met een tip komen (Jarno?) dan wordt het wss toch weer morgen eer ik het uitprobeer :lol:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7476
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Op een aantal plekken zit wel een erg ruime hoeveelheid soldeertin, zeker weten dat je nergens een verbinding hebt gemaakt die er niet hoort te zitten? Vergeleken met de layout op tonepad?
Kun je de spanningen op elk van de pootjes van dat IC eens opmeten (met telkens de minkant van je multimeter aan aarde)?

Dus zowel het printje als de LED zitten direct aan de batterij, inderdaad voor die weerstand? Anders valt er erg veel spanning over die weerstand en gaat het IC niet aan.

Die tor zit juist om in het voetje? Maakt ie goed contact (desnoods eens proberen om hem met je vinger even aan te duwen en kijken of je dan wel geluid hebt).

Groeten,
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie