ampeg richenbacker

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
deursen
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2003, 19:34

ampeg richenbacker

Bericht door deursen »

ik zoek het vetttttte bas geluid van peter pan speedrock ik heb een ampeg en een richenbacker wat heb ik nog meer nodig
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

waarschijnlijk een plectrum en heel veel treble....maar ik ken pps niet.... :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Surferboy schreef:waarschijnlijk een plectrum en heel veel treble....maar ik ken pps niet.... :roll:


:shock: ken jij Peter Pan Speedrock niet :shock: , je zou voor de gein eens moeten wat moeten downen. De naam zegt t al, ze maken speedrock, het is nog net geen hardcore punk, maar t gaat hard en snel. En in de regen op Pinkpop zijn ze ook vet :D

Maarja, wat surferboy zegt, veel treble waarschijnlijk en met een plectrum spelen. Hang je Rick op je knieen, krijg je ook nog een beetje het PPS gevoel erbij :D
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Thijzema schreef:
Surferboy schreef:waarschijnlijk een plectrum en heel veel treble....maar ik ken pps niet.... :roll:


:shock: ken jij Peter Pan Speedrock niet :shock: , je zou voor de gein eens moeten wat moeten downen. De naam zegt t al, ze maken speedrock, het is nog net geen hardcore punk, maar t gaat hard en snel. En in de regen op Pinkpop zijn ze ook vet :D

Maarja, wat surferboy zegt, veel treble waarschijnlijk en met een plectrum spelen. Hang je Rick op je knieen, krijg je ook nog een beetje het PPS gevoel erbij :D
Zat ik toch goed in de buurt :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
deursen
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2003, 19:34

Re: ampeg richenbacker

Bericht door deursen »

deursen schreef:ik zoek het vetttttte bas geluid van peter pan speedrock ik heb een ampeg en een richenbacker wat heb ik nog meer nodig
jongens toch ik bedoel geen plectrumtips ik bedoel pedaalen maar welke ik ben bij pps geweest hij gebruikt 2 of 3 pedaalen
welken
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

hmmm, hij zal wel een of andere overdrive hebben (kdenk niet dat ie een distortion gebruikt), maar verder zou ik niet weten wat hij gebruikt, een compressor misschien?? nee zal wel niet, misschien eens een mailtje sturen naar pps!? zullen ze vast niet moeilijk over doen.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

PPS hebben ook de gouden harp gewonnen vorig jaar (of dit jaar??)
Maar ik vind het toch wel verdacht veel lijken op hardcore hoor... (of zoals sommige mensen het: rock 'n roll noemen, en dan niet die waar al die mensen koprollen overelkaarheen maken enzo uit de sixties..)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:
Surferboy schreef:waarschijnlijk een plectrum en heel veel treble....maar ik ken pps niet.... :roll:
De naam zegt t al, ze maken speedrock, het is nog net geen hardcore punk, maar t gaat hard en snel. En in de regen op Pinkpop zijn ze ook vet :D
Geweldige circle-pit daar! Altijd dik feesten bij punk/hardcorepunk/speedrock bands :)

(thijzema kan zich wellicht ook nog iets herinneren van Superhero in R'mond 8) )




On Topic: Hij gebruikt een 1 of andere overdrive. Is vrij goed hoorbaar live, op de CD minder. Misschien moet je opzoek op fansites ofzo. Of ik zal't voor je vragen als ik ze nog's tegen kom in Eindhoven (Rockcity!).
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

[quote="RobertoEDB605"]
Geweldige circle-pit daar! Altijd dik feesten bij punk/hardcorepunk/speedrock bands :)

(thijzema kan zich wellicht ook nog iets herinneren van Superhero in R'mond 8) )

quote]

De bassist van superhero zit hier ook op t forum, ik had m reeds al mn complimenten gegeven voor de degelijke pits waar hun de oorzaak van waren :D
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

RobertoEDB605 schreef: Geweldige circle-pit daar! Altijd dik feesten bij punk/hardcorepunk/speedrock bands :)

(thijzema kan zich wellicht ook nog iets herinneren van Superhero in R'mond 8) )
De bassist van superhero zit hier ook op t forum, ik had m reeds al mn complimenten gegeven voor de degelijke pits waar hun de oorzaak van waren :D
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:
RobertoEDB605 schreef: Geweldige circle-pit daar! Altijd dik feesten bij punk/hardcorepunk/speedrock bands :)

(thijzema kan zich wellicht ook nog iets herinneren van Superhero in R'mond 8) )
De bassist van superhero zit hier ook op t forum, ik had m reeds al mn complimenten gegeven voor de degelijke pits waar hun de oorzaak van waren :D
wie is de bassist van superhero hier dan? (welke username?)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie