Welke pickups?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

da's toch wel raar ja...

mijn emg's dc 35 zijn 3,5 bij nog geen 9 cm... iets van 8,8 ofzow...
zijn trouwens wel retevet, maar ja... net als bij alles, je moet ervan houden
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Mja dan zou de breedte toch wel goed zijn alleen de lengte niet. Maar wie ging nou ook alweer een plaatje maken omdat ook bij iemand anders op dit forum z'n pickups niet pastte?

En over die EMG's. Mijn bas is passief dus zou ik die EMG-HZ moeten. Wat voor sound geven die dingen? Of heb ik eerder een Bartolini nodig voor een ruige sound?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Voor de ruige sound raad ik Kent Armstrong elementen aan, Kent Armstrong is een elementen-bouwer......en anders de EMG's of SD's....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

In mijn bas zaten eerst 2 j-pickups... die zijn iets langer dan de emg's ik nu heb...
Tis dus nie helemaal mooi afgewerkt :( maar een stukje kunststof wat er netjes omheen past is in de maak! 8)
Ach ja... mij stoort het al niet eens meer ... hij klinkt gewoon al super vet! En dat telt!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Bo schreef: Tis dus nie helemaal mooi afgewerkt :( maar een stukje kunststof wat er netjes omheen past is in de maak! 8)


Al n maand of 4 :P
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Voor zo'n vierkante plak kan je zelf nog zo'n plaatje maken denk ik :) Maar voor een jazz gaat dat wat moeilijker denk ik ja. Wie maakt dat plaatje dan voor jou?
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

:oops: inderdaad ja... maand of 4 kan al best... maar ja... heeft ook geen haast. 1 bij ons uit de groep kan zoiets op z'n werk maken.... zei die ?!? :?
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Heb je een plaatje van hoe je bas er nu uit ziet dan Bo? Ben wel benieuwd eigenlijk. Dan bedoel ik hoe je pu's in de body zitten.
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

heb je een 'foto' gestuurd via de mail... kan nix online zz...
beetje amateurische foto, maar heb zelf thuis nix anders... maar zo heb je wel een klein beetje een idee denk ik
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Aha voor zover ik kan zien zijn er geen achterlijk grote gaten he? Maar plaatje zou toch nog beter staan denk ik :)
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

valt best mee met de gaten ja... kleine stukjes... en plaatje is in de maak :?
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Al 4 maanden :o

Maar ik weet nog steeds niet zeker of ik nog een pu voor deze bas wil hebben. Denk dat ik gewoon doorspaar voor een Ric 4003 ofzo. Denk dat ik daar veel meer aan heb.
Plaats reactie