Basverpakking, een kleine walkthrough

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Er zijn 3 merken tassen die ik nooit meer koop:
-Rockbag
Scheuren waar je bij staat en er komt heel makkelijk een gat in de onderkant bij de strapbutton.
-Gewa
Gebruik ik nu maar is ontzettend slap, je bas gaat naar achteren hangen en ook hier komt een gat in de onderkant.
-Tribal Planet
Mijn Fender paste er niet in :shock:

Volgende hoes wordt waarschijnlijk een Fender, Mooradian, Harvest of Mono Case.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Ritter maakt ook goede tassen, ik heb er eentje al 10 jaar intensief in gebruik, en die is nog exact zo als toen ik hem kocht.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ja, over Ritter ben ik ook goed te spreken. Ik had er één waarvan een naad aan de buitenkant al na een paar maanden los begon te laten zodat vulmateriaal van de voering zichtbaar werd, maar dat tastte de stevigheid verder niet aan, is door een schoenmaker netjes opgelapt en die tas is vijf jaar later nog steeds alive and kicking. Twee andere Ritter-tassen gaan ook al een hele tijd mee.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik heb ook een Tribal Planet tas, en daar passen mijn bassen maar net in.
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik heb een Ritter meegekregen met mijn Musicman en die is gewoonweg perfect! Maar volgens mij is het wel niet de goedkoopste van de serie.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 704
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

Wel of niet? :lol:
gear: bas + versterker + snoer + draadloos + bladiebla
Deadbeat niet meer...
TreaTmenT niet meer...
The Black Fall
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Euhm, is dat Vlaams?

Niet de goedkoopste dus. Heb het even opgezocht op hun site en het is de Ritter Revolution. Dit model:

Afbeelding

op ritter-bags.com
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Iemand ervaring met die dure leren tassen van oa de Musicstore?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

Harvest bedoel je?

Prachtig, stevig maar niet licht.

Wie kent het merk Mono? Ervaringen?
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik heb een gigbag van Blueline. Ik heb 'm al 8 jaar, en d'r mankeert nog steeds niks aan! Ik heb alleen geen flauw idee meer wattie toen gekost heeft.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Bassline
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 feb 2008, 16:53

Bericht door Bassline »

Voor repetities etc gebruik ik al 3 jaar een Boston gigbag (nog geen enkel slijtspoor te vinden) en voor optredens gebruik ik vaak een flightcase van Thomann (64 euro, maar prima kwaliteit) en voor mijn Steinberger en Hohner gebruik ik een gitaarkoffer.
Bertha (knutsel-jazz-bas)
Ashdown Freebass
MXR Blowtorch
Ashdown Little Giant 1000
Hartke 210 XL
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Eventjes dit topic heropenen, want mijn cheapo gigbag heeft het na amper een jaar al begeven. Eén keer per week op de fiets naar les en terug en de ritssluiting is al kapot, de naad is op één plaats gescheurd en er hangen overal rafels aan :nono:

Ik zoek dus een nieuwe tas die achter op m'n rug kan en zo veel mogelijk opbergvakken heeft (kabels, een A4-map, nog wat accessoires). Liefst zo goedkoop mogelijk, uiteraard :wink:

Zag bij thomann o.a. deze fender voor 28,-

En deze van thomann zelf, voor een eurootje meer

Wat denken jullie ? Nog andere aanraders ? (of heeft er iemand één te koop ? :mrgreen: )
Mozes
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jun 2007, 14:03

Bericht door Mozes »

Heb met Rockbag dezelfde ervaring als een paar collega's hier :
Ik heb zo'n dubbel model, voor 2 bassen, en na ongeveer een jaar zijn de naden op verschillende plaatsen beginnen losscheuren : meer bepaald aan het handvat en onderaan. Bljkbaar kunnen ze het gewicht van 2 bassen toch niet echt aan :( , ze zijn nochtans niet goedkoop (dacht iets van een 88€).

Bij deze wil ik ook een vraagje in de groep gooien :
Ik ben al lang op zoek naar een geschikte gigbag/softcase voor mijn Van Der End bas. Het is een 35' met een headstock 4+1, waardoor de hele bas net iets meer dan 120cm meet.
Heb vorige week bij Key Music nog een Ritter bag geprobeerd, en deze lukt ook net niet : bas kan er heel nipt in, en de ritssluiting is moeilijk dicht te krijgen aan de headstock door de grote stemsleutels (7ender model 'grote oren') - zal het dus ook niet worden :(
Iemand enig idee waar ik een geschikt model kan vinden ? Iemand ervaring met de bags van Sandberg, deze zouden geschikt moeten zijn voor een 35' instrument :?:
Alvast bedankt voor jullie reakties :jaaaaa:
Collier 5string, fretless headless
Collier 5string, fretted headless
Collier 5string Deluxe fretted
Yamaha BBN5-2, fretless
Belgrado 5string fretless "acoustic"
Rob Allen MB-2, 5string fretless
Markbass Mini CMP 151P + Markbass Traveler 121H
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

padawatje schreef: Zag bij thomann o.a. deze fender voor 28,-

En deze van thomann zelf, voor een eurootje meer

Wat denken jullie ? Nog andere aanraders ? (of heeft er iemand één te koop ? :mrgreen: )
Ik gebruik zelf deze naar volle tevredenheid:

Music Store E-Bass Bag "SuperDeluxe-Line" Black

https://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Bas ... 001531-000" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

padawatje schreef:Eventjes dit topic heropenen, want mijn cheapo gigbag heeft het na amper een jaar al begeven. Eén keer per week op de fiets naar les en terug en de ritssluiting is al kapot, de naad is op één plaats gescheurd en er hangen overal rafels aan :nono:

Ik zoek dus een nieuwe tas die achter op m'n rug kan en zo veel mogelijk opbergvakken heeft (kabels, een A4-map, nog wat accessoires). Liefst zo goedkoop mogelijk, uiteraard :wink:

Zag bij thomann o.a. deze fender voor 28,-

En deze van thomann zelf, voor een eurootje meer

Wat denken jullie ? Nog andere aanraders ? (of heeft er iemand één te koop ? :mrgreen: )
Ik gebruik zelf al meer dan 10 jaar een Ritter. Die gaat wekelijks mee naar 2 repetities en vaak ook nog naar gigs in het weekend. Ding ziet er nog steeds uit als nieuw.
De standaard Fender bag heb ik ook, maar die gebruik ik pas een jaartje, dus nog geen idee of die dezelfde kwaliteit heeft als de ritter. Voor mijn gevoel is de ritter steviger, met name de straps om hem op je rug te dragen.

@ mozes: check de site van Ritter eens, die hebben veel verschillende modellen, misschien zit er ook wel iets bij voor een 35" bas. De standaard lengte van Ritter ligt rond de 1.22 meter, maar ze hebben ook modellen van 1,26 meter. Wellicht dat je bas daar wel in past https://www.ritter-bags.com/index.php?id=1658
Plaats reactie