BLITZ Guitarworks (voorheen Henk's Hobby Hok)

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

BLITZ Guitarworks (voorheen Henk's Hobby Hok)

Bericht door Hajvb »

Mijn eerste project! Zo veel ervaring heb ik niet, maar ik hoop met dit project wat op te bouwen. Het gaat erom mijn London City VS-1 Precision te upgraden.

Eerst de London City, door mij "Witje" gedoopt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Witje is een eerste serie London City VS-1. Body weet ik niet wat het is, maar dat zit denk ik wel goed :mrgreen: De maple hals heeft een mooie Tigerstripe en een goed stuk Pallisander als toets. De upgrades gaan worden:

Fender Tortoise slagplaat;
Seymour Duncan SPB-3 Quarter Pounder pickups;
USA CTS pots;
Orange drop en een nieuwe jackoutput (was kapot)

De onderdelen:

Afbeelding

Even de slagplaat passen:

Afbeelding
Afbeelding

Het enige waar ik nu dus nog op wacht is de Orange Drop :facepalm: Als die binnen is ga ik aan de slag, tot die tijd ga ik al het een en ander voorbereiden waarvan de foto's zsm in dit topic komen.

Tips en trics zijn welkom!!
Laatst gewijzigd door Hajvb op 26 jan 2023, 15:33, 62 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Goed, eerste probleem heeft zich aangedien. De slagplaat past niet :facepalm: Tips hoe ik deze passend kan maken? Hij is bij de hals te klein helaas... Even wat plaatjes om het te verduidelijken:
Afbeelding
Bovenste is de originele:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

voorzichtig uitvijlen ?

mooi basje ! :D
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Ook een keertje gehad. Origineel erop gelegd als 'guide', dan met een vlijmscherp Stanleymes een groefje maken. Origineel eraf en net zo lang dat groefje opnieuw doen totdat je erdoor bent. 5 minuutjes werk ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Thnx! Is idd een leuk ding :mrgreen: Die slagplaat komt echt heeeeel anders te liggen dan de originele. Moet zelfs gaan oppassen dat hij de control cavity wel helemaal afdekt.... Ik denk dat ik het zo ga proberen:
Hals eraf, pickups erin, slagplaat erop en dan de slagplaat uitvijlen naar model van de halspocket. Is dat een goed idee, of eigenlijk oerstom... :roll:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Grainger schreef:Ook een keertje gehad. Origineel erop gelegd als 'guide', dan met een vlijmscherp Stanleymes een groefje maken. Origineel eraf en net zo lang dat groefje opnieuw doen totdat je erdoor bent. 5 minuutjes werk ;)
Ah, thnx, ik heb hier nog wat gevaarlijk speelgoed liggen, dus daar zal ik eens mee aan de slag gaan!
Peter

Bericht door Peter »

Hajvb schreef:Het enige waar ik nu dus nog op wacht is de Orange Drop :facepalm: Als die binnen is ga ik aan de slag, tot die tijd ga ik al het een en ander voorbereiden waarvan de foto's zsm in dit topic komen.
Als de OD de showstopper is nu: ik heb een bakje vol liggen. :wink:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Peter schreef:
Hajvb schreef:Het enige waar ik nu dus nog op wacht is de Orange Drop :facepalm: Als die binnen is ga ik aan de slag, tot die tijd ga ik al het een en ander voorbereiden waarvan de foto's zsm in dit topic komen.
Als de OD de showstopper is nu: ik heb een bakje vol liggen. :wink:
Eeehhhmmm, kan ik morgen even langs Gouda rijden....?? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Afbeelding

Het gaat ergens op lijken :cheer:

Alleen jammer van dit
Afbeelding
Maar goed, daar moet je heel goed voor kijken.

Nu dit er nog afhalen, al dan niet met gepast geweld :bat:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Even een update, de slagplaat gaat vandaag mee met een maatje die een bedrijf heeft in kunstoffen en rubbers. Die gaat hem voorzichtig langs de schuurband halen. Wordt denk ik erg mooi :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Dat had je m.i. misschien toch beter zelf kunnen doen, want dan had je hem een heeeel klein beetje kunnen draaien, om van die spleet bij de jack uitgang af te komen.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik heb hem zo afgetekend dat ik hem nog een beetje kan draaien, als het goed is, zit hij er vanavond op en is alles mooi passend. Dan denk ik dat ik alles alvast ga solderen, als de Orange Drops binnen komen kan ik die er altijd nog bij zetten. Weet ik meteen precies wat tie doet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Potmeters even tijdelijk in die oude plaat zetten, en dan alles solderen? Dan heb je een unit die je zo in die andere plaat hangt.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Goed idee, thnx!!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Voor soldeerwerk werk ik altijd op een kartonnetje, met de gaatjes van de slagplaat (of controlcavity) erin geprikt... Dan heb ik een strakke layout van de knoppen, en toch alle bewegingsvrijheid die ik wens :)

Afbeelding
(hier de electronica van het SK-werkpaard, die gisteren helemaal af was :kwijl: )
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie