Ellio Martina Forza, ik heb hem!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Ellio Martina Forza, ik heb hem!

Bericht door heskez »

Vandaag opgehaald, mijn Ellio Martina Forza 5 snaar. Wat een bas! Tiger-striped maple hals met 24 frets, Lindenhouten body met olijfhouten top, pickups kunnen in 3 standen worden geschakeld serieel parallel en met 3000 extra windingen extra output.

Ik heb als vergelijkingsmateriaal een Musicman Stingray 5 snaar en een Sadowsky UV-70 5 gebruikt. En de Ellio Martina was voor mijn gevoel de meest prettige bas om te bespelen. Nooit gedacht dat ik een Ellio boven een Sadowsky zou prefereren. Ik ben overstag gegaan vanwege het lichte gewicht, looks en sound, die als "subtiel" valt te beschrijven. De Sadowsky had het meeste power vanwege die loeisterke pre-amp, maar vond ik eigenlijk een lawaaierig ding, zeker als je die pre-amp ingeschakelde met een knal. Ik wilde weer terug naar een passieve bas waar al een goede sound van zichzelf in zit. Wat dat betreft was het liefde op het eerste gezicht bij de Ellio Martina Forza.

Genoeg gekletst, pics! Hier is er alvast eentje, later volgen er waarschijnlijk meer plus misschien een soundsmaple.

Afbeelding
-- It's the hat that keeps the funk --
Jack

Bericht door Jack »

En weer iemand die voorlopig geen gas meer hoeft op te lopen...

Gefeliciteerd. :jaaaaa:


Nou kan ik wel gaan zeggen ,,mooie bas, maar ik vind het niet echt mijn kopje thee, maar dat is ook niet belangrijk verder...
Klinken doet het als een huis...dat geloof ik direct.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Mooie bass man!
Hoe zwaar is deze nu? Gaaf ook die pickups met de houten behuizing; zijn door Ellio Martina zelf gemaakt?
Is die hals en fretboard uit 1 stuk flamed maple gemaakt? Ziet er mooi uit flame in de maple!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

heskez schreef:Vandaag opgehaald, mijn Ellio Martina Forza 5 snaar. Wat een bas! Tiger-striped maple hals met 24 frets, Lindenhouten body met olijfhouten top, pickups kunnen in 3 standen worden geschakeld serieel parallel en met 3000 extra windingen extra output.
Vet, congrats!

Het is trouwens geen serie/parallel-schakeling, alleen die coiltap voor circa 3000 windingen extra :)
In de onderste stand staan beide pickups normaal, in de middelste stand komen er alleen windingen bij op het brugelement en in de bovenste stand op beide pickups.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Gefeliciteerd... samples?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Dank dank, Het exacte gewicht weet ik niet precies maar ik denk iets onder de 4,5 kilo, het is in ieder geval een wereld van verschil bij mijn vorige bas, die woog om en nabij de 7 kilo!
Hals en toets zijn volgens mij uit twee soorten hout gemaakt, toets is flamed maple en hals tiger-stripe, ziet er in ieder geval verschillend uit.
Houten pickup covers zijn inderdaad door Ellio zelf gemaakt van pallisander was het volgens mij.

@Lefty: Jaja, ik moet het wel goed vertellen natuurlijk, je hebt helemaal gelijk natuurlijk, ik ben ook helemaal van de rel zo blij ben ik.

Ik kan ook maar niet ophouden met spelen, versterkt, onversterkt maakt niet uit! :dance:
-- It's the hat that keeps the funk --
Peter

Bericht door Peter »

Prachtige bas, Erik! Geniet ervan 8)
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

o ja, en voor eventuele gegadigden, mijn ex, KSD 705 staat nu te koop bij bassconnection te Hilversum. :mrgreen:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Proficiat met je bas van eigen bodem! :thumbsup:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

@Peter, Charlie: Thanks, het voelt goed om GAS-loos te zijn, die man kan echt bassen bouwen..
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Soundsamples! klik
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Klinkt echt goed, en mooie bas! Congrats :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Schitterend, gefeliciteerd!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

@Hidde, Rich:Dank u, dank u,
Ik heb in het begin nog getwijfeld vanwege die zwarte meegespoten kop, maar ik moet zeggen dat het snel went. Het is weer eens wat anders en hij matcht mooi bij die zwarte brug, en nog belangrijker, met een standaard jazzbas headstock was hij weer veel langer geweest. Nu past hij mooi in een standaard koffertje.
Ook is de hals wat dikker dan bij een jazzbas, beetje P-formaat, dat went ook snel.

Ook is hij volledig passief, wat geen moer uit maakt natuurlijk, maar ik ben altijd actieve basssen gewend, dus ik mis dat beetje "extra". Daarentegen heeft hij wel weer genoeg power en een 2-bands pre-amp inbouwen kan altijd nog, daar is nog zat ruimte voor in de control cavity. Maar voorlopig eerst maar even zonder.
-- It's the hat that keeps the funk --
basknup
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2007, 18:28

Bericht door basknup »

Die kop is niet zwart gespoten, maar een mooi egaal zwart stuk ebben.
Plaats reactie