Toch is er iets van P-virus beginnen te knagen en ik wil er eigenlijk 1 bij die wat "vetter" ronkt. Een rocker waar ook op te slappen is. Er gaan dus in ieder geval roundwounds op. De "oude" P-body spreekt me wel aan, maar ik wil ook een splitcoil element. Dan kom je al gauw bij de Mike Dirnt signature of de al eerder genoemde 60th anniversary. Vooral die laatste ligt in mijn straatje omdat ik het liefst een naturel body wil, maar dat ligt nog niet vast. Ook wil ik een maple hals + toets, mocht iemand andere ideeën hebben voor een slap-rocker dan houd ik me aanbevolen.
Wat body-hout betreft weet ik niks. Geen idee hoe de verschillende houtsoorten het geluid beïnvloeden. Op het forum zegt de 1 ook dat het niks uitmaakt, volgens de ander weer wel. Ook hier houd ik me aanbevolen voor suggesties!
Elektronica?? geen idee. Ik kan solderen en weet het verschil tussen + en - . en dat was het ook wel. Suggesties zijn welkom.
Hardware: Ik weet alleen dat het geen slappe budget-troep moet zijn.
Ik heb om te beginnen alvast een (zeer laag) bod gedaan op een Mike Dirnt-body op Ebay. DIe is gemaakt van Agathis, wat zegt dat? En die is zwart, dus om die naturel te krijgen moet er nogal wat geschuurd worden denk ik.
Wordt vervolgd, het zal mij benieuwen waar ik uiteindelijk op uit kom