Fleabass - HK E-bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

ik heb een ibanez sr 300 :mrgreen:

euh mijn bevindingen zijn slecht in het begin was het een leuke bas maar als snel verging dat.

- Elektronica is bij mij na 1 jaar kapot (waarvan ik de bas maar een half jaar bespeelt heb invm andere aankoop)
- Slecht gefret na 2x slappen al een groef van een snaar dikte in de 24ste fret
- Klank < ik was er niet zo kapot van (in het begin wis ik niet beter)

Voordelen Imo

- heel licht net een snijplank met snaren
- bleef bij mij goed in zen stemming ondanks de hardware (zelfs naar 3 weken kroatie was hij nog steeds zuiver ik had namelijk geen stem apperaat bij maar hij stond gewoon nog 100% meer geluk waarschijnlijk :mrgreen: )

dat zijn mijn ervaringen maar ik heb mischien pech kheb ook nog geen andere in mijn handen gehad dus het kan aan de mijne liggen.

Btw ik zou voor een squier gaan een vintage modified of classic serie heel goed voor het geld en je hebt er echt lang plezier aan. (nou ben ik trouwens van mening dat je nooit geen goedkope actieve bassen moet kopen het is allemaal te mooi om waard te zijn in de meeste gevallen )

my 2 cents
Gebruikersavatar
joop
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 nov 2008, 13:17

Bericht door joop »

Die goedkope ibanezzen kan je volgens mij beter vermijden, ik heb er kort geleden een bespeeld in de lokale muziekzaak, en ik was echt niet onder de indruk. Wat (enigszins tot mijn verbazing) wel een goede indruk maakte was de Squier classic vibe precission. (de jazz bass uit de zelfde serie viel wat tegen)
https://www.thomann.de/nl/fender_squier_ ... ass_60.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vies kleurtje, maar erg mooi geluid. De 50's versie klinkt ook erg fijn
https://www.thomann.de/nl/fender_squier_ ... ass_50.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder: houd marktplaats in de gaten, er komen veel mooie bassen langs voor vriendelijke bedragen..
Chris Larkin Reacter b5, Jerzy Drozd Obsession Excellency IV, Sire Marcus Miller V7 G2
Eden WT800a, DNA DNS112C, DNS112N
Mephisto
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 09:09

Bericht door Mephisto »

Als ik het goed begrijp, is die Ibanez SR 300 actief. Lijkt me niet echt geschikt als beginnersbas. Als je begint, heb je geen flauw idee hoe je met een equalizer om moet gaan. Kun je beter een bas nemen waarbij je meer kanten op kunt (meer elementen + toonregelaar), maar die wel passief is.

Met Ibanez heb ik op zich geen problemen, ik heb een sr 506 waar ik erg blij mee ben. Bij mij begaf de jack input van de Ibanez grx 70 (gitaar) het na een jaartje. Verder ontstemd 'ie de hele tijd vanwege de tremolo. Voor die prijs verbaasd het me niet gek veel.
Epiphone Thunderbird Goth
Ibanez sr 506
Orange Terror Bass + Genz Benz 2x10
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Mephisto schreef:Als ik het goed begrijp, is die Ibanez SR 300 actief. Lijkt me niet echt geschikt als beginnersbas.
Ik zie niet in waarom een actieve bas geen geschikte beginnersbas kan zijn. Er zijn inderdaad wat meer knopjes om mee te spelen, maar ik denk dat zelfs een beginner snel door heeft met welke knop je de hoge, en met welke knop je de lage tonen regelt.
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Jack

Bericht door Jack »

Er zijn anders ook mensen die nooit met die actieve zooi leren omgaan hoor. :facepalm:
WilMario
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:55

Bericht door WilMario »

Ik ben zelf ook begonnen op een Ibanez sr 300 en ik heb eigenlijk nooit wat te klagen gehad. Ik heb hem nu 3 jaar en gebruikte hem eerst als BEAD gestemde bas, maar uiteindelijk gebruikte ik hem daardoor nooit en sinds kort heb ik hem weer omgestemd naar EADG dus als ik weer een gig heb zal ik hem zeker gebruiken.

Hij is zelfs ooit gevallen op z'n headstock toen mijn strap los ging en behalve een deukje geen enkele schade. :)
Fender American standard Precision Bass
Gibson Thunderbird Studio Short Scale
Fender Aerodyne special P Bass
Ibanez sr 300 FM

Markbass Little Mark II
Ashdown Classic Neo 410
Eden Nemesis NSP 210
Orange Crush B 35
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Naar mijn mening is er niets mis met de SR300 en GSR200, ik heb beiden meerdere keren bespeeld in muziekwinkels en beiden zijn goed en makkelijk spelende lichtgewicht basjes, prima geschikt voor jongere kinderen die niet zulke lange armen en grote handen hebben. Het bezwaar tegen actieve electronica voor een beginner zie ik niet zo.

Zo'n Squier wordt al gauw een stuk zwaarder - maar is verder inderdaad wel een goede bas voor het geld, die veel klankmogelijkheden biedt en waar je ook na de 'beginnersfase' nog mee vooruit kunt.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Cort Action Bass (of Action Deluxe) of de Cort Artisan C4, en de eerdergenoemde Yamaha's zijn ook prima opties.
piero
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011, 17:48

Re: Fleabass - HK E-bass

Bericht door piero »

Ik denk dat je ook naar de ibanez moet kijken
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Fleabass - HK E-bass

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik denk dat je een beetje laat bent....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gesloten