Squier CV '50 Precision (op verzoek)(flatwound soundclips)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
dejohan

Bericht door dejohan »

Ik heb dezelfde bas en ben er helemaal weg van, ongeloofelijk goeie kwaliteit voor die prijs, en hij speelt ook heerlijk.
Quasimodo

Steeds blijer!

Bericht door Quasimodo »

Ik wordt steeds blijer van mijn CV'50. Waar ik met m'n actieve Yamaha op de Hartke HA3500 icm een Hartke XL2.5 nooit een lekker geluid wist te vinden, lukte dat met de CV'50 wel op een HA3500 maar dan icm een VX410.... Deze bas klinkt gewoon altijd goed! Thuis merk ik dat ik em ook steeds vaker als eerste pak als ik ga oefenen. En dan zitter er nog steeds geen D'Addario Chrome flats op maar de D'Addario snaren die in de fabriek erop zijn gezet. Ook heb ik geen moeite met het feit dat ik mijn duim niet op de PU kan laten rusten en heb ik ook geen behoefte om de duimsteun naar boven te halen. De dunnere "vintage' frets maken ook dat de hals lekker speelt. Deze bas gaat waarschijnlijk wel mijn "main" bas worden. Ook lijkt het of deze meer "inspeeltijd" nodig heeft dan bvb. de Squier VM, die eerst mijn favoriet was. Kan deze bas zeker aanraden!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik heb vandaag mijn CV'50 met flatwounds voor het eerst gebruikt bij de band en ik was aangenaam verrast. Eigenlijk een supergoede sound die prima door de mix heen prikt. Met de toneknop wat naar beneden, heeft 'ie nog voldoende ballen om er een beetje lekker doorheen te grommen en met de knop open heeft de Squier een heel open en helder geluid.
Ik kan me voorstellen dat men, en ik op termijn misschien ook wel, een andere pickup er in zet om de sound nog wat dikker te krijgen, maar vooralsnog zien ik daar geen reden toe. Ik heb de pup wel eerst recht moeten zetten vooraleer een goed en over alle snaren even hard geluid uit kwam, maar daarna was het prima.
De kappen die ik er op heb gezet zorgen er voor dat ik mooi een duimsteun heb, of een goede plek om mijn hand op te rusten als ik met plectrum speel. Fijne bas die de verwachtingen overtreft!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Peter

Bericht door Peter »

Het is ook zeker een lekkere bas, Mike! Verraste me positief. Element dus wel wat rechter gezet en string-balans daarna gelijk beter?
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ja, dat scheelde meteen een heel stuk.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Peter

Bericht door Peter »

:thumbsup:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik denk dat er ook nog heel wat winst valt te behalen door het vervangen van de potmeters. Dit wil ik nog wel gaan doen, maar ik heb het nog nooit gedaan... Dus ik heb geen idee wat ik nodig heb en hoe ik het moet aanpakken. Maar daarvoor stuur ik je nog wel een pb Peter :wink:
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Peter

Bericht door Peter »

Om je gek te maken: Hanson heeft binnenkort ook het element van de gloedjenieuwe Lakland '50-s P te koop. Dus ook met de neodymium magneten uit de ChiSonics 8)

En de upgrade: misschien combineren? :wink:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

damn, dat klinkt veelbelovend! :kwijl:
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Nou heb ik na het lezen van deze pagina's enorme GAS!!!
:kwijl:

(zeer binnenkort maar eens een ritje naar rotterdam (feedback) om hem eens aan de tand te voelen)
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

die van mij is inmiddels aardig veranderd. De standaard pup heeft plaats gemaakt voor een dikke ChiSonic, de electronica is geupgrade en er ligt een andere hals en andere tuners in het verschiet. Het enige van squier wat dan over blijft is het hout van de body...

Neemt niet weg dat 'ie in originele staat voor dat geld nog altijd een lekkere bas is. Ga er inderdaad maar eens lekker op spelen, maar hou wel rekening met het feit dat de bassen bij feedback over het algemeen zijn afgesteld door het zwakbegaafde bastaardkindje van Stevie Wonder en de drummer van Def Leppard...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

we tigers schreef:maar hou wel rekening met het feit dat de bassen bij feedback over het algemeen zijn afgesteld door het zwakbegaafde bastaardkindje van Stevie Wonder en de drummer van Def Leppard...
:lol:

Maar goed dat wist ik eigenlijk wel. Ben vandaag naar feedback geweest en zowel cv'50 als de vm stevig aan de tand gevoeld.
Ik heb geen van beide meegenomen, was positief verrast door de vm maar de cv'50 vond ik (rekening houdend met bovenstaande quote) niet echt de "wow" factor hebben.
Begrijp in ieder geval wel dat er een hoop upgrades nodig zijn om de bassen wat "beter" te maken maar dan spaar ik liever door voor een "echte" :wink:
Best wel, eigenlijk.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Wat is een echte dan? :)

Fender MiM, MiJ, MiA, CS, Tokai Hardpuncher pre-lawsuit?
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Een "echte", ach het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. :wink:
Het idee om bijvoorbeeld mijn eigen imi-p te upgraden met een allparts hals en zo'n "peter" element is ook al "echt" genoeg.
Ik had gewoon geen goed gevoel bij die twee squiers.
Best wel, eigenlijk.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Ik zie nu de aanhalingstekens pas....... :oops: :facepalm:
Plaats reactie