Ibanez Mystery Pedal (70's CP-830 Compressor gerestaureerd!)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Oké, lekker bezig geweest met restauratie van de buitenkant, here we go!

kon niet laten er ook een doosje bij te maken toen ik ff niet kon solderen :mrgreen:
decals geprint , oranje gespoten, decals er op en dik in de lak gezet
Afbeelding
't is een plaatje geworden dat lijkt op t plaatje :cheer:
Afbeelding
batterijclip vervangen door een DC input, alleen vergeten dat die niet geisoleerd was, en dus aarde maakte, maar er een zwart rubber shieldje tussen gefrut :dance:
Afbeelding
Alleen de 1M weerstand werkt niet als pull-down, de click-clack blijft even groot, maar ik ben er van overtuigd dat ik deze altijd aan ga laten staan want de loopjes die ik veel speel worden er zo ongelofelijk veel duidelijker, helderder op, ben blij dat ik m weer in oude luister heb hersteld! :jam:

misschien alleen nog de knopjes eens polijsten, dan is ie weer alsof ie gister uit de fabriek rolde 8)
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mooi man! Ziet er goed uit........ ga zo door!
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Is deze Millennium Bypass trouwens aan te raden om er een on/off Ledje in te verwerken?
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

nice!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

trippy demon schreef:Is deze Millennium Bypass trouwens aan te raden om er een on/off Ledje in te verwerken?
gebruikt zelf altijd de Millenium 1 met FET 2n5457;

Check!
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Whoohoo, heb gister in de oefenruimte de Ibanez in mijn Traynor buizenbak geplugd, wat een topgeluid :jam: , die gaat er zo snel niet meer tussenuit :mrgreen:

En als ik dan nog de T-Rex boost of de Boss ODB-3 aanzet beginnen mijn broekspijpen te wapperen en stijg ik langzaam 5 centimeter van de grond :shock: , hahahaha
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

:)

Mooi!!
Gebruikersavatar
MrHaroldA
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014, 21:16

Bericht door MrHaroldA »

Omdat ik maar weinig over de CP830 kan vinden hier maar een bumpje ;)

Ik heb een Coron Compressor 20 die schematisch gelijk zou moeten zijn aan de CP-830 alleen heeft hij gigantisch/belachelijk veel distortion/gain/volume aan boord. Nou zei Bernardduur dit over VR1:
Bernardduur schreef:Btw, de trimpot [VR1] is ook een gain setting knop. Je zet daarmee de range in die je met de attack / sustain knop kan gebruiken!
De Compressor 20 heeft geen "gain trimpot", maar een vaste R van 560. Als ik daar een 25k pot mee in serie zet, kan ik dan de gain/distortion van het geheel verlagen?

trippy demon schreef:Afbeelding
Wow ... nice! :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Over je vraag van de trimpot: yes, als je daar een trimpot inzet kun je daarmee de gain / distortion goed regelen. Met 560R kan ik me ook wel voorstellen dat hij aardig wt gain heeft.
Gebruikersavatar
MrHaroldA
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014, 21:16

Bericht door MrHaroldA »

Bernardduur schreef:Over je vraag van de trimpot: yes, als je daar een trimpot inzet kun je daarmee de gain / distortion goed regelen. Met 560R kan ik me ook wel voorstellen dat hij aardig wt gain heeft.
Tnx! :D

Ik zet er eerst wel een gewone pot tussen die ik daarna door een vaste weerstand vervang ... ik vermoed dat ik die toch maar 1 keer in ga stellen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

MrHaroldA schreef:
Bernardduur schreef:Over je vraag van de trimpot: yes, als je daar een trimpot inzet kun je daarmee de gain / distortion goed regelen. Met 560R kan ik me ook wel voorstellen dat hij aardig wt gain heeft.
Tnx! :D

Ik zet er eerst wel een gewone pot tussen die ik daarna door een vaste weerstand vervang ... ik vermoed dat ik die toch maar 1 keer in ga stellen.
Bijvoorbeeld.... das een goeie manier. De potmeters daar zijn vaak wat moeilijk in te stellen omdat je snel te ver draait...... in pedalen zit meestal op die plaats een reverse log pot (C taper).
Gebruikersavatar
MrHaroldA
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014, 21:16

Bericht door MrHaroldA »

Bernardduur schreef:Bijvoorbeeld.... das een goeie manier. De potmeters daar zijn vaak wat moeilijk in te stellen omdat je snel te ver draait...... in pedalen zit meestal op die plaats een reverse log pot (C taper).
Zal ff kijken of ik misschien nog een 10kC of 5kC heb liggen.
Gebruikersavatar
MrHaroldA
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014, 21:16

Bericht door MrHaroldA »

MrHaroldA schreef:
Bernardduur schreef:Bijvoorbeeld.... das een goeie manier. De potmeters daar zijn vaak wat moeilijk in te stellen omdat je snel te ver draait...... in pedalen zit meestal op die plaats een reverse log pot (C taper).
Zal ff kijken of ik misschien nog een 10kC of 5kC heb liggen.
Heb ik, en ingebouwd!

En het scheelt enorm!!! Nu nog een leuk standje vinden waar ik toch nog een beetje extreem kan gaan, zonder het extreme wat hij stock heeft ...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

MrHaroldA schreef: En het scheelt enorm!!! Nu nog een leuk standje vinden waar ik toch nog een beetje extreem kan gaan, zonder het extreme wat hij stock heeft ...
Ah, mooi!
Gebruikersavatar
MrHaroldA
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2014, 21:16

Bericht door MrHaroldA »

@trippy: je hebt zeker nooit de potmeter opgemeten hoe hij bij Ibanez ingesteld staat?
Plaats reactie