GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

In dat geval denk niet dat die van mij een Musima is, ik zal eens wat meer foto's maken. :)

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de onduidelijke foto's, mijn mobiel houdt niet zo van minder goed verlichte ruimtes.
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Wat heb jij onder je kam zitten?
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Afbeelding

Je bedoelt de piëzo elementen?
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Oh,ik zie geen draden lopen vandaar!
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Op foto 1 wel. :wink: :)
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Nee,ik bedoel tussen de kam en het bovenblad!
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ze hadden wat hout over...? Geen idee :lol:
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Het zal wel aan mij liggen maar het is net of er viltjes ofzo tussen zitten :facepalm:
Nog steeds goed bezig....
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

:cheer: Joepie, ik heb er een ! :cheer:
Het is niet zo'n mooie, hij is geverfd, dus dat wordt voorzichtig schoonmaken en opnieuw lakken. Voor een beginnersbas volstaat ie voorlopig, er zit best een aardige klank in. Ik heb er vanavond al een tijdje op gespeeld en het gaat me een stuk minder slecht af dan ik vreesde.
Ik ben helemaal om ! Als het me blijft bevallen, ik kan me nauwelijks anders voorstellen, dan gaat er over niet al te lange tijd een beter exemplaar komen. Het voelt fantastisch en ik ben echt verliefd op de sound en de feel. Nu de looks nog.
Ik post pas een plaatje als ie echt een beetje toonbaar is.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Een man met zo'n goede muzieksmaak moet gewoon contrabas spelen, dat kan niet anders. Tof! 8)
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Dank je dokter :oops: Het verbaast me nu dat ik er zo lang mee heb gewacht.

Ik wil meteen kritisch naar mijn houding en techniek kijken om geen verkeerde zaken aan te leren. Iemand tips over sites, clipjes of literatuur ?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

lessen

Bericht door Wiro »

Je zou hier kunnen beginnen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gZ4ctFAe7r0[/youtube]

Of hier:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K5JgfvsJ1oQ[/youtube]

En daarna:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pg0kVKA-JTo[/youtube]
Gebruikersavatar
PPonBass
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 dec 2008, 14:36

Bericht door PPonBass »

Als ik er nog geen heb tegen de tijd dat jij aan vervanging toe bent, neem ik hem wel van je over Didi. Maar ik denk niet dat ik zo lang zal wachten.
Gebruikersavatar
T-time
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 mei 2008, 19:54

Bericht door T-time »

Een echte contrabas topic !!! Wat een goed idee :dance: :jam:

@ Didi: Als je de mogelijkheid heb zou ik je aanraden lessen te nemen. Al is het maar een paar lessen, het zal je vlugger een goede basis geven. Het is immers niet zo dat, omdat je in een filmpje ziet hoe het moet, je dat ook perfect kan nadoen. Een ervaren leraar(es) zal je direct op je fouten wijzen. Met een contrabas kan je met een verkeerde techniek veel vlugger een letsel oplopen dan bvb. met een basgitaar, het spelen is veel 'fysieker'.
Andrew Anderson is zeer goed, wil je je eens wat verdiepen kan je inderdaad terecht op https://contrabassconversations.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Massaal veel info! Bij de intonatie van de middelvinger van die Pascal Prautois heb ik echter wel mijn bedenkingen, middelvinger, ringvinger en pink moeten dichter bij elkaar zodat de afstand tussen wijsvinger en pink min of meer gelijk verdeeld is.

@ Wiro: Alter Ego EUB's zijn inderdaad prachtig. Heb je er 'first hand experience' mee?
Alhoewel je absoluut gelijk hebt over de 'acoustic line' is dit toch voor de meeste mensen een ongenaakbaar instrument (prijskaartje start bij 4095€ excl. kosten&tax). Hun baby line lijkt mij anders ook wel degelijk en kost vanaf 2150€ (waarschijnlijk schaf ik me deze in het komende half jaar aan :D ). Ik heb ook al goede dingen gelezen over de franse 'volante' EUB, ik weet niet of je die kent. (kostprijs rond de 3500€). Voor beginners is de 'Ergo' EUB misschien wel iets, redelijk goedkoop maar je mist hier wel het deel van de body dat je nodig hebt om te leren de bas tegen je buik te balanceren en de belemmering van de body die je dwingt in duimpositie te spelen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

PPonBass schreef:Als ik er nog geen heb tegen de tijd dat jij aan vervanging toe bent, neem ik hem wel van je over Didi. Maar ik denk niet dat ik zo lang zal wachten.
Toch verliefd geworden zaterdag?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie