Eden WT400 & D410T (4 ohm)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Eden WT400 & D410T (4 ohm)

Bericht door roberto »

onlangs gekocht.

knal.
400 watjes op 4 ohm en wat minder op 8 (2/3 ofzo). ik ga ervan uit dat ik aan 1 speaker op 4 ohm genoeg heb (540 watt).

vormgeving.
klein en licht (en ook wel sexy). lekker compact. het topje weegt nog geen 8 kilo.

geluid.
diep, rond en vibrerend. de vriendin van de drummer zei dat ze klaarkwam. alles 'flat' klinkt te gek. ik moet er nog even de tijd voor nemen om alles goed af te stellen. de 'enhance' knop wordt terecht de 'magic' knop genoemd. de knop is gelijk een compressor die je kunt bypassen door hem uit te trekken net als de gain. ik weet niet precies wat het doet maar het ruimt hele mid op lijkt wel. ik speel op een warwick thumb 4 bo.
als je de gain knop uittrekt krijg je -/-12db (beter voor actief) wat mij beter klinkt dan die op de ampeg SVT 3 pro (wat volgens mij -/-15db=).
ik speel in een oefenruimte van 36m2. met helaas een gitarist die een mesa boogie f50 heeft dus daar kom je moeilijk bovenuit. de WT 550 zou dan beter zijn. al met al een DIJK van een geluid, echt te gek.

mogelijkheden.
weinig. het heeft een parametrische eq (alleen maar knoppies, zeer gevoelig trouwens) er is maar 1 stand voor je geluid. het is goochelo met de knoppo's op je basso voor degelijk slapgeluid. gelukkig hoef ik maar een beetje hoog weg te draaien voor een behoorlijk sleppie. bijv. op de svt 3 pro van ampeg kun je de eq aan en uit zetten met een footswitch (op m'n ouwe trace ook trouwens)
als je met gitaristen speelt die zich kunnen gedragen moet dit genoeg zijn.

ik zou zeggen tegen iedereen die een beetje een behoorlijk setje wil hebben. hier krijg je GEEN spijt van.

gr

rob
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

nu alweer weg :|
nah, je zal er denk niet al te weinig voor vragen..
tis dat ik niet echt zwem in mn geld, maar t lijkt mij echt een brute top.

jammer dat het niet bruikbaar is in je band :lol:
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ja maar ik verkoop em niet joh clown! kep em net. het is gewoon een reviewtje voor mensen die er geinteresseerd in zijn.

ik heb er genoeg aan voor in m'n band. de wt550 kan wat harder maar dat hoeft niet voor mij (geen harde/luide band). hij staat aardig open maar ik denk niet dat we ooit ergens zo hard als in het oefenhok zullen spelen.

mocht ik het verkopen ben jij de eerste die het hoort clunk :wink:

mazzel
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Vette set hoor, ik heb zelf ook eens een Eden 2.10 kast gehad. Was echt heel goed om mee te funken. Toch moet je eens met die bandleden van je praten, want als je met 400W Eden er amper overheen komt in een klein klotenhokje, dan deugt er echt iets niet.

Nu we een nieuwe drummer hebben kunnen we een stuk lager qua volume, terwijl het er níet minder vet om is.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

roberto schreef:ja maar ik verkoop em niet joh clown! kep em net. het is gewoon een reviewtje voor mensen die er geinteresseerd in zijn.

ik heb er genoeg aan voor in m'n band. de wt550 kan wat harder maar dat hoeft niet voor mij (geen harde/luide band). hij staat aardig open maar ik denk niet dat we ooit ergens zo hard als in het oefenhok zullen spelen.

mocht ik het verkopen ben jij de eerste die het hoort clunk :wink:

mazzel
owja,... ruk, ik zat weer niet op te letten :(
dacht dat ie in aangeboden stond.. ehehe :P

trouwens vrijdag met mn kustom toppie over mn eden gebast... klonk toch ook heel lekker :D

alleen iets minder vermogen :P

Afbeelding
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

De Teng schreef:als je met 400W Eden er amper overheen komt in een klein klotenhokje, dan deugt er echt iets niet.
Valt wel mee hoor.. Ik heb echt alle 800 wattjes nodig om boven mijn drummer uit te komen en me gitaris top met zijn dual rectifier.. En als hij hem openzet ben ik weg..
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

800watt :|

man, lazer op gek.
ik heb verdomme een 300watt topje, en die gaat snoeihard :(
damn, ik ken me echt niet voorstellen hoe 800 watt onder je kont voelt, maar volgens mij beginnen je broekspijpen dan aardig te wapperen :S
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

En moet je eens goed met de drummer gaan praten. Zelfs met een blastbeat (jaja... drie weken geleden wist ik ook niet wat het was..haha) hoef je jezelf nog steeds niet lens te slaan. Ik snap dat echt niet. Vaak ook het probleem van gitaristen. Die staan al gauw te luid, daardoor de drummer ook en dan moet de bassist ook maar meegaan, want de bas staat te zacht. Nee, de rest staat te luid.

FF tussendoor: kan je de zang nog wel goed horen, behalve wat geschreeuw en oversturen van je zangamp?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Onze gitarist mekkert de hele tijd dat hij te zacht staat, wat helemaal niet waar is. Hij staat alleen zo dat alle versterkers van hem af gericht zijn, rotte dop dat ie is.
Ik merk ook dat we met elke repetitie harder gaan, laatst gingen we zo hard dat er een aantal schroefjes van de versterkers los trilden (ze zaten al wat los, maar t begon opeens te ratelen, toch maar ff vastgeschroefd). Mij kan het niks schelen, de bassamp in de oefenruimte gaat vele malen harder dan de gitaaramp, zangamp en drumstel (is ook een bagger drumstel)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Zie je wel... :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik vind 6 bij 6 m niet zo klein hoor teng. daar komt bij dat in een goed gedempte/geisoleerde oefenruimte zoals de onze de hoge tonen veel meer 'aanwezig' zijn dan de lage.

gister geoefend met een lager volume voor het optreden zaterdag maar dat doen we dus ook niet meer want alle pep was er gelijk uit. we gingen lopen klieren ook. zien we zaterdag bij de soundcheck wel

de zanger heeft een versterkertje van 150 watt die idd regelmaat uitslaat. oplossing; grotere zangversterker kopen.
die ene gitarist kan zich gewoon niet gedragen met die kut mesa boogie f 50 van em (ik weet niet hoe ze die wattages bij mesa meten, van een km afstand ofzo?). als hij em open zet kun je mij thuisbrengen.
ik blijf erbij dat die 400 watter genoeg is als die hondelul zich een beetje in kan houden en de standen gewoon es een keer opschrijft.

de drummer is ok, wij samen klinken in orde ook qua volume.

met het volgende optreden hebben we een pa (met vast weer zo'n zakkewasser als geluidsman) dus ik vertrouw daarop.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Wheezl schreef:
De Teng schreef:als je met 400W Eden er amper overheen komt in een klein klotenhokje, dan deugt er echt iets niet.
Valt wel mee hoor.. Ik heb echt alle 800 wattjes nodig om boven mijn drummer uit te komen en me gitaris top met zijn dual rectifier.. En als hij hem openzet ben ik weg..
dan is er toch structureel iets mis in je oefenruimte... ik speel vaker over slechts 60 watt, en moet zeggen dat ie dan heeeeel ver open staat en nog maar nét hoorbaar is (de drummer begint dan al te klagen dat 't niet altijd meer hoorbaar is...), maar ben er net achter dat ik heel goed over de weet-ik-veel-hoeveel-watt PA kan spelen (6*12" is 'ie iig in totaal) en dan ben ik goed hoorbaar. Maar evengoed, met 60 watt ben ik altijd een heel eind gekomen (en dan moet ik tegen een 100 watt gitaarbak met grunge/metal distortion aanblazen) en dan beweer jij dat je 800 watt nodig hebt om alleen maar over de drummer heen te komen...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Mijn 100W doet het ook prima in het oefenhok. Snap er niks van die 800W praat. Ik heb mijne nieteens vol open staan.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Eden heeft gewoon BAKKEN met headroom. Dat wil zeggen dat alle wattjes voor een groot deel gebruikt worden om je signaal zuiver en diep te houden. Er komt bakken met bas uit (idd wapperende broekspijpen), treble zonder sizzl, alleen je levert in op volume. Resultaat, een gemiddelde 500 watt versterker met minder headroom gaat soms nog harder, alleen klinken bij lange na niet zo goed.

Verder gaan blastbeats over het algemeen niet zo hard omdat ze snel gaan. Meeste metal drummers die hte niet helemaal onder de knie hebben gaan met blastbeats juist zachter drummen. Ik heb juist een goeie funky drummer, die rims slaat. Een rimshot klint lekker puntig, maar vaak wel wat hard, maar davink juist lekker... Inderdaad moet alles vaak wel een stapje zachter als de zangers mee doen, maar die zijn er niet altijd..

Okay, met 800 watt, de gain zo dat ie af en toe piekt sta ik meestal 3/4 open. Precies genoeg om mijn eindtrappen niet int rood te laten gaan met de EQ vrijwel vlak..

Feit is wel dat ik aan een Eden Metro met extension cab (600 watt ofzo) echt niet genoeg had..
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Het moet toch wel een enorm volume geven zeg... een Metro met extension op driekwart open. Het zal ook zeker aan de muziekstijl liggen (wij spelen jazzrock zogezegd) en soms wordt het echt wel harder, maar zo'n idioot volume hebben we dan toch echt niet nodig volgens mij. Ik speel op mijn 350W Peavey T-max met een 4.10 van Bag End eronder bij optredens (helaas niet bij oefenen... bleeh) maar dat gaat echt wel hard. Standje drie en ik kan met gemak de drummer bijhouden. En dat was onze vorige drummer die behoorlijk stond te meppen. En idd... onze gitarist is ook altijd te hard met zijn Trace Bonneville... maar heeft het niet echt door. Vast ook doordat het geluid onder hem door gaat.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie